Ambitieuze mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MIss X, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Zijn hier ook mama's die ontzettend veel van werken en ondernemen houden en nog erbij (willen) studeren of een eigen bedrijf hebben?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja :) Er was een topic lopende voor carriere mama's maar volgens mij is daar al heel lang niet meer gepost...

Ik woon overigens ook in Amsterdam :) Ben nog studerende (master) maar na mijn afstuderen wil ik 4 dagen per week werken.

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb aan Nyenrode gestudeerd 3 jaar geleden, daarna 3 jaar flink gewerkt en nu mijn baan opgezegd om een tijdje voor de kleine knul te gaan zorgen.

daarna, als hij een halfjaar is ofzo wil ik weer een baan op niveau hoor!

4. MamvanRoos

28 nov 2010
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Leuk, dit topic! Ben momenteel (nog) in dubio. Wil graag een studie volgen die 4 jaar duurt, voltijd. Die studie is alleen maar in voltijd en in Rotterdam, 70 km rijden. Maar in mijn omgeving (familie man) is men niet gewend dat een moeder meer dan 1 dag in de week werkt, laat staan 4 of 5. Ongewild trek ik mij daar toch wat van aan, in de zin van: 'Zal ik dan toch een slechte moeder zijn als ik dat doe'.

5. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @ mama van Roos: onzin, als de moeder gelukkiger is door te werken, dan is je kindje ook gelukkiger hoor! Is mijn motto..

mijn schoonmoeder begrijpt ook niet dat ik weer wil gaan werken over een tijdje, maar thuis zijn om het thuis zijn maakt mij niet gelukkig en zal zo zijn weerslag hebben op de uk. En naar mijn mening is opvang ook alleen maar goed hoor, niet te veel natuurlijk, maar 3 dagen opvang en 1 dag opa en oma is mijn streven strakjes!

6. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Ik heb een eigen bedrijf met kantoor aan huis. Lynn is tot 6 maanden lekker thuis geweest en toen was het ook prima te combineren. Nu gaat ze 2,5 dag naar de opvang en ik probeer in die dagen alles te plannen qua deadlines etc. De dagen dat ze thuis is werk ik wanneer ze slaapt en als ze wakker is is alle tijd voor haar. Ik werk qua uren nog net zo veel als voordat Lynn er was, alleen heb ik de 'vrijheid' om ook 's avonds te werken wanneer ze heerlijk ligt te slapen.

Deel Deze Pagina