wasmiddel

Discussion in 'De babyuitzet' started by Laure80, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Welk wasmiddel hebben jullie gebruikt voor het uitwassen van de eerste babykleertjes en verdere babyuitzet?

Bij mijn zoontje heb ik de eerste weken (of was het nou maanden?) neutral gebruikt omdat dit beter zou zijn (geen parfum etc).
    Destijds werd dat naar mijn idee ook overal geroepen. Inmiddels heb ik het idee dat het niet zo veel uitmaakt welk wasmiddel je gebruikt, als je maar geen wasverzachter gebruikt. Ben daarom in twijfel of ik dit keer weer neutral aan zal schaffen of dat ik gewoon het standaard wasmiddel dat we altijd gebruiken zal gebruiken.

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    bij mijn zoontje "gewone" wasmiddel gebruikt..
    inmiddels ben ik overgestapt van de Dash naar Robijn en ga dat gewoon gebruiken voor de babykleertjes...

idd geen wasverzachter...

3. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn zoontje idd ook alles gewassen met Neutral de eerste tijd. Ik doe dit bij deze baby weer.
    Ik gebruik idd geen wasverzachter.

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    hier ben ik nu bezig met alles wassen gewoon met eigen wasmiddel. Kraamzorg benoemde dat dit prima was alleen geen wasverzachter gerbuiken, doe ik toch niet dus wat dat betreft prima.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik gebruikte al neutral voor onszelf en ik gebruik wel wasverzachter, ook van neutral of robijn..

6. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb ook voor de zekerheid alles gewassen met Neutral.

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik lees ff mee....

Ik heb zelf bedacht dat ik alles de eerste keer met neutral was, maar daarna, vanaf dat de beeb het draagt, het gewoon meewas met onze wasmiddel... en dat kan van alles zijn! ;) Stel, hij is ergens allergisch voor, dan hoeft alleen het laatste wasje over gedaan te worden! Goede tip die ik gekregen heb!

Alleen lees ik hier dat de meeste geen wasverzachter gebruiken... nou heb ik geen droogtrommel... dan drogen de kleertjes toch veel te hard op??

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik heb ook alles met Neutral gewassen voor alle zekerheid en zal wanneer de fles leeg is en merk dat hij niet zo'n gevoelige huid heeft overstappen naar ons normale wasmiddel (robijn of omo).

9. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hai! Ik heb ook geen droger en gebruik haast nooit wasverzachter (alleen voor de handdoekenwas) Onze kleren drogen niet hard of stug op ofzo hoor. Alleen bij heel oude kleren voelt het soms wat stugger aan, maar als je alles gewoon eerst 'uitslaat' of wappert voordat je het ophangt, gaat het volgens mij wel goed.

10. Gul83

Gul83 Bekend lid

Apr 22, 2010
    564
    27
    28
    Ik heb ook neutral gebruikt. Dit vooral omdat wij beiden veel last hebben van allergieën. Ons kindje heeft dus een verhoogde kans op allergieën. Ik hoop dat ik na een tijdje op onze gewone wasmiddel kan overstappen.

11. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik heb ze met sensitive c1000 eigen merk gewassen.
    is parfum en zeep vrij en ruikt toch lekker.

12. mamma1

mamma1 Actief lid

Apr 20, 2009
    420
    0
    0
    Bij onze zoon persil sensitive en robijn wasverzachter allergievrij(de witte).Is toen goed bevallen en het ruikt zo heerlijk.Ga het nu weer zo doen,alleen heb ik stad en land afgezocht voor de persil sensitive pfff.Gelukt bij de jumbo!

13. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik ben met de eerste babykleertjes begonnen met wassen met Neutral en was er nog steeds mee. Als ik overga op een ander wasmiddel krijgt mijn zoontje last van eczeem plekken.

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Ik heb ook neutral gehaald voor de kleertjes.. ben wel van plan om later over te stappen naar ons wasmiddel

15. pijman

pijman Niet meer actief

Hoe kan iets lekker ruiken terwijl het hypoallergeen is? Bijvoorbeeld de Ronijn wasverzachter allergievrij, vrij van welke allergie is dat dan? Gaat dat dan om kleurstoffen en niet om parfum (aangezien het wel lekker ruikt)

Ik zit hier nog een beetje in dubio, wil natuurlijk iets dat lekker ruikt maar ivm eczeem van eerste kindje wil ik ook wat voorzichtiger zijn dit keer. Die Robijn en andere allergievrije/hypoallergene wasmiddelen die wel lekker ruiken klinken me een beetje to good to be true.

16. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Wat ik me af vraag is als je je baby kleertjes wast met een 'neutral' wasmiddel zou je dan je eigen was ook niet moeten wassen met dezelfde wasmiddel?
    Ik bedoel je knuffelt en houdt de baby toch vast en komt in aanraking met je kleren/beddengoed etc

Bloeme, Hyperallogeen is meer een label dat zegt dat het product nauwelijks allergische reactie moet geven. Nauwelijks want er bestaat nog wel kans dat er een allergische reactie van komt. Het doet me een beetje denken aan het label 'Dermatologisch Getest', ze hebben het getest maar wat is het resultaat?

Aangezien we voor katoenen luiers gaan ben ik op zoek naar een wasmiddel dat vrij is van alles, parfum/kleur/enzymen/bleek/wasverzachters.. Helaas zijn die natuurlijke wasmiddels prijzig dus waarschijnlijk gaan we alleen de luiers zo 'groen' mogelijk wassen en de rest van de kleertjes/beddengoed en onze was met een wat goedkoper 'vrij van alles' wasmiddel.

17. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Bubble dan kom je uit op wasmiddel van de natuurwinkel zoals Ecover en Klok. Is ook belangrijk ivm elastiek en klitteband e.d. in de luiers goed te houden (als dat in de luiers zit natuurlijk, weer niet of je voorgevormd gaat gebruiken).

18. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    Ik gebruik ariel en gewoon wasverzachter. bij beide kinderen gebruikt en nergens last van gehad. mocht het wel zo het geval zijn geweest dan werd alles nog een keer uitgewassen zonder wasverzachter

Share This Page