Ik ga een nieuwe fiets kopen. Ik weet al welke fiets het gaat worden. Een aantal weken geleden heb ik al proefritjes gemaakt en ik zou nog even nadenken over kleur etc. Ik heb altijd de intentie gehad om mijn fiets bij de fietsenhandelaar te kopen omdat ik het winkelier gun en ook mbt garantie etc. Nu zat ik op een bekende fietsen site te kijken en daar kan ik hem kopen voor 510 euro maar bij de fietsenhandelaar komt die op 670 euro. Dus een flink verschi. Nu heb ik een fiets om in te ruilen maar zal niet veel meer opbrengen. Ik wil een verlenging op mijn bagagedrager voor het achterzitje en fietstassen. Zij willen het fietszitje ook monteren. Ik wil dan uitkomen op 600 euro excl verzekering want die komt er ad 100 euro nog bij. Is dit reeel om te vragen want anders overweeg ik toch via internet te kopen hoe vervelend ik dat ook vind.Maar ik heb ook geen zin om straks een paar honderd euro teveel te gaan betalen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou t voorleggen aan die man. ' ik gun t u wel, maar ik ben een dief van mij eigen zak als ik het niet doe. Wat betaal ik bij u, incl de servicebeurt na een paar maanden? Lijkt mij t eerlijkst. Alstie er niets af doen zou ik voor internet gaan.
Verhaal voorleggen aan de fietsenmaker. Hoewel een fietsenmaker nooit mee kan met de marges van een internetwinkel (marges op fietsen zijn zéér laag), proberen wij de klant tegemoet te komen door een (kleinere) korting op de fiets, gratis accessoires, of meer service te bieden. In jou geval zou ik dus onder andere het verlengen van de bagage drager en extra service aanbieden. Tevens is het verstandig om in het achterhoofd te houden dat wij in de fietsenbranche ontzettend slecht afgemonteerde fietsen vanaf het internet tegenkomen. Alhoewel dit niet altijd zo is (kijk naar garantie mogelijkheden, reviews, service aan huis etc) vindt ik met het vervoeren van kinderen een fietsenmaker bij wie je direct terecht kan een zeer belangrijk gegeven. Aldus mijn man die werkzaam is in de fietsenbrache
Eerlijk gezegd heb ik hetzelfde meegemaakt. Proefritje gedaan en vervolgens op Internet ontdekt dat die fiets veel goedkoper te bestellen was. Ik heb er toen, hoe lullig ook voor de winkel, voor gekozen om de fiets online te bestellen. Maar je kunt het inderdaad ook gewoon bespreekbaar maken in de winkel.
Wij gaan altijd voor de fietsenmaker ipv internet. Juist omdat we het belangrijk vinden plaatselijke ondernemers te steunen. Stukje service wat je krijgt is ook belangrijk en bovendien komt de fietsenmaker ons ook tegemoet als we aankopen bij hem doen
zou ook niet zomaar online een fiets bestellen, mits je zelf goed alles na kunt lopen, en eventuele fouten in de montage kunt herstellen. anders sta je waarschijnlijk binnen een maand alsnog bij de fietsenmaker omdat er dingen aan mankeren. Heb meerdere kennisen die online goedkoop dachten uit te zijn, maar helaas is dit soms ook echt duurkoop. Je kunt idd wel je verhaal voorleggen bij de fietsenmaker/handelaar, en kijken wat voor service of extra's hij kan bieden. soms kunnen ze nog best wat voor je doen qua prijs, extra fietsstoel andere accesoires, of onderhoudsbeurtjes. Succes!
Word hij dan rijklaar afgeleverd? Zo niet zou ik er al helemaal niet aan beginnen. ''Winkels'' zijn dan ook moeilijker met garantie afgeven. immers je hebt het zelf in elkaar gezet en daar kan iets mis gegaan zijn.
Ik heb ook online zitten kijken naar fietsen omdat dit heel veel scheelde. Totdat ik goed ging kijken naar recensies...betaal liever meer zodat ik goed geholpen word bij een defect oid dan een beroerde service bij een goedkope zaak.
Ik zou ook bij de fietsenwinkel de fiets kopen, misschien nog een poging tot een prijsafspraak maar je moet ook maar zo denken, zonder de mogelijkheid tot het maken van een proefrit bij de fietsenmaker had je deze fiets misschien niet eens gekozen en dus ook niet gevonden voor minder op internet. Ik kan me bijna voorstellen dat je straks voor het maken van een proefrit bij de fietsenwinkel gewoon 50 euro moet betalen, Als iedereen maar komt proeffietsen en vervolgens google gebruikt voor de laagste prijs... kan die arme fietswinkel wel opdoeken
Ik had een half jaar geleden hetzelfde dilemma, maar uiteindelijk bij de fietsenmaker gekocht. We hebben hem het voorgelegd en kregen idd iets korting en korting op de accessoires en extra service zoals gratis onderhoud. Voordeel voor mij was ook dat hij bijna letterlijk op de hoek van de straat zit, dus als er iets is kan ik er lopend heen. Vorige fietsen hebben we altijd bij een ander filiaal van hen gekocht en uit ervaring weet ik dat ze nog wel eens gratis service verlenen als je een fiets bij hen heb gekocht (denk aan band plakken, lampje repareren, fietscomputer opnieuw afstellen). Bij een internetwinkel heb je dat allemaal niet. Als er iets mis is met de fiets is dat toch lastiger. Je moet de fiets vaak zelf afstellen etc. Maar eerlijk is eerlijk, als de fietsenmaker aan de andere kant van de stad had gezeten weet ik niet wat ik had gedaan.
