Zit nu al een tijdje met n vraag en ben nog niet bij de verloskundige geweest. Dus stel ik hem hier maar. Bij de eerste bevalling ging het allemaal niet zo goed. Ik kreeg mn zoontje er niet uit geperst en moest dus hals over kop naar t ziekenhuis waar ik een vacuempomp bevalling kreeg. Ik werd ingeknipt (en dacht nog gelukkig, dan scheur ik niet uit) en scheurde ook nog uit Mn zoontje kwam tussen de 7 geintereseerde studenten 2 zusters en n gyneacoloog erg blauw ter wereld dus werd met alle zorg omringt....en iedereen vergat mij even. Ik heb hierdoor 1,5 liter bloed verloren (hoorde het er gewoon uit lekken alsof de kraan ietsie open stond) Ik werd duizelig en zei dit tegen iemand die langs me af liep en kreeg als reactie dat dat normaal was na n bevalling. Ik werd nog duizeliger en melde dit weer...geen reactie. Het werd zwart voor mn ogen en toen kwam ineens de hele santekraam in actie om t bloeden toch maar eens te stoppen! Niet zo'n fijne ervaring dus en t had anders gekunt. Maar door dat deze bevalling zo gegaan is moest ik helaas voor mn tweede kindje ook naar t ziekenhuis! En dat omdat ik zoveel bloed verloren was. Die zwangerschap is helemaal netjes verlopen op n heel klein beetje inscheuren na. Kwam er overigens tijdens die bevalling achter wat er met de eerste mis was. Ik had bij de eerste bijna geen pers weeën! Die leerde ik dus pas bij de 2e bevalling kennen. Nu de vraag: Moet ik nu weer met medische indicatie naar t ziekenhuis voor de bevalling??
Hoi Wilma, Over het algemeen is het beleid dat je met meer dan 1 liter bloedverlies in de voorgeschiedenis in het ziekenhuis bevalt. Dit omdat je een herhalingskans hebt en je in het ziekenhuis er net sneller bij bent. Ik zou, als ik jouw verhaal lees, dit even bespreken met de verloskundige. Groetjes, nog proficiat en succes met bespreken, Japke