gyneacoloog

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bella28, Jan 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

Apr 9, 2015
    1,261
    315
    83
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi Dames.. de eerste keer nar de gynaecoloog is dat puur een gesprek of evt al echo??
    Heb nml eind vd maand een gesprek..
    Alvast bedankt x

2. MAO

MAO Lid

Jan 20, 2016
    81
    0
    0
    'T Gooi
    Bij mij ook direct de ego (2014) maar doet geen zeer en viel heel erg mee. Heb er inmiddels zeker 20 gehad. De gyn heeft dan een veel beter beeld!

Heel veel succes.

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Bij ons moesten we een vragen lijst invullen. Dit waren vragen over je cyclus, of je je eisprong kan vinden, je regelmatig ongesteld bent, vruchtbaarheidsproblemen in de familie, je gewicht, je gezondheid.
    En daarna kreeg ik een inwendige echo om te kijken af alles er goed uit zag.
    Bij mij zag ze toen ook toevallig dat er al een mooi eitje klaar stond die binnen een paar dagen ging springen!

Daarna moest ik nog bloedprikken op mijn schildklier. Zaad onderzoek en bloedprikken op chlamydia was bij ons al gedaan door de huisarts

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik kreeg een inwendige echo en een uitstrijkje tijdens die eerste afspraak! Bedenk je dat dit hun werk is en dagelijkse kost...je bent niet de eerste die ze wijdbeens zien! Succes!

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Ik had voorafgaand aan het gesprek al de vragenlijst moeten invullen.
    Ging over mijn cyclus etc. Ook had ik vooraf al bloed laten prikken.

Bij het eerste gesprek werd die vragenlijst besproken, uitslag van bloed, werd er een echo gemaakt en plan van aanpak besproken.

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het ligt eraan waar je denkt te zitten in je cyclus.
    Ik gaf aan dat ik het vermoeden had dat ik mijn eisprong die ochtend voelde, dus moest ik even afwachten tot ik ongesteld zou worden en dan bellen voor een afspraak tussen bepaalde cyclusdagen.
    Nu precies twee weken na de eerste afspraak mag ik vandaag dus bellen.

Verder bespreken zede standaard dingen.
    Ze vragen of er vruchtbaarheidsproblemen in je familie voorkomen, of je gezond leeft, foliumzuur.
    Mijn vriend kreeg een verwijzing voor het lab mee om zijn zaad te laten controleren.
    De eerste keer is dus echt oriënterend om alles in kaart te brengen.

7. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

Apr 9, 2015
    1,261
    315
    83
    Female
    NULL
    NULL
    Bedankt Dames voor jullie verhalen!
    Heb indd een hele onregelmatige cyclus.. en uitgaande van 28 dgn heb ik een dag na de afspraak ongeveer een eisprong?
    Ik wacht het af maar zo heb ik een idee wat ik kan verwachten.. x

Share This Page