Ik heb 1,5 week geleden mijn nieuwe fiets opgehaald. Ik ben ook al een keer terug geweest omdat er een fluittoon in zat. Ze wisten direct wat het was, stelde ook niets voor. Werd ook direct opgelost. Ik kan er kosteloos zo langs en heb er een fietsmand gratis bij gekregen. Ik betaal liever wat meer voor service dan dat ik gedoe heb is als er eens wat mee is.
mijn man zijn vorige fiets hebben we online gekocht. die was gewoon 250 euro goedkoper en daar kon de fietsenmaker niet in de buurt komen dus hoe lullig ook, die hebben we online besteld. Deze fiets en die van dochter hebben we wel bij de fietsenmaker gekocht, scheelde bij niets uiteindelijk en dochter kreeg er een roze slot en fietsmandje bij . Ik wil best wel een beetje meer betalen voor een stukje service, maar dat houdt wel op bij 50/75 euro. En mijn man heeft zelf wel veel verstand van fietsen dus voor de meeste dingen hebben we geen service nodig
Ik heb ooit een keer een fiets van de lidl gehad, uit de doos. Alles moest zelf gemonteerd en afgesteld worden. Wat een ellende zeg Ik betaal liever wat meer zodat de fietsenmaker dat doet en je altijd terug kan komen als er iets 'mis' is dan zelf weer gaan prutsen. Ik heb geen fietsenmakershanden
Hier proefgereden in de winkel en besteld op internet. Samen met de monteur helemaal afgesteld toen hij thuis werd gebracht. Super service! Ook gewoon normale garantie. Scheelde ons 200
Ik heb ook een fiets van internet gekocht die ik zelf moest monteren. Ik wilde hem gewoon in de winkel halen, maar mijn partner zei... Nou ja, anyways; het is goed gekomen, maar never ever ever again! Wat een narigheid Voortaan wil ik een fiets gewoon rijklaar hebben. En wie dat het meest voordelig doet, mag mij een fiets leveren
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Fiets was goedkoper via internet. Ik heb dit wel gemeld bij de winkel. Ik heb er een slot bijgekregen en krijg een servicebeurt. Ook had ik nog een oude fiets staan, deze heeft hij ook gratis opgeknapt. En sowieso als er iets is (bijv. fietsstoeltje erop zetten), ga ik langs hoef ik er niets voor te betalen. Deze service krijg je niet via internet.
Mijn vader is fietsenmaker en ziet regelmatig mensen voorbij komen met een fiets die ze via internet hebben gekocht en waarbij alles nog afgesteld moest worden. Laatst had hij zelfs een mevrouw die samen met haar kindje een ongeluk had gehad met de fiets omdat het stuur niet goed was afgesteld. Stuur stond veel te hoog waardoor hij er ineens bij een hobbel af was geschoten!! Levensgevaarlijk dus! Dus als ik je een advies mag geven, ga alsjeblieft naar een fietsenspecialist!
Er zijn gelukkig ook online site's die hem wel volledig afleveren en samen met jouw op maat stellen voor je is even goed zoeken. Zou zelf ook nooit een fiets kopen die je zelf in elkaar moet zetten, wat een gedoe
Ik heb vorig jaar mijn fiets online gekocht, wel heb ik hem afgehaald bij 1 van hun locaties. Als je hem liet bezorgen was alles al afgesteld maar moest je alleen de trappers erop zetten. Dit was bij mij al gedaan toen ik hem ophaalde. Ook hebben ze voor mij het stuur en zadel nog afgesteld op mij. Al met al ben ik zeer tevreden over het online bestellen! Scheelde mij 120 euro met de fietsenwinkel om de hoek. En qua service beurt kom ik een afspraak maken en dan kwamen ze gewoon aan huis, ideaal!
ik heb nu 2x een nieuwe fiets voor dl online gekocht.. oke je moet ze zelf in elkaar zetten als je het grootste voordeel wil maar ml is erg handig en heeft ze allebei goed en stevig in elkaar gezet. vind het zonde van mijn geld om dezelfde fiets een stuk duurder in de winkel te moeten kopen terwijl ze er hooguit 2/3 jaar op zal fietsen. een goede 2dehands is regelmatig net zo duur als een nieuwe online