Goedemiddag allemaal, zou graag jullie mening willen hebben ovet het volgende: 2 dagen geleden sprak ik mijn buurjongen van 5 huizen verder aan omdat over de stoep rijdt om zijn scooter voor de deur te parkeren. ik zei nog wil je dat niet meer doen want ik ben bezig met mijn kind uit de auto te halen en er lopen ook geregeld kleine kinderen en volwassenen op de stoep. ik kreeg een grote mond terug van die 16 jarige snotneus dat er nu toch niemand liep! ik vertelde hem dat hij ongeacht of er wel of niet iemand loopt hij niet op de stoep mag rijden. en dat hij ook het stoepgedeelte voor zijn deur kan gebruiken net gebeurde het weer dus hij heeft er eigenlijk maling aan. wat zijn de regels hierin en zal ik zijn ouders aanspreken?
Als het op een zacht tempo is waardoor hij goed kan zien of er kinderen of volwassenen lopen en in nood snel kan stoppen dan vind ik dat je je een beetje aanstelt. Als hij er heel hard overheen rijdt en nooit op tijd kan stoppen mocht er een kind onverwachts aan komen rennen, dan zou ik zijn ouders aanspreken op het gedrag van hun zoon.
er zitten 5 huizen tussen vanaf waar hij oprijdt. vanaf de ingang van de straat is hij sneller maar hij wilt waarschijnlijk zijn vanden niet beschadigen. wanneer mijn kind of een van de andere kleine buurtkindjes het huis uitrennen naar de auto dan moeten ze veilig op de stoep kunnen lopen. als hij optrekt dan maakt hij aardig veel vaart.
Ik vind het heel logisch dat hij over de stoep rijdt om zijn banden niet te beschadigen. Wat ik niet logisch vind is dat hij hard optrekt. Natuurlijk kun je zijn ouders even aanspreken om te bespreken dat hij over de stoep stapvoets rijdt. Geen idee of dit mensen zijn die iets kunnen met dergelijke feedback, maar het is het proberen waard.
Het maakt toch helemaal niet uit hoe hard hij rijdt. Een scooter mag niet op de stoep rijden. Punt uit. Een scooterberijder kan wel zeggen dat hij rekening houdt met kinderen, maar houden kinderen ook rekening met een scooter? Hoe langzaam hij ook rijdt, een kind zal nooit zonder schrammen ervan afkomen. Ik ben hier zo stellig in, omdat wij ons op de stoep ook regelmatig scooters rijden (wij hebben een autovrije straat). Op deze manier is het echt 'wachten' op het eerste ongeluk.
moet zoiets dan eerst gebeuren? volgens mij mag je met geen enkel voertuig op de stoep rijden. wat let je om je scooter gelijk via de steeg naar de schuur te brengen waar je ook vandaan kwam. als er nog normaal op gereageerd zou worden had ik waarschijnlijk een andere reactie gehad.
haha nou het zijn geen mensen die buren groeten dus dat wordt nog wat. mijn partner gaat zo even verhaal doen en kijkt hoe ze zullen reageren. hun kinderen zijn ook eens klein geweest toch. ze mogen blij zijn dat wij dit eerst bespreken of niet?
Het maakt wel uit hoe hard hij rijdt. Langzaam rijden met balansvoertuigen is veiliger dan ernaast lopen. Als ik mijn motor naar de garage rijd loop ik er ook niet naast - als ik stapvoets rijd en er komt een buurtkindje aan, dan stop ik makkelijk. Sta ik ernaast en het gevaarte begint te kantelen, dan kan er een motor van ruim 200kg op zo'n buurtkindje terechtkomen. Met mijn voeten aan beide kanten houd ik dat makkelijk tegen, met een rare houding ernaast zou het fout kunnen gaan.
Als ik buiten op straat loop en er botst een kind tegen mij aan komt ie er ook niet zonder schrammen vanaf hoor... Ik kan me er niet druk om maken, als diegene ook daadwerkelijk langzaam rijd. Als ie dus wel snel rijd, dan zou ik inderdaad zn ouders erop aanspreken ts
Blij zijn dat je het eerste bespreekt? wat wou je er anders aan doen dan? Je kan toch gewoon normaal aangeven dat je het niet veilig vind en dat als hij het wel blijft doen dan in ieder geval langzaam moet rijden....
Nee hoor, ik zeg nergens dat er eerst zoiets moet gebeuren. Alleen dat mijn mening ervan af hangt of hij zacht (stapvoets) over de stoep gaat of dat hij hier heel hard overheen rijdt. Je vraagt om onze meningen, dit is dus mijn mening. Ik zou mij er persoonlijk niet druk om maken als er een scooter stapvoets over de stoep rijdt.
Ik zou eventueel zijn ouders aanspreken met de vraag of ze hun zoon willen uitleggen dat hij rustig moet rijden. Voor de rest niets. Ik rijdt ook met de scooter over de stoep. Ik woon in het derde huis in onze straat. Recht de stoep op en af is slecht voor mijn banden + mijn standaard komt dan telkens tegen de stoeprand. Aangezien ik een fietsrekje in mijn voortuin heb en af en toe mijn scooter in de voortuin parkeer zou ik geen andere mogelijkheid zien dan een stukje stapvoets(!) over de stoep te rijden en via de aflopende stoeprand de weg op te gaan. Anders zou ik dus nooit bij mijn eigen woning kunnen komen?
Ik rij elke dag op de stoep. Anders kom ik niet bij mijn kelder... en.ik let echt wel goed op. Rij vaak nog zachter dan een.fiets vaak tassen aan mjn stuur kind achterop. Dan ga ik de brommer niet duwen te zwaar dus stap voets over de stoep.Je kan best zeggen rij zachtjes. Maar ja volgens de wet mag je niet op de stoep. Maar ja niet elke stoep ligt ideaal. Trouwens hier brede stoep. Nu kan het ook niet trouwens te veel bladeren en takken dan moet je echt heel goed opletten met een brommer voor je het weet lig je op je kont. Ook beetje vertrouwen hebben in je buurjongen. Mijn zoon is 15. Morgen. En ja hij hoeft in elk geval de buurvrouw niet uit te schelden. Vind klein beetje gemiep. Wel idd de ouders aan spreken als hij te hard op trekt dat daar wel op gelet woord hij is natuurlijk 16, en idd dan ben je wat makkelijker met op trekken.
Kom nu ook een beetje voor mij zelf op hoor ben zelf moeder denk je dat ik als een idioot op een stoep gaat rijden??. Dacht het toch niet!! Beetje vertrouwen hebben in je mede mens.
Ik vind dat je je een beetje aanstelt. Het zijn maar 5 huizen en als hij zachtjes rijdt dan is dat toch gewoon goed?
waarom stelt TS zich nou weer aan, vind ik niet. Bij ons in de straat aan de overkant dan wordt ook met scooters op de stoep gereden, en nee niet zachtjes door werkelijk niemand. ze hebben mazzel dat ik aan de overkant woon, maar erger me er kapot aan. Het mag gewoon niet punt. Er wordt door veel kinderen gespeeld het is gewoon wachten tot het fout gaat. dus ja ik snap ts wel dat ze er niet blij mee is.
Als hij stapvoets rijdt...zou ik het prima vinden. Rijdt hij er hard overheen, dan zou ik het bij de ouders wel even gaan aankaarten.