Vandaag mijn haar geverfd, maar het is helaas te donker (bijna zwart) geworden en vlekkerig. Werkt de ouderwetse Head & Shoulders truc nog om het haar lichter te maken? Of kan ik beter wat anders proberen? Hebben jullie ervaring met een ontkleuringsmiddel van Kruidvat? Ik weet dat ik er highlights in kan laten zetten, maar dan moet ik eerst wachten tot er plek is bij de kapper. Een snelle oplossing heeft mijn voorkeur.
Pfoeh, zwart is lastig eruit te krijgen. Je kan wel ontkleuren maar als je er dsn weer bruin overheen gooit heb je kans dat het oranje wordt.... Misschien een idee om er donkerrood over heen te doen? Dan krijg je in ieder geval een rode tint erin.
Bedankt voor je reactie. Er zit een rode gloed over heen. Het is goud-donkerbruin wat er in zit, maar het is echt donkerdonkerdonkerbruin met een rode gloed.
Naar de kapper zou ik zeggen..of moet je morgen naar een feestje? 😊 Balen zeg, maar ik zou niet meer durven er zelf aan te gaan rommelen...
Vlekkerig kun je weinig aan doen. Ik heb zelf de ervaring met donkerbruin/rood dat het snel vervaagd/ oplicht. Ik gebruikte soms wel de head& shoulder teuc, maar ik weet niet of het echt helpt.
Rood eroverheen gooien heeft geen zin. Doet alleen wat op de lichte vlekkerige stukken. Zo donker gebeurd er bijna niks en dan "stapelt" de kleur alleen maar en heb je kans dat het nog donkerder word. Mijn advies niet mee prutsen en na de kapper. Straks beschadig je je haar helemaal. ( Mijn ervaring is dat heel veel doe het zelf ongelukjes altijd zaterdag eind van de middag gebeuren of wanneer de salon dicht zit, helaas voor die personen maar het is ook gewoon een risico ) oh en straks als je er van alles aan hebt gedaan dan is het misschien nog niet na je zin en heb je wel veel geld uitgegeven en moet je alsnog meer bij de salon uitgeven dus ik raad het je echt af
Hier ervaring met Color Remover, zowel die van de Kruidvat als Color B4. Werkt prima en is stukken beter voor je haar dan echte ontkleuring. Wel goed uitspoelen, anders heb je kans dat de kleur toch weer terugloopt.
Laat een milde shampoo een half uur in droog haar trekken, spoel daarna goed uit. Gebruik dan een milde conditioner en laat deze ook een half uur intrekken. Zo haal je in ieder geval het teveel aan kleur uit je haar. Neem wel echt een milde shampoo, van Head&Shoulders wordt je haar en hoofdhuid echt niet blij! Je kan dit eventueel een keer of 2, 3 achter elkaar herhalen. Daarna een week of 2 3 keer in de week wassen, en dan zal je haar alweer een stuk lichter zijn. Het vlekkerige heb ik helaas geen tips voor, sorry Wellicht een toner kopen (bij de kappersgroothandel), om de boel te egaliseren. Maar dan zou ik wel eerst zorgen dat de kleur wat lichter is, want anders zit je daarna weer met een vlekkerig resultaat.
Sowieso word het de komende 2 weken nog wel lichter, gewoon door het wassen... Geef het even tijd en was het grondig zou ik zeggen
Hier een kapster Sowieso geen kleuring overheen zetten. Hierdoor krijg je kleurstapeling en wordt het alleen maar lastiger het lichter te krijgen. Head&shoulders zou kunnen werken maar het heeft niet mijn voorkeur vanwege je hoofdhuid. Wat ik zou doen is óf highlights laten zetten, hiermee verdoezel je het vlekkerige. Ik heb natuurlijk geen foto dus garantie is lastig Óf (laat mijn baas het niet horen ) kruidvat color remover. Ik heb dit zelf eens getest op mijn eigen haar, ik kon na een behandeling mijn vuurtorenrood inruilen voor assig blond. Het enige nadeel van thuis gebruik is dat je geen idee hebt wat er onder uit komt en je dus niet weet wat er na de tijd op moet. Moraal; snelle oplossing is color remover en dan inkleuren. Mooie oplossing is naar kapper voor highlights. Eindeloos je haar gaan wassen kan helpen maar zo zonde voor je hoofdhuid...
Ik heb het al een paar keer gehad dat mijn haar donkerder uitpakte dan ik had gewild. Een keer of 2 dus ook zo erg dat het bijna zwart was. Ik heb toen S.O.S Color Remover van Délor gekocht en dat werkte echt super. Oké, het was daarna wat oranje maar kon het daarna gelijk opnieuw verven. Ik heb er lichtbruin in gesmeerd en dat pakte goed uit. Ik heb het online gekocht, ik weet niet of het in de winkel ook te koop is.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanochtend eerst een uur shampoo laten intrekken. Hierdoor ging er wel verf uit, maar het resultaat was nog steeds lelijk. Bij kruidvat color remover gekocht en nu is mijn haar weer egaal. Ik ga nog een kleurspoeling aanbrengen. Al heel wat jaren kleurervaring, maar dit resultaat heb ik nog niet eerder gehad.
Ik zie dat je zwanger bent (gefeliciteerd!) , komt het niet daardoor dat de verf zo heeft uitgepakt? Door de hormonen.. Ik heb m'n haar eens thuis geverfd toen ik zwanger was en toen pakte het niet.
Bedankt Zara. Geen idee. Toen ik zwanger was van mijn dochter gaf het haarverven geen probleem. Ik moet nog een kleurspoeling in mijn haar doen, als het haar er weer als een vacht van cheeta uit gaat zien, dan zou het zomaar kunnen.