scratching ervaring gezocht!!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lisjeee, Nov 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisjeee

lisjeee Bekend lid

Oct 25, 2016
    540
    81
    28
    He meiden, zoals de titel al aangeeft ik ben enorm nieuwsgierig naar jullie verhalen over scratching...
    Aller eerst ik zit er enorm tegen op, ik vindt de punctie altijd al een hel laat staan dit!
    Maar goed onwijs blij dat er nu verdere actie ondernomen wordt, de 3e ronde al weer.
    Ook ben ik uiteraard benieuwd naar resultaten na scratching.

Momenteel moeten we wachten op bloeduitslagen en daarna wordt de scratching ingepland en kunnen we daarna gaan beginnen aan ICSI ronde 3.

Liefs,

Lisjeee

2. Lien4

Lien4 Actief lid

Nov 7, 2017
    411
    174
    43
    Female
    Hoi Lisjeee,
    Ik heb in het UMCU voor de zomer in het kader van een onderzoek daar een scratch gehad. Ik voelde er helemaal niks van, vergelijkbaar met een uitstrijkje, misschien hooguit een licht krampje. Het heeft bij mij helaas niks geholpen, maar hopelijk bij anderen wel. Succes!

3. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Kan je nog niks zeggen over de resultaten maar hier heb ik hem inmiddels ruim 3 weken geleden gekregen. Nu heb ik een hoge pijngrens (punctie ervaarde ik als erg pijnlijk maar nog geen hel) maar ze waren hier al klaar toen ik me nog aan het voorbereiden was op pijn die zou gaan komen.

lisjeee likes this.
  4. lisjeee

lisjeee Bekend lid

Oct 25, 2016
    540
    81
    28
    Oke gelukkig maar !! hihi...had het idee dat het onswijs pijn ging doen.
    Jammer dat het bij jullie niet geholpen heeft... ik duim voor jullie op een volgende succes volle behandeling :) :)

5. lisjeee

lisjeee Bekend lid

Oct 25, 2016
    540
    81
    28
    Oke gelukkig maar !!! :) jaaa ik vindt de punctie toch wel echt vreselijk hoor.. bahhhh
    Hopen op goed resultaat :)

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vond puncties ook echt te erg...
    En de scratching eigenlijk ook (geen enkele verdoving, ik kon een paracetamol nemen)

Maar, ik zou het absoluut weer doen!
    Icsi 1 en 2 zonder gedaan. En de cyclus voor icsi 3 heb ik de scratching gedaan in amstelveen. En, ik raakte en bleef zwanger.

Mag ik ooit nog bedenken onze cryos aan te spreken dan zou ik zeker weer een scratching doen

Succes!

lisjeee likes this.
  7. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik persoonlijk niet, maar heb hier gekletst op het forum met een meid (@Dreamer29 ) die 8 tp zonder succes had, scratch kreeg en de 9e tp zwanger geworden is! Hoopvol verhaal vond ik het!
    Hoop dat de scratch voor jou net zo positief gaat uitpakken!

lisjeee and Dreamer29 like this.
  8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    #8 Jessi79, Nov 16, 2017
    Last edited: Nov 16, 2017
    Ik heb 3x een scratching (pipelle) gehad voorafgaand aan de terugplaatsingen van de 4e ICSI. Zie onderschrift voor het resultaat :)

Ik vond het echt geen fluit voorstellen. Stond steeds binnen 2 minuten weer buiten. Pijn heb ik niet gehad, hooguit één licht krampje later op de dag alsof je net ongesteld bent.

De puncties (6x) vond ik trouwens ook altijd heel erg meevallen. Ik heb 10x liever een punctie dan dat ik naar de tandarts ga of een HSG krijg. En ik heb een heel lage pijngrens.

lisjeee likes this.
  9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    De puncties vond ik verschrikkelijk, maar een scratching is prima te doen hoor. Je kan wel iets aan kramp voelen, maar het is echt totaal niet te vergelijken met een punctie. Dus daar zou ik niet bang voor zijn!
    En of het heeft bijgedragen of niet, ik ben wel zwanger nu :)

lisjeee likes this.
  10. lisjeee

lisjeee Bekend lid

Oct 25, 2016
    540
    81
    28
    Bedankt meiden jullie hebben me totaal gerust gesteld haha!! En wat een positieve verhalen...
    laat die scratching maar komen!!

Gefeliciteerd Dreamer!!

Groetjes

11. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Ik vond het niet pijnlijk en ik denk dat het heeft bijgedragen aan het slagen van mijn ICSI poging!

lisjeee likes this.
  12. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Hier moet je je helemaal geen zorgen over maken! Dit stelt echt niks voor :D
    En het heeft veel toegevoegde waarde (bij mij dan) Is ook kwestie van juiste embryo teruggeplaatst krijgen maar hij kan daardoor wel beter pakken!
    Mochten wij voor nummer 3 gaan dan opzeker eerst scratching anders voor mij geen tp ;)

lisjeee likes this.
  13. lisjeee

lisjeee Bekend lid

Oct 25, 2016
    540
    81
    28
    Wauwww wat een hoop positieve verhalen zeg!!! Laat maar komen die scratching :thumup::thumup::thumup:

ZoWelkom84 likes this.
  14. Happydepeppy2017

Happydepeppy2017 Niet meer actief

Ik heb ook zeer positieve ervaringen met scratchen. Ik heb in totaal wel 15 tp gehad van IVF 1 en 2. De embryo's/cryo's waren van topkwaliteit, maar een innestelling bleef uit. Afgelopen mei bij een verse tp van IVF 3 voorafgaand een scratching gehad. En ik was zwanger. Helaas met 10 weken een MA gehad. In oktober jl een cryo tp gehad met wederom een scratching in de cyclus ervoor en ik ben weer zwanger! Dus ik ben overtuigd dat dit een zwangerschap bevordert. Veel succes. Oh en het stelt inderdaad niet veel voor. Het duurt al met al nog geen halve minuut.

lisjeee likes this.

Share This Page