Scrapbook experts ... verzamel U

Discussie in 'De lounge' gestart door Strijkkraal, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoi,
    Ik ben van plan om jaarboeken voor Eva bij te gaan houden, en het scrapbooking lijkt me echt een hele leuke manier om dat te gaan doen ... Een hybride vorm dan, dus digitaal de basis maken en dat de boel verder opleuken met de hand.

Maar ... ik het echt geen flauw idee, hoe wat waar. Wat moet je in de basis hebben, waar kan ik dat kopen, welke websites kan ik raadplegen enz. enz.

Ik weet dat hier best fanatieke scrapbookers zitten, dus ik hoop dat ik wat informatie en pointers kan krijgen hoe te beginnen.

Alvast dank!!

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Digitaal heb ik geen verstand van. Maar ik heb dus standaard leuk papier in huis, tegenwoordig ook wel van Action. Ook leuke opleuk dingetjes en parels/lintjes/bloemetjes, van alles. Ga eens shoppen en koop een voorraadje!

3. 2jees

2jees Niet meer actief

En o ja, zulke tijdschriften (zijn die er nog??) hebben mij veel inspiratie gegeven in het begin!!

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik scrap alleen maar digitaal en doe dit met Paintshop pro X4. Scheelt een hoop rommel op tafel, haha :D
    Deze heb ik gewoon in de winkel gekocht omdat ik altijd op 1 of andere manier last krijg met (gratis) gedownloade versies. Of ze zijn beschadigd, of er ontbreekt iets of er zit een mega virus op.
    Ik zou dus eigenlijk adviseren een koopversie aan te schaffen.
    Maar dat is wat je zelf wil.

Wat betreft het scrappen zelf moet je een beetje voor jezelf gaan bedenken wat voor stijl je wilt gebruiken. Ik scrap het liefst uit de losse pols, maar er zijn ook speciale templates die je kunt gebruiken en ook daarin heb je weer verschil in.
    Zo zijn er templates die de nadruk leggen op de foto's (en waar je meerdere foto's in toevoegt) maar er zijn er ook waar je maar 1 of 2 foto's in voegt en de rest met elementen opvult.

Als je wat scrapwerk van me wilt zien, PB me maar!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat leuk, ik deed dat vroeger heel veel. Gebruikte toen altijd paint shop pro. Was zelf enorm fan van de setjes van Lily design. Kan wel even kijken of ik die nog op m'n computer heb staan, dan wil ik ze eventueel wel naar je sturen? Hoef je ze niet zelf te kopen.

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Lily maakte idd mooie kitjes, maar ze doet niks meer met kitjes óntwerpen.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Oh dat zou ik wel heel lief vinden! Ik zal je een Pb sturen met mijn email adres

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik lees mee. :)

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.123
    1.803
    113
    Kraamverzorgende
    Ik doe alleen aan real life scrapbooken, niet aan digitaal. Ik heb heel veel spul uit Amerika, toch wel het land wat betreft scrapbooken. Verder gebruik ik echt van alles, oude ansichtkaarten, lintjes, zefs lege thee zakjes. Mooi papier kan je echt overal kopen tegenwoordig, zelfs bij de action. De hobby beurs is ook een leuke plek om dingen te scoren. Ze hadden zelfs een tijdje spul bij de Blokker maar weet niet of ze dat nog steeds hebben. Gewoon eens bedenken wat jij mooi vindt en daarop verder borduren.

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik lees ook mee en wil graag mooie fotos zien.

😀

11. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Leuk, een scraptopic! Hier ook al ene jaar of tien aan het scrappen, zowel op papier als digitaal. Ben nu voor het eerst gestart met een Project Life album, ook ontzettend leuk! Ik gebruik photoshop.

Ik bestel zelf bijna alles online, in mijn woonplaats is geen fatsoenlijke hobbywinkel. (goede sites vind ik scrobby, jojo's scrapshop, scrapbookdepot)
    Je moet ook beslissen welk formaat je gaat scrappen en wat voor album je daar voor wil. Heb je veel of weinig tijd?

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Leuk dames!:)

Ik heb opzich wel redelijk tijd, werk parttime en maak af en toe eens een taart. En het hoeft ook niet morgen af natuurlijk.

Qua maat ... Geen idee eigenlijk. Ik zag op Pinterest allerlei ideetjes om bv zelf een album te maken, lijkt me ook heel tof. Misschien 20x20 ... Die kant op.

Zelf ben ik wel,heel gecharmeerd van vintage lay-outs.

@Elena22 -Zag ook dat het meeste spul toch wel de US is (net als taartenspul overigens). Waar koop je het dan? En hoelang duurt het voordat je het hebt?

13. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hier nog een scrapper. Ik doe t ook handmatig. Wil wel eens digitaal gaan uitproberen, maar m'n handen wat maken vind ik nog steeds erg leuk.
    Ik haal veel dingen bij de action en de xenos. Dingen die ik zelf uit de vs meenam of bestel komt uit de winkel micheals. Is een craft shop. Die hebben wat voor ongeveer alle handarbeid hobbies.

Deel Deze Pagina