We hebben waarschijnlijk muizen in huis. Bah! Ik wil er natuurljk zo snel mogelijk vanaf. Ik weet dat er doosjes met gif zijn, is dit aan te raden? Hoeveel zou ik er dan moeten kopen? Of is er een beter middel? Ik wil geen muizenvallen plaatsen en als het even kan wil ik ook niet het risico lopen om een dode muis in de kamer te vinden , vooral vanwege de kleine. Bedankt!
vorige jaar hadden wij muizen in huis.. Gif hielp hier niet. De muizenlijm hielp echt wel, gelijk 2 gevangen.. De muizenlijm verkopen ze dan weer niet in Nederland denk ik..
Wij hadden jaren geleden ook muizen,we hebben dit toen opgelost met muisvriendelijke muizenvallen. De muis komt in de val en komt er niet meer uit. Wij zijn destijds naar onze dierenspeciaalzaak geweest voor advies en daar hebben ze ons prima geholpen. Vanwege de kleine zou ik ook geen gif gaan strooien, je moet er toch niet aan denken wat er dan kan gebeuren.
Wij hebben een muizenplaag in de straat. Onze buren hebben konijnen en een volière en een ongedierte plaag. Zodra de overbevolking te veel wordt komen ze ook bij ons binnen op zoek naar voedsel, totdat wij onze oplossing hadden gevonden (niet voor iedereen geschikt). Muizenvallen werkte bij ons niet goed. Het was erg moeilijk om ze goed af te stellen. Of de muizen liepen over het lokaas heen of de val klapte al dicht voor er een muis inzat. Gaten dicht maken waardoor ze binnen komen. Hielp bij ons tijdelijk. Het probleem was dat we onze kruipkelder moesten vol storten met beton om ons huis goed af te sluiten. Helaas is die kruipkelder aardig diep (stahoogte) dus die oplossing was te duur voor ons. Door hout, purschuim en metaal vraten de muizen na een tijdje weer een gat. Muizenlijm werkte iets beter, mag eigenlijk niet in Nederland. Helaas hadden we zoveel muizen (de buren vangen op zomeravonden zo´n 50 muizen per avond) dat ze over de medemuizenlijken heen banjerden. Muizengif, werkte wel maar niet snel. Niets is zo verschrikkelijk als je een muis aan dat gif ziet sterven. Blazend, opgezwollen en bloedend uit hun bek. Erg lekker als je net aan het ontbijt zit of je schoen wilde aantrekken en er gaat een muis vlak naast je de pijp uit. Wij hebben uiteindelijk een muizenvanger in huis genomen. We hebben er zelfs drie. Het is helaas wel zo dat de vogelpopulatie er ook onder lijdt. Er komt geen muis meer uit zichzelf in huis. Wel is het zo dat de muizenpopulatie bij de buren aardig is verminderd, maar ze nemen nog weleens eentje mee naar huis die soms ontsnapt. Katten hebben ook nog wel hun beperkingen. Zijn er teveel muizen dan laten ze de helft liggen. Dat is ook niet echt smakelijk om te zien.
O jeetje, ik word niet vrolijk van deze verhalen. Wat is een muizenvanger? Ik heb net van de buurvrouw een zakje muizenkorrels gekregen, ik probeer het gewoon.
Ik heb in het verleden ook muizen gehad. Erg vervelend. Ben bij de GGD / ongediertebestrijding geweest. Die gaven doosjes met gifkorrels mee. Ook als er iemand zou komen (doen ze alleen bij een ernstige plaag) dan zou die in eerste instantie ook gewoon gifdoosjes plaatsen. De muis die ik daaraan dood heb zien gaan, bloedde niet uit z'n bek, maar was heel raar rondjes aan het lopen in m'n keuken, tot hij neerviel (schaam me dood, ik durfde het niet aan om het arme beestje uit z'n lijden te verlossen). Ook geen fijn gezicht! Ja, het werkt. Ja, je zou een muizenlijkje kunnen vinden (voordeel: dan kun je 'm weggooien. als ze ergens achter je keukenkastjes doodgaan waar je er niet bij kunt, gaat het een paar dagen enorm stinken... gaat ook wel weer over, maar dan ligt er dus een muizenlijkje achter je keukenkastje. niet zo'n fris idee, vind ik) Vast helemaal overbodig, maar ik zeg het toch maar: zorg ervoor dat je kind absoluut niet bij de korrels kan komen.
