hallo , wat ik vandaag weer meemaak !! zit al 10 weken in de ziekte wet en heb nu 1 week verlof . heb al weken hulp in huis omdat ik gelijk buikpijn heb als ik iets doe.maar vandaag zou en moest ik poetsen en ook heb ik de vooraad kast uitgemest. zou t nestel drang zijn ?? bij de eerste nooit gehad , poets normaal altijd best veel behalve de laatste 10 weken dus . wil dit ook zeggen dat de bevalling dan niet meer lang duurt of kan t dan toch tot de 42 weken duren
Of het een teken is dat de bevalling niet lang meer duurt, ik hoop het niet! Ik heb er al een paar weken last van en ik moet nog 10 weken haha! Ik ben normaal nooit zo poetserig maar nu juist enorm. Wat er zoal allemaal 'moet' hier? Euh... het hele huis moet opgeruimd en schoon, ik stoor me aan stof op randjes waarvan ik het bestaan nooit eerder opgemerkt had, de buitenkant van het huis en de tuin moeten ook meegenomen worden en zelfs de auto moet schoon en netjes zijn Voel me eindelijk eens een 'perfect housewife' haha.
Nesteldrang? NestelDWANG zul je bedoelen! Pfff ik ben pas 18 weken zwanger maar mijn kasten zijn nu zo goed als leeg, heb al zoveel opgeruimd en schoongemaakt en weggegooid hahahaha Ik wilde al beginnen met het wassen van de kleertjes, mijn handen jeuken elke keer als ik in de babykamer kom, maar ik houd me in anders moet ik het straks weer doen... En mijn vriend doet overigens goed mee. Die zei vanmiddag: ik wil wat schoonmaken, maar wat kan ik nu nog doen?? hahaha
Echte schoonmaakdrang nog niet (helaas, want ik ben 'huisvrouw', dus kan vaak wel wat meer 'drang' gebruiken), maar ik heb wel een ontzettende drang om te koken, te bakken en te handwerken. Mijn eerste babydekentje is bijna af, vrijdag op de markt ga ik stof inslaan voor van alles en nogwat (boxkleed, luiertas?, accessoires voor het kamertje, positiekleding voor mezelf e.d.), en ik ga weer nieuwe wol bestellen voor een volgend dekentje. Ook ben ik een sjaal voor mezelf aan het breien.... Nu nog wachten tot de poetsdrang ook begint. Ik heb vandaag trouwens wel de oude babykleertjes uitgezocht en de kasten van mijn zoontje (qua kleding dan) opgeruimd. Het begin is er.
Jullie zijn van harte welkom om bij mij te komen poetsen hoor als je het niet meer houdt Ik heb ook nesteldrang maar dat uit zich (helaas) niet in poetsen. Zou ik ook niet meer kunnen met die constante harde, zere buik. Ik ben dwangmatig bezig om allemaal lijstjes te maken en af te werken. Daar lijdt vooral mijn vriend onder want ik kan bijna niks meer dus hij moet alles uitvoeren. Ook kom ik bijna dagelijks met nieuwe regels. Hij mag nu niet meer drinken omdat hij mij naar het ziekenhuis moet kunnen rijden te allen tijde! Ik probeer het wel lief te brengen allemaal...Ach nog 4 weken en dan is het voorbij.. dan kom ik ongetwijfeld met weer nieuwe lijstjes en regels
Hier begint de nesteldrang ook toe te slaan.. Alle kasten wil ik opruimen en gooi alles weg (wat moest ik met die spullen??) Manlief beweert dat ik nu "alles" rotzooi vind. Ga zo de traptreden met jif afdoen, ruikt ook zo lekker.. Verder moet de bestekbak nog schoon vandaag en irriteer ik me ineens aan de groentela van de koelkast. Heb net grote boodschappen gedaan dus laat die la maar even voor het einde vd week.. En dan de babykamer en spulletjes..Het liefst zou ik alles nu willen gaan wassen en strijken maar "mag" dit pas vanmezelf als ik met verlof ben (nog 2,5 wk!!). Wel was ik het 1e pakje alvast, stel je voor dat je eerder aan de gang gaat,heeft mn kindje geen kleding straks. (past het dan waarschijnlijk ook niet maar goed gaan we niet vanuit) Dus ja nestel drang/dwang aanwezig maar hopenlijk wacht de bevalling nog even, is nog te vroeg voor mij! (31 weken)
O ja en ik heb hamster dwang...Ik heb alles op voorraad voor een lange winter. Eten/afbakbroodjes/vriezer prop vol/wasmiddel/schampoo erc. etc. Ik kan een winkel beginnen... hoef heel mn verlof de deur niet meer uit denk haha..
Helaas sab ik ga pas net "los" in mn eigen huis, en dan ga ik daarna door met de tuin/schuur/auto's en tegen die tijd kan ik weer opnieuw beginnen!
Heb wel heel erg de neiging, maar ik moet gewoon werken... en als ik 5 of 6 dagen heb gewerkt, ben ik die zondag echt helemaal op. Over een tijdje ga ik 4 à 5 dagen werken, dus dat scheelt alweer een beetje. Ik heb laatst al wel de inrichting van de slaapkamer veranderd en van de woonkamer een paar dagen daarna. Vriend helemaal blij. Maar hij vond het wel wat minder i.v.m. het tillen van spullen, alhoewel ik het meeste gesleept heb.