Eczeem in oren/ontsteking MET foto's

Discussie in 'De lounge' gestart door Luchia, 2 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Hoi dames,

Ik loop nu al zeker iets meer dan 2 jaar te klooien met me oren. Als kind ook altijd een KNO patiënt geweest.

Nu heb ik 3 jaar geleden gehad dat me oren weer helemaal dicht zaten en ik pas een paar dagen later bij de assistente terecht kon. Nu hadden ze toen ook het advies gegeven eventueel het te kunnen proberen zelf ook met de douche kop en druppelen met olijfolie.

Toen dagen later het laten uitspuiten en sinds dien alleen maar meer geklooi.
    Veel jeuk gehad en ook steeds een nattend gevoel in me oren. Later nog bij de KNO arts geweest ook omdat ik wat oorsuizen had en dus een test laten doen maar er was niks mis met me gehoor. Verwijzing naar de dermatoloog omdat ze toch misschien dachten aan een allergie.

Nu uiteindelijk nog steeds veel me oren moeten laten uitspuiten, veel schilfers in me oren en er wordt met regelmaat ook "wittig" beslag gezien in me gehoorgang en nog steeds last van suizen.

Iemand ervaring met een langdurig onsteking en/of eczeem in gehoorgang met deze klachten? Ik wou een foto erbij plaatsen van hoe me oor er nu uit ziet maar weet niet als dat voor sommige mensen te vies is :oops:

Als ik nu met me kaken beweeg hoor ik het ook weer "soppen" in me oren.

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Heb je je oren wel eens laten uitzuigen bij de kno arts, in plaats van uitspuiten bij de huisarts?

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Hebben ze al eens een kweekje genomen?

4. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ja 1 keertje!

februari2012 vindt dit leuk.
  5. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ja daar kwam niks uit, Vandaar dat ze het ook meer denken aan een eczeem of contactallergie. Me oren voelen vaak ook branderig van binnen met dat erbij dachten ze daar nog meer aan

6. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik heb ook af en toe eczeem in mijn oren. Bij mij helpen dan zure oordruppels van de huisarts

7. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Had je daarna minder klachten? Of merkte je geen verschil met uitspuiten en kwamen de klachten net zo snel weer terug?

8. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    De klachten bleven eigenlijk hetzelfde, Was redelijk snel alweer dat me gehoorgang weer onrustig was.

februari2012 vindt dit leuk.
  9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zure druppels, of Sofradex

10. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Shampoo?
    Ik heb een gaatje in de vlies (1oor) en zwem/douche met dop.
    Maar ik dacht dus aan shampoo omdat als ik dit in mijn foute oor krijg het gelijk ellende is.

Misschien eens je haar wassen los van alles een week of 2.
    Dus onderste boven in de was bak of bad.
    En zorgen dat je oren even droog blijven.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt toch heel erg als een gehoorgang ontsteking.
    Ik heb het vaker gehad en dan krijg ik zure oordruppels met triamcinolon en dan merk ik na een dag al verbetering.
    Ik voel het ook weleens soppen, ik draag ook best vaak oortjes ( not done, ik weet het)
    let erop dat je na het douchen zorgt dat alle zeepresten weg zijn en droog je gehoorgang ook goed droog met een hydrofiel doekje en vooral niet jeuken als het kriebelt. Bij mij begint dan het feest weer van voren af aan.
    Ben je weleens behandeld met zure oordruppels?

12. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ja meerdere keren al maar de symptomen zijn tot nu toe nog nooit helemaal weg geweest

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is vervelend. Ik heb er best een lange periode mee gelopen dat het maar bleef jeuken en vochtig bleef. Het voelde soms ook echt als een schaafwond in de gehoorgang en dan zo vochtig beslag. Uiteindelijk is het wel over gegaan maar als ik nu eens een keer mijn oren niet goed droog na het douchen dan krijg ik best snel weer klachten. Ik ben gevoelig voor eczeem en daarom heb ik het ook snel in mijn gehoorgang. Wel lastig als er niet een goede oorzaak wordt gevonden. Schiet dan ook niet op.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Jep hier ooreczeem volgens de huisarts. Schilderde heel erg en jeukt ook. Als het erg is doet het ook pijn. Alsof het heel erg schraal is. Kreeg er zure druppels voor. Hielp voor toen, maar jaar later was het weer terug. Nu geen druppels meer voor gehaald.
    Ik let heel erg op met het gebruik van wattenstaafjes en als het erg is smeer ik er bepanthen eczeemcreme in. Helpt goed tegen de jeuk, niet tegen de schilfering, maar doordat ik er dan makkelijker af blijf wordt het sneller rustig.

Fruity90 vindt dit leuk.
  15. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Het is denk ik nu ook weer een kwestie van het uitspuiten en kijken als er weer druppels nodig zijn.

Ik ben dus ook zelf gevoelig voor eczeem, Heb ook als kind er veel last van gehad over me hele lichaam en volgens de dermatoloog heb ik ook een vorm van seborische eczeem of psoriasis op me hoofdhuid.

Het is ook lastig omdat het lijkt dat na het druppelen het vaak niet rustiger wordt maar misschien ook logisch als een eczeem of psoriasis de veroorzaker is van de ontsteking steeds.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Het is dat ik denk dat sommige mensen niet heel blij zullen worden van een foto hahaha :oops:

Ik schaam me soms ook in het openbaar omdat het elke keer weer zo vies er uit ziet. Ik zag nu ook op een foto dat er wat witte drap te zien is in me gehoorgang. Lijkt me dat dat niet goed is.

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik heb ook af en toe eczeem in mijn gehoorgang. Niet zo ernstig, maar ik kom nu in ieder geval niet meer met een wattenstaafje in mijn gehoorgang en dat helpt. Alsof oorsmeer toch voor een natuurlijke beschermlaag zorgt. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat jij ook geen wattenstaafjes gebruikt.

18. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Nee, Als ik wat zie aan de buitenkant haal ik het vaak meg een wattenschijfje maar ik ga eigenlijk nooit in me gehoorgang meer met een wattenstaafje

19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    Is bv een schimmelinfectie uitgesloten? Ik bleek dat te hebben, laaide telkens weer op doordat ik oordopjes gebruikte ‘s nachts en dat telkens ging broeien (ook al verwisselde ik ze zeer regelmatig). Kno arts adviseerde geen oordopjes, en ik kreeg druppels. Na een dag of 10 was het helemaal weg en vooralsnog is het ook weggebleven (nu al een jaar of 3). Ik droog mijn oren na bv douchen en zwemmen zo goed mogelijk af ook, en gebruik soms vettige oordruppels (gewoon van de drogist).

20. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ik denk dat een schimmel ook uit een kweek moet komen?

Deel Deze Pagina