Hier hielp niets. Het werden er steeds meer en de muizenlijkjes lagen overal. Iedere ochtend als ik wakker werd was de vraag waar ik er eentje zou tegenkomen. We hebben een kat genomen, dat was het enige dat werkte. Vanaf dag 1 dat hij er was geen muis meer gezien.
Muizenvallen.. het helpt wel redelijk.. maar zodra ze terugkomen ga ik nog meer mijn best doen om mijn katten terug te halen van mijn ex haha
Katten en ratten hielpen bij ons niet Ons vorige huis grensde aan een groentetuin. In onze tuin stond een voliere, waar ik ook voer op de grond strooide voor de kwartels. Daar kwamen muizen op af. Een leuk gezicht, de hele familie aan het rondscharrelen. Tot het kouder werd en ze naar binnen gingen. We hebben korrels gestrooid, alleen niet de gewone van de winkel maar die paarse, die 'achter uit het magazijn' komen. Hiervan drogen ze uit, ze bloeden niet en ze stinken niet, dus het nadeel is dat je niet weet waar ze liggen. Ik heb 2 katten en tamme ratjes in huis maar dat weerhield de muisjes niet hoor!
Wij hadden zo'n jaren 30-portiekwoning en daar hadden we ook steeds muizen, 's nachts hoorde je over het plafon (tussen de planken) lopen of kwam je ze tegen als je naar de w.c. ging. Muizengif hielp wel wat, maar inderdaad, dan gaan ze langzaam dood, wel zielig om te zien. Uiteindelijk een kat genomen (die we nu 10 jaar later en 2 woningen verder nog hebben) en sindsdien was het over met de muizen. Volgens mij gewoon omdat ze hem roken en zagen, want veel muizen ving hij niet.
Gif is niet aan te raden. De beesten kruipen ziek weg en verdwijnen achter kastjes, onder de grond waardoor ze op den duur gaan ontbinden wat een enorme stank met zich mee brengt. Je kan muizenvallen proberen. Het beste wat helpt is pindakaas hier komen ze snel op af omdat de geur nogal sterk is en ze het lekker vinden. Ook zijn er life traps te koop waardoor je ze levend vangt. Laat geen etensresten slingeren.
Tja, wel sneu, maar hielp hier wel.. Muizenvallen.. Gewoon die ouderwetse met klemmetje.. Mijn ouders hebben in de winter altijd last van muizen (boerderij) en dit is het enige wat daar werkt..
mijn man is een 'expert', werkt bij de ongediertebestrijding. Hij zegt dat een val met pindakaas er in het beste werkt!
Met kinderen in huis zou ik dus zeker geeeeen lokdoosjes aanschaffen met gif, dit is namelijk ook giftig voor kinderen en voor andere huisdieren.. wat veel humaner is, zijn die metalen bakjes, je doet daar een stukje kaas en en die dingen klappen dicht en kun je ze buiten gewoon uitzetten.. enne die muisjes zijn banger voor jouw, dan jij voor hen Zou wel je huis inspecteren waar ergens een gaatje zit of een verrotte drempel/kozijn.
je hebt van die doosjes. Daar zit een klein zakje met graankorrels met een roze goedje er over heen. Daar gaan zevan eten en gaan ofin het doosje al dood of erbuiten. Je kan ook valletjes neer zetten ( diervriendelijke dat is gewoon die dicht vallen als een normale val of ongvriendelijke ene met zo klem erop waar ze dus dood van gaan) Die korrel graantjes gaat wel snel in een week heb je geen enkele muis meer in huis.
bedankt allemaal! Buiten weer levend uitzetten is geen optie, dan zitten ze net zo snel weer binnen. Het gat dichtmaken gaan we doen met cement ja, we hebben de kier al gevonden. Verder wil ik het graag zo diervriendelijk mogelijk doen, maar in dit geval gaat onze eigen gezondheid en higiene voor, dus zullen ze toch echt niet meer terug mogen komen . We hebben nu gifkorrels achter de plint geplaatst, daar kunnen dochter en hond absoluut niet bij (100% zeker). Nu hard hopen dat ik geen lijkjes ga vinden, en dat we er snel vanaf zijn.
je kunt de doosjes gewoon achter de koelkast zetten bijvoorbeeld, acher een kast, of onder een 'dichte' verwarming, daar kunnen kinderen niet bij