Binnenkort gaan vrienden van ons trouwen. Het zijn allebei echte gamers. Op hun lijstje staat oa. een vr- bril. Nu zie ik op intetnet prijzen variëren tussen 20-1500 euro Wie kan mij adviseren? Hoe werkt het precies? Is zo’n bril voldoende of moet er nog iets bij? Het werkt via apps op je telefoon, toch?!? Ik weet dat ze allebei een iPhone hebben (weet niet of dat nog uitmaakt) en de as. bruid is brildragend. Gamers op dit forum die mij met raad bij willen staan? Oh ja, ons budget is max €200,- (lukt dat niet wordt het een ander kado)
Ik heb er toen eentje van de Hema gekocht, universele die inderdaad via je telefoon werkt ( die kan je er dan in vast zetten ) op zich een grappig ding maar je kan er niet echt veel mee. Je kan alleen je filmpjes afspelen en spelletjes op spelen maar niet alles en ik denk dat zo'n ding leuker is als je een dure neemt met bijvoorbeeld een joystick erbij zodat ze daarmee door de spelletjes heen kunnen gaan, je kan zoveel kanten op met die dingen maar gewoon een simpele vind ik eerlijk gezegd echt zonde van het geld maar de wat duurdere en uitgebreidere vind ik dan weer erg leuk maar erg prijzig.
Wij hebben er eentje, niet heel boeiend hoor, maar voor die prijs moet t zeker lukken! Ooh en wij hebben allebei een bril!
Als het echte gamers zijn - dan hebben ze denk ik wel een idee van wat ze willen... ik zou vragen om wat extra info... ook al is de verrassing dan misschien kleiner... of een bedrag geven , met een kartonnen vr- bril
Ze gamen graag en regelmatig op de computer. Heb al een beetje gegist. Gezien hun budget niet toereikend is, is dit niet iets wat ze zelf zullen kopen. Ik denk dat elke vr-bril, waar je ook echt wel wat mee kunt, in de smaak zal vallen.
Hebben ze een PS4 dat je weet? Anders zou ik daar eens op zoeken, je hebt van die special VR brillen die ze daar dan ook op kunnen gebruiken en dus niet speciaal hun telefoon nodig hebben.
Ik zou inderdaad even verder vragen waar ze naar op zoek zijn. Er zijn simpele vrbrillen waar je je telefoon in klikt en dan klaar, maar ik heb ook ooit bij iemand gegamed die echt een volledige set heeft met een VRbril die aan zijn spelcomputer hing. Dat was geenszins vergelijkbaar met wat die simpele brilletjes doen. Zonde als je iets koopt wat ze eigenlijk niet bedoelen.
Mijn man heeft een Oculus rift. Werkt via een hele krachtige game computer en zonder telefoon. Is eigenlijk helemaal niet vergelijkbaar met vr via telefoon. Als het echt gamers zijn zou ik hier naar kijken. Je kan er zoveel meer mee. Van games tot films etc. Niet goedkoop, maar misschien met meerdere mensen.
Ik heb de Samsung Gear VR bril met controller. Het is af en toe wel grappig, ik ben vooral verbaasd over het feit dat dat ding je hersenen zo goed in de maling kan nemen. Zo ben ik na een aantal ritjes in de achtbaan met dat ding kotsmisselijk. Met mijn telefoon (ook samsung) werkt hij prima. Er zijn heel veel soorten apps te downloaden. Ook werkt hij leuk met de Samsung gear 360. Maar als ik beide apparaten niet had moeten testen had ik ze zelf nooit gekocht.