Hallo, Nou ik zit in de mmm. Echter deze cyclus moeten stoppen met Gonal f omdat er 3 eitjes aan het groeien waren. Dit was vorige week maandag. Echter vorige week dinsdag en woensdag veel afscheiding gehad. Denkelijk de eisprong geweest. Nu van afgelopen woensdag veel bloedverlies. Omdat het een week te vroeg was, Vandaag bij de gyn geweest. Echo gehad. Baarmoederslijmvlies tussen de 4.4 en 5.5. Echter bij de rechter eierstok nog een ei te zien van 20.8mm. Terug gebeld geworden dat ik dus niet mag starten vanavond met de Gonal f. Maandag moet ik terug om te kijken of hij al geslonken is of niet. Is dit niet het geval moet ik afwachten tot dit van zelf gaat. Nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee. Hoelang duurt dit zelf afbreken ongeveer? Gebeurt dit ook of moet of kan ik om medicatie vragen? Ik dacht zelf om maandag te vragen voor pregnyl zodat hij misschien toch nog springt. Of werkt dat zo niet? Stel ik krijg een stop. Kan ik dan toch nog in die tijd weer een ei krijgen van mezelf? Of kan dit niet omdat die ene follikel daar nog zit? (Al lijkt me dit sterk omdat het met de Gonal f al moeilijk is) maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Sorry voor de vele vragen.
Kan het zijn dat het een cyste is? Dat is een eiblaasje dat is volgelopen met vocht? Ik hen tijdens mijn IUI´s meerdere keren een cyctes gehad. Die zijn onschuldig en gaan dan vanzelf weg. Duurt meestal 1 a 2 weken. Bij mij groeide er dan ondertussen wel een nieuw eiblaasje emt een eitje. Maar mocht inderdaad nooit stimuleren zolang zo´n cyste er nog zat.
Dat heb ik wel gevraagd. Maar volgens haar was dat niet zo. Vandaar dat ik deze vraag ook heb. Oh ok 1-2 weken gaat dan nog. Moet je dan ook regelmatig komen voor een echo of is dat dan gewoon 2 weken erna weer. En daarna? Kreeg je dan provera of mocht je dan meteen weer gaan stimuleren?
Ze volgde het meestal iedere week op. En dan was het weg. Afgehankelijk waar ik zat in mijn cyclus kwam dan een plan. 1x nog IUI gehad in natuurlijk cyclus op het eitje wat toch was gegroeid. En 1x cyclus overgeslagen ivm 4 cystes tegelijkertijd. Toen heb ik gewoon mijn menstruatie afgewacht en de maand er op opnieuw een IUI gedaan in gestimuleerde cyclus. Nooit provera hoeven gebruiken. Maar mijn cyclus loopt ook altijd gewoon vanzelf. Werd altijd vanzelf weer ongesteld.