Heb even geen duidelijke foto, maar goed is een witte. Ziet binnen ook mooi uit als die dicht is, mooi licht geen donker hol.
Mijn schoonouders hebben screens. Wij rolluiken. Mijn schoonouders en wij hebben onze woonkamers en slaapkamers op het zuiden. Onze slaapkamers zijn erg donker door de rolluiken, maar wel koeler dan zonder. Mijn schoonouders hebben een lichtere woonkamer met de screens. Of het echt koeler is erdoor weet ik niet. De woonkamer en slaapkamer zijn wel altijd koel. Ons nieuwe huis heeft geen rolluiken, screens en airco. Nou ja, beneden hebben ze een zonnescherm over de hele breedte op het zuiden. Boven geen rolluiken/screens/airco. Slaapkamers op het zuiden. Onze slaapkamer zal op zolder zijn i.v.m massage ruimte in de slaapkamer voor op het noorden. Airco vind ik niks vanwege het energie verbruik. Ik wil geen rolluiken hebben i.v.m dat de ruimte te donker wordt. Het doel wordt wel bereikt met rolluiken (koeler dan zonder). Echt goed koel kun je niet krijgen, ook niet met rolluiken. Je houdt wat tegen, maar lang niet alles. Eens babbelen met vriendlief voor screens. N.a.v de tip over witte screens, eens kijken voor witte screens.
Met een mobiel airco hoeft dat niet (kan in het raam of deur) Wij hebben onze mobiele wel met een slang gedaan maar daar een speciala dakpan op aangesloten dus niet door een stenen muur heen. Een airco waar je zn bak aan de muur hebt hangen heeft altijd een buitenunit aan de muur of op het dank. Daar moet je ook leidingen heentrekken dus het is wel een kostbaar grapje. Wij hebben er toen ook naar gekeken en zou voor twee units (twee slaapkamers) rond de 2000 euro zijn geloof ik exclusief installatie. Dus nu twee mobiele airco's van het merk Zibro met die doorvoer door het dak. Kostte 600 bij elkaar dus eer je 1400 euro aan extra stroom verbruikt duurt wel even.
Wij hebben een vaste airco met 3 buiten units en 7 kamer units. Elke kamer 1. Deze kan je op tijd instellen en het verbruik kan je regelen. Geen idee wat het aan energie kost.
Ziet er zeker mooi uit! Niet zoń donker vlak tegen de muur. Mijn man vind het ook lastig omdat hij bang is dat hij snel vies is.. haha
Op zich kunnen screens niet snel vies worden Als het regent of waait doe je ze niet naar beneden namelijk. Waar ik verder bij screens wel handig vind is de naregeling. Die zorgt dat je scherm altijd volledig wordt opgetrokken. Als je geen naregeling hebt en je scherm zakt uit, dan kun je hem niet meer helemaal op trekken. Overigens hebben wij wel donkere screens (of eigenlijk antraciet) en ik vind ze prima werken
Wordt helemaal niet snel vies, is alleen naar beneden bij zonnig, en dus droog mooi weer. Mocht hij wel vies worden, vogelpoep of zo, lekker makkelijk een vochtig doekje erover en klaar. We hebben een electrische bediening ideaal.
heb net gebeld naar een lokale screen bedrijf voor een offerte. Die zei vol overtuiging dat wit juist niet extra warmte tegenhoud maar juist minder. Bij alles werkte dat wel zo maar bij screens niet. Dus.. wie wordt er dan fout voorgelicht?
Erg vreemd inderdaad. We hebben thuis alle papieren gehad en de cijfers bij elk stukje doek waarbij precies stond hoe warmte werend het was, hoeveel procent. Een wit doek zoals wij uitgezocht hadden had warmte werende reflectie van 88% hoog dus. We hebben nog met de fabrikant gebeld Renson met de vraag welk doek het meeste warmte werend was en dat was deze. Een witte dus. Dus tja wie er dan liegt......
Inderdaad, er bestaan wel meer misvattingen over airco's. Komt ook omdat ze bijv. vaak verkeerd zijn afgesteld, waardoor de wind tegen je aan blaast of de temperatuursverschillen tussen binnen en buiten te groot zijn, waardoor je keelpijn krijgt en verkouden wordt. Als je een goede airco hebt en hem op de juiste manier gebruikt is het echt heel fijn en heb je nergens last van. We hebben zowel ervaring met een airco als rolluiken. Voordeel van een airco is dat je huis wel licht blijft, met rolluiken wordt het vaak wel erg donker, al is dat bijv. op de kinderkamers weer een voordeel, omdat ze dan ook beter slapen als het buiten lang licht blijft en ze ook herrie tegen houden.
In ieder geval zaak om het inderdaad uit te gaan zoeken wat nou waarheid is. Het lijkt me dat ze bij zon winkel er wel verstand van moeten hebben. Een fabrikant bellen is inderdaad een goeie!