Scouts/chiro/jeugdbeweging?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nescio, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Misschien meer voor de Belgische mama's, maar zit jullie kind bij de scouts of een andere jeugdbeweging? Zo ja, vanaf welke leeftijd?

    Hier is dat best ingeburgerd en nu mijn oudste in het eerste leerjaar (dus groep 3) zit, heeft ze er de leeftijd voor. Alleen twijfel ik tussen scouts en chiro. De scouts zijn meer met natuur bezig, maar als ik lees dat ze al in de zomer 10 dagen op kamp gaan, moet ik best slikken.
     
    schorpioentje82 vindt dit leuk.
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.605
    3.493
    113
    Chiro zegt mij niets. Scouting heeft mijn dochter 4 jaar ofzo gedaan tot voor kort. Ze vond het erg leuk, veel ondernomen, gespeeld, een aantal keer op kamp geweest, nieuwe vriendinnen gemaakt etc.
    Maar nu was ze er wel een beetje klaar mee en daarnaast doet ze nog een sport en werd het wat druk.
    Het verschilt wel erg per vereniging en scoutingtak/groep etc. of het leuk is of niet. Leiding die veel onderneemt of juist weinig en de samenstelling van de groep.
    Kamp is bij ons eigen keuze, je betaalt er ook los voor. De meeste kinderen gaan wel mee, maar er zijn altijd wat kinderen die kamp overslaan en dat is ook geen probleem.
    Ze hadden ook 2 kampen, 1 kamp van 4 nachten en een kamp met maar 1 overnachting. 10 dagen of nachten zou ik op die leeftijd ook niet zien zitten.
     
    Nescio vindt dit leuk.
  3. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nederlands hier, maar ik heb twee scouts. De kids vinden t heerlijk om in de natuur bezig te zijn! Ook veel samenwerking in de groep en saamhorigheid. Bij ons gaan ze een week op kamp in de zomer, nu al r jaar denk ik. Zij missen mij niet, ik hun wel maar werk dan ook gewoon dus het is zo om!
     
    Nescio vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat onderscheid tussen scouts en chiro is behoorlijk achterhaald. Hangt heel sterk af van de lokale afdeling, of er al dan niet meer connectie is met de natuur bij scouts.

    Dochter wordt deze maand zes. Voor dit jaar is zij persoonlijk nog te jong voor jeugdbeweging, maar vanaf volgend jaar zal ze in principe wel naar de chiro gaan. Chiro dan vooral gekozen omdat het hier in de straat is :)
     
    Nescio vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.990
    7.913
    113
    Vrouw
    Gewoon even kijken hoe het is en een beetje rond vragen. We hadden in mijn oude plaats 2 landscout verenigingen. 1 vond ik echt niet gezellig en de ander was leuk. Dus ik zou vooral kijken hoe die specifieke vereniging is.
     
    Nescio vindt dit leuk.
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties! We gaan hier bij alle twee eens kijken. Volgende zondag bij de scouts en de week daarna bij de chiro.
     

Deel Deze Pagina