Hoi! Welke draagdoek raden jullie aan voor mij? 1,79 m en kledingmaat 54. Weet echt niet goed welke draagdoek verstandig is om te kopen. Wil wel dat ie goed te knopen is. Eventueel ook over jas. Ervaringsdeskundigen in de zaal?
De ByKay? Dat ding is zo ontzettend lang dat hij volgens mij iedereen wel past, welk formaat (klein, groot, fors of mager) je dan ook hebt! Het knopen is goed onder de knie te krijgen hoor!
ik heb een bykay, maat L. Ik heb geen kleding maat 54 maar wel een behoorlijke boezem en brede heupen. het nadeel van deze doek is dat hij in de zomer behoorlijk warm is. maar verder echt een superdoek!
Een bykay is een rekbare doek en die zijn idd wel lang en makkelijk om in het begin te gebruiken maar als je kindje wat groter/zwaarder wordt, is een geweven makkelijker. Die bieden meer steun. Als je een geweven doek kiest, moet jij sowieso voor een maatje 7 kiezen ( +/- 520cm) om makkelijk te kunnen knopen. Als beginner raad ik je ook aan een doek te kiezen in katoen, dit knoopt het meest aangenaam, vind ik zelf. Je hebt namelijk ook doeken in zijde, wol, linnen,...... Het merk kan je kiezen naargelang je budget en smaak. Ik ben zelf helemaal fan van Girasol; ze zijn snel lekker zacht, zien er supermooi uit en hebben een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Neem anders eens een kijkje op het dragen en voeden forum! Daar vind je erg veel informatie en als je wil kan je naar een meeting gaan en daar doekjes uitproberen voor je er eentje koopt!
Hartstikke bedankt voor de tips meiden! Elke vooral bedankt voor de tip over het materiaal. Ik ga eens even fijn wat website's afstruinen voor een leuke doek. Gelukkig heb ik nog even de tijd om te kiezen
Annedore, ik heb een tricot slen doek, die is ruim 5 meter en zelfs ik met maat 48/50 moet hem nog 2x omknopen om mijn middel dus die past zeker weten! Geweven draagdoek ben ik nu naar het zoeken maar die hebben ze idd in grote maten ook. Bykay valt denk ik ook erg groot want ik heb een maatje S voor een vriendin gekocht en die pas ik bijna nog Ik zie dat je in oktober bent uitgerekend, van een tricot slen kan je dan lang en veel plezier hebben, want die is vrij warm. Ik vind het nu minder handig worden met dit warme weer, maar Mart is van feb en ik heb hem erg veel gedragen. Tricot is ook makkelijk om te leren knopen!
Leuk dat je wil gaan dragen! Er zal een wereld voor je open gaan Er zijn tientallen merken, soorten, maten, materialen en draagwijzen. Een geweven doek knoopt overigens net zo makkelijk als een tricot doek, dus als je van plan bent om vaker te dragen zou ik meteen voor geweven gaan. Op het dragen&voeden forum staan een aantal langere doeken te koop. Idd maat 7 van 520 cm. Ik zou daar sowieso eens kijken voor goede informatie en advies. Veel plezier met het uitkiezen van een mooie draagdoek (of doeken haha, als je er eenmaal aan begint )
De draagdoek zal hier elke dag wel gebruikt worden. Dus ik wil een goede keuze maken. Ik heb een site gevonden waar ze heeeeel veel merken en soorten verkopen. Idd ook van 520 en 540 cm. Twijfel alleen over het materiaal. Las dat een elastische tot ongeveer 9 kg gebruikt kan worden. Kan ik dan niet beter gelijk een geweven bestellen? Of is geweven niet fijn voor pasgeborenen? Graag jullie ervaringen
geweven kan wel voor een baby, maar tricot voelt lekkerder aan(vind ik). En is veel makkelijker knopen (vind ik, haha). Ik heb het knopen met een geweven doek nog steeds niet goed onder de knie. Ik zou als ik jou was beginnen met een tricot doek en dan kun je altijd weer overstappen op een geweven doek.
Ik zou je dan weer aanraden om ineens met een geweven doek te starten. Dit kan zeker even goed met een pasgeborene. Ik denk dat het vaak moeilijker is om met geweven te starten als je eerst tricot gewend bent. Als je ineens met geweven start, leer je het daarmee en moet je niet later iets anders 'gewoon worden'. Je kan ook altijd een draagconsult volgen, wat ik persoonlijk wel een prima investering vindt als je vaak wil dragen! Dan krijg je veel tips om het dragen extra comfortabel te maken en het zeker correct te doen!
Mijn intuïtie zei me ook om gelijk een geweven te nemen. Mijn man dacht juist weer dat het makkelijker was om met een tricot te beginnen, wat Taliaa zegt Vind het eerlijk gezegd zonde als ik er eentje koop die ik niet zo lang kan gebruiken. Dan investeer ik liever wat meer in een echt goede geweven doek Geweven lijkt me wel een goede investering en met een beetje hulp is dat knopen vast snel onder de knie te krijgen
In feite kun je als je flinker bent gewoon elke draagdoek kopen, enige waar je op moet letten is dat hij lang genoeg is zodat je alle knopen kunt maken. Op veel sites waar ze doeken verkopen staan tabellen.
Waar je ook op moet letten, is dat sommige doeken smaller zijn dan gemiddeld en ik vind dat persoonlijk een stuk lastiger knopen. Dit omdat ik het nog niet zo heel makkelijk vind (zeker bij rugdragen) om de doek goed onder het kontje en de billetjes te krijgen en als je doek dan wat smaller is, zit hij niet meer zo hoog aan het ruggetje. als je kindje dan graag met de armpjes uit de doek zit, vind ik dit minder stevig (aanvoelen).
als je kiest voor geweven, dan zou ik zeker een consult doen!!! zeker als je vanaf het begin wilt dragen, want je voelt je toch best onzeker met zo'n kleintje hoor.
een geweven doek ja.. en ik zou zelfs gaan voor een maatje 8.. zeker omdat secuur knopen waardoor minder doek nodig enige ervaring vergt. met een maat 8 kan je alles knopen
Ik heb nu op dragenenzo een babylonia geweven doek van 560 cm gevonden. Dat zou wel een goede optie zijn, denk ik. Ga nu nog even lezen over consulten e.d. Bedankt voor jullie hulp!