Ervaringen

Discussion in 'Zwanger worden' started by joho31, May 1, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joho31

joho31 Actief lid

Aug 17, 2014
    129
    1
    18
    Hoi Dames,

Ik zoek ervaringen of misschien wel gewoon even dames om mijn verhaal te kunnen vertellen.

Ik ben 39 jaar en een aantal maanden bezig voor een derde kindje. Ik gebruik ovu testen en ben de afgelopen maanden best regelmatig ongesteld. Nou had ik vorige maand een positieve ovu test op dag 19 van de cyclus, precies 14 dagen daarna ongesteld. Meestal voel ik de ovulatie. Deze maand wou ik er niet teveel mee bezig zijn (succes‍♀️) dus geen ovulatie testen. Op dag 14 dag dacht ik, hè ik voel ovu pijn. Geen ovu test meer dus ach tja het zou of het zou niet. Ik ben wel regelmatig maar niet regelmatig in de zin van dag 14 altijd ovulatie, meestal later omdat ik altijd cyclus heb rond 30,31 dagen soms zelf 32. Lf altijd 14 dagen.

Dus ovulatie wel of niet op dag 14. Nu zit ik op 11 dpo (vanuit van de ovu pijn) zwangerschapstest negatief. Stel ovu toch op dag 19 à 20 dan zit ik op dpo 7.

Ovu testen later besteld en gedaan op cyclus dag 16 negatief, cyclus dag 19 en 20 negatief.

Kan het zijn dat ik nog helemaal geen ovulatie hebben gehad?

Klachten zijn anders als andere maanden.
    Buiten warm en zweten en grotere borsten en weeeig gevoel onderbuik, geen klachten voel me prima.

Iemand enig idee of tips of advies of ervaringen? Heb gezien mijn leeftijd een beetje angst dat de eitjes voorraad een beetje op zijn.

Sorry voor mijn chaotisch verhaal, hoop dat je het begrijpt hahaha. Ik hoop op jullie reacties.

Groetjes José

2. Brittmuffin

Brittmuffin Bekend lid

Aug 10, 2021
    522
    610
    93
    Female
    Hoi hoi,

Echt ervaringen heb ik niet maar ik zag dat er nog niemand had gereageerd!
    Als ik ovupijn voel test ik daarna niet meer positief, dan zijn de testen al negatief.
    Ik heb dit zelf maar 3x gebruikt en in dit opzicht heb je er misschien niet meer zo heel veel aan.

Maar ik denk zelf dat je de positieve test gemist hebt doordat je wel de ovupijn hebt gehad. Wanneer je gewoon hebt ‘geklust’ deze maand ook gewoon kansen. :)

ik weet niet of ik anderen mag taggen, maar @RoGiJuLi is hier altijd wel heel goed in wat ik zo lees.
    Wellicht kan zij enige helderheid scheppen.

3. joho31

joho31 Actief lid

Aug 17, 2014
    129
    1
    18
    Dank voor je reactie, als het inderdaad ovupijn was dan zit ik nu 13 dpo en zou de test wel positief worden als er een zwangerschap zou zijn. Dus daarvan afgaand reken ik op menstruatie morgen.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,648
    27,300
    113
    Female
    Ja kan! Ik had eigroeipijn en een positieve ovulatietest en toch geen eisprong. Eitje bleef zitten. Helaas met ouder worden is de kans wat groter dat er eens een eitje blijft zitten omdat er mogelijk iets mee is.

5. joho31

joho31 Actief lid

Aug 17, 2014
    129
    1
    18
    Hoe weet je dat het eitje is blijven zitten?
    En springt het eitje later dan nog eens of wordt je dan wel ongesteld? Ziet zo'n menstruatie er dan anders uit, ik denk dan aan minder lang, minder bloed dit ivm minder progesteron opbouw? Sorry voor alle vragen? Toen ik de voorgaande keren zwanger was, was ik zelf ook stukken jonger.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,648
    27,300
    113
    Female
    Ik word opgevolgd door echo's maar ik heb t in mijn jongere jaren ook een keer gehad, toen konden ze t zien aan progestron in het bloed dat laag was. Maar is volstrekt normaal dat t een keer gebeurt hoor :) eitje wordt dan een cyste. Gebeurt eigenlijk bij alle vruchtbare vrouwen wel eens! :)

Menstruatie kan later komen en dan heviger omdat baarmoederslijmvlies vaak wel doorgroeit. Daarna is de cyste vaak wel weg.

7. joho31

joho31 Actief lid

Aug 17, 2014
    129
    1
    18
    Bedankt voor de duidelijke uitleg. Rest niks anders dan wachten. Moeilijk uiteraard maar het is niet anders.

Share This Page