vanille-pudding (dringend vraagje)

Discussie in 'Voeding' gestart door sofie28, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo,
    de ha had gezegt als mijn dochter niet aan haar 500ml melk komt per dag,dat ik ook vanille-pudding mag maken voor haar van haar melk,maar
    hoe lang kan je dat bewaren?
    want restjes van melk mag je toch niet meer terug opwarmen of bewaren?!

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Onze kinderarts en het cb zeggen dat een kindje ouder dan 6 maanden nog maar 300 ml. melkproduct per dag nodig heeft. Maar daar vroeg je niet naar.
    Als je de melk niet mag bewaren, mag je de pudding ook niet bewaren en weer opwarmen lijkt me. Als het om restjes gaat in elk geval.
    Maar als je in één keer wat pudding zou maken mag je kindje dat wel verdeeld over meerdere keren opeten lijkt mij. Gewoon in porties verdelen. Je mag tenslotte ook klaargemaakte melk (dus geen 'restjes uit de fles') 24 uur bewaren in de koelkast?

3. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ja danabelle:dat was ik ook aan het denken!

ze drinkt tegenwoordig maar klein beetjes melk 100cc/keer en ben al over geschakkeld op andere melk (zoeter van smaak) die drinkt ze meestal wel goed,180cc,maar wou voor de verandering eens iets anders doen met haar melk,want je ziet echt dat ze dat beu gegeten is.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    300 ml volgens mij heb je het fout na 6 mnd is het minimale 500 cc en na een jaar 300.
    je mag de melk idd niet langer dan een uur bewaren dus zou het per x maken

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier ook een slechte drinker friso gaat het beste en geef dr gewoon yogurt tussendoor en als ze heel slecht drinkt half schepje rb vanille

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs is ook al zo'n slechte drinker momenteel... Van cb de tip gekregen om wat volle yoghurt dunner te maken met (gewone) melk en dat proberen te laten drinken..

Van die 300 ml melkproducten lijkt me wat weinig.. Of alle kv producenten zijn puur uit op winst.. Op de pakken staat volgens mij nog een advies voor 3 of 4 flessen van 180+6....

7. adi

adi Niet meer actief

Hier ook advies om tot 1 jaar toch echt 500cc zuivel te geven (liefst opvolgmelk), maar de adviezen verschillen enorm tussen CB's.

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard

Ook hier van het cb te horen gekregen met 7 maanden dat 300 voldoende is.
    Koude klaargemaakte melk mag je 24 uur bewaren zodra het warm gemaakt is maar 1 uur. Ben het dus met Danabelle eens.

Groetjes Kim

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier bij het cb ook 300 hoor! eventueel aanvullen met karnemelk, yoghurt..

maar hoe maak je dat aan met pudding? is misschien wel wat voor Eef:)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom moeilijk doen met zelf vanillepudding maken? Daar zitten allemaal dingen in die helemaal niet zo goed zijn voor kleine kinderen, zoals redelijk veel suiker en vanillesmaak (allergeen).
    Vanaf 6 maanden mogen kinderen een deel van hun zuivel ook in de vorm van aangezuurde zuivel krijgen, dus kwark of yoghurt of biogarde of karnemelk, allemaal wel (half)vol, niet mager. Dat kun je zo uit het pak in een schaaltje doen. Hoef je niet in de keuken te knoeien of je zorgen te maken over de houdbaarheid.

Met 6 maanden is 500cc voldoende, met een jaar 300cc en dat gaat dan geleidelijk over de tijd. Dus met 7 maanden is 465cc al voldoende, met 8 maanden 435cc, met 9 maanden 400cc etc.

11. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    heb het gisteren gemaakt en het was een groot succes!!
    je neemt:
    -7 schepjes melkpoeder
    -13gr vanillepuddingpoeder.
    -210ml water
    dan neem je een lepel of 5 van die 210ml water en losd daar de vanille-poeder in op en de rest van het water laat je koken.
    als het kookt,zet je de pan van het vuur en doe je er de oplossing bij,goed roeren,daarna even op het vuur zetten voor de gewenste dikte en dan van het vuur halen en er de melkpoeder bij doen!
    hier vond ze het heerlijk en heeft heel dat kommetje opgegeten!

hier raden ze toch aan om zoveel mogelijk de melk te geven,dus zeker 500ml per dag.

Deel Deze Pagina