Teleur gesteld en in dubio..

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Al jaren voel ik me een beetje het buiten beentje van de familie.. Ze vergaten steeds mijn verjaardag, een aantal moeten nog steeds op kraamvisite komen (eerste is 3,5 en tweede 15 maanden), op de bruiloft zijn ze wel geweest (gratis zuipen!) maar verder zie je ze eigenlijk bijna nooit...

Nu ben ik sinds kort begonnen met het verkopen van speciale sieraden die klachten kunnen verminderen. De eerste presentatie heb ik samen met mijn coach gedaan bij mij thuis en daar zeiden al een aantal af en zeiden: "als je het bij je moeder houd dan laat maar weten dan komen we zeker"
    Nou goed inmiddels is het zover... Morgen zou ik bij mijn moeder een presentatie houden en de familie zou ook komen.. maar nee hoor een voor een valt eraf, nou ja ze zeggen: "ik weet niet of ik op tijd ben" en "Ik weet niet of ik een auto heb" maar dat is bij ons in de familie "ik moet een smoesje verzinnen om er onder uit te komen"
    Prima als je er geen zin in hebt maar dan zeg je dat toch meteen?

Ik twijfel nu heel erg of ik het wel door moet laten gaan, mijn coach komt weer naar mij toe om te ondersteunen en in te springen daar waar nodig maar ja als er straks maar 4 man zitten is ook niet echt rendabel.... Maar van de andere kant is het wel zo dat ze tijd vrij heeft gehouden!

Ik weet niet waarom ik het hier zo neerzet maar ik moest het gewoon kwijt! En ben een beetje klaar met die familie van mij!
    Mijn moeder voelt zich overigens schuldig erover.... maar goed daar kan zij ook niks aandoen!
    Ach binnenkort een presentatie bij een vreemden, tenslotte moet je het niet van je familie hebben zeggen ze... En op de kerstmarkt hoop ik ook weer nieuwe connecties te maken!

2. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend...

ik sta normaal gesproken aan de andere kant denk ik... Ik heb niks met onze familie. broers en zussen en ouders wel, maar ooms, tantes en neefjes en nichtjes heb ik weinig mee. Ik mis het ook niet. Kies liever zelf de mensen uit waar ik mee om wil gaan en heb al moeite genoeg om te tijd te vinden om deze vriendschappen te onderhouden. Ik heb ze wel een kaartje gestuurd bij de geboortes, maar er is dan ook niemand langsgeweest. Gewoon een kaartje teruggekregen. prima. Als ik ze tegenkom op een begrafenis o.i.d kletsen we wel weer bij.

Ik denk dat je je verwachtingspatroon wat bij moet stellen....

3. knap

knap Niet meer actief

Lastig dat van je familie.

Even over dat presenteren. Weet je wel zeker dat je dat wilt gaan doen? Mensen gaan vaak niet meer naar dat soort dingen.En als het een hobby is of zo misschien wel leuk. Maar je moet er denk niet te veel van verwachten dat soort party.s zijn niet meer zo populair.

Weet wel als je groter word dat veel tante.s en oom.s niet meer op verjaardagen komen of geboorten. Huwelijken!
    Vaak verwaterd dat ook in de jaren. Tante.s ooms worden ouder krijgen vaak ook eigen kleinkinderen en zo ver watert deze contacten en vaak zie je deze mensen nog alleen bij een begrafenis.

Dit is mijn ervaring met tante.s en ooms. Soms zie ik die nog wel eens bijvoorbeeld bij een verjaardag.

Terwijl tot ik een jaar of 25 was dat ik mijn familie aan beide kanten bijna wekelijks zag. Neven en nichten die zie ik ook haast nooit meer.

Daar moet je wel rekening mee houden. Dat dat gaat veranderen meer en meer in de toekomst.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #4 kleintje88, 29 okt 2013
    Laatst bewerkt: 29 okt 2013
    Knap: deze producten zijn nu juist heel in trek en de presentaties ook. Ook op markten wordt het heel veel verkocht! Misschien scheelt het ook omdat het gezondheidsverbeterend kan zijn en ook wel omdat mensen het 30 dagen mogen proberen en werkt het niet voor ze dat ze dan het geld terug krijgen? En het is in eerste instantie een hobby.
    Ik weet dat er veel zo zijn begonnen maar inmiddels voor 1000 den euro's omzetten per maand, goed die zijn dan wel fulltime ermee bezig dat is bij mij niet het geval... Maar 400 - 500 euro omzet per avond is geen uitzondering! (daar moet dan nog wel de belasting van af natuurlijk )

Ik heb zelf ook niet zo heel veel met de familie, gewoon af en toe een keer langs gaan ofzo maar niet de deur plat lopen hoor. Alleen ik vind wel dat als mensen zeggen dat ze komen en dan uiteindelijk een smoesje gaan verzinnen dat het wel heel vervelend is en zo is het met alles bij mij geweest maakt niet uit of het nu een verjaardag of wat dan ook is en daar baal ik van! Want bij mijn zus komen ze dan wel weer gewoon op verjaardagen en dat soort dingen (vroeger toen ik thuis woonde al dan kwamen ze wel bij haar en vergaten ze mij)

Deel Deze Pagina