Nieuw binnen de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rosalyn, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Graag zou ik via jullie wat meer informatie inwinnen over het begin van de MMM. In mei 2014 te horen gekregen dat ik PCOS heb, hiervoor is bij mijn partner een spatader in zijn buik weggehaald die naar zn ballen liep, eerste zaadtest in januari 2015 was VCM 0,0. In April was het VCM 0,9.

In april begonnen met clomid 50mg en mijn partner met codensyl. Clomid sloeg gelijk aan en wij waren direct zwanger, helaas liep dit in juni niet goed af en ben ik gecurreteerd. Toen opnieuw zaad ingeleverd en het VCM was gestegen naar 2,9 geloof ik. Wij hadden door de vorige zaadonderzoeken al papieren meegekregen voor IVF/ICSI. Omdat de clomid aansloeg mocht ik na de curretage weer beginnen met clomid 50, dit twee keer gedaan maar geen enkele activiteit in de eierstokken. Nu inmiddels op cd 11 met clomid 100 MG, weer geen enkele activiteit. Is dit a.s. donderdag weer zo, dan wordt de menstruatie weer opgewekt. Nu zit ik er zelf heel erg mee dat de 1e ronde clomid 50 het deed en nu al drie rondes en verhoging er geen enkele activiteit is. Zou een verhoging naar 150 dan wel wat uithalen, heb hier zelf weinig vertrouwen in, daarnaast heb ik zulke bijwerkingen zoals opvliegers, migraine, slapeloosheid dat ik zelf graag wat anders wil om te kijken of dit wel werkt.

Zouden jullie mij kunnen helpen met jullie eigen ervaring of met wat er na clomid gegeven kan worden om te zorgen voor een eisprong.

Waar ik ook erg tegen aan loop is dat wij in april ons helemaal hadden ingesteld op het IVF traject omdat de zaadkwaliteit zo laag is, waarom laten ze ons dan toch nog steeds aanmodderen. Heb zo het idee dat alles stil staan.. Zie jullie reacties graag tegemoet!!:)

2. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor jezelf opkomen hoor! Wat ik heb geleerd is dat het wel. Meedenken met de artsen en bij mij hielp dat. Zo kreeg ik paniek aanvallen van een bepaalde medicatie en heb dat aangegeven en hoefde dat niet meer te gebruiken. Je onzekerheden uiten tegenover de artsen misschien dat ze je of kunnen uitleggen waarom ze eerst willen wachten met ivf of dat ze kunnen inkomen dat je liever doorgaat met ivf. Succes!

Deel Deze Pagina