Mijn zoon is bijna 4.5 en heeft best een lastig karakter met een dikke gebruiksaanwijzing. Hij is super jaloers op andere kinderen en op zijn broer en zusje. Hij kan ook niet samen spelen zonder ruzie met hun. Als mijn oudste en jongste samen zijn gaat het prima maar komt hij erbij is er binnen een minuut ruzie omdat hij begint te klieren of dingen afpakken. Op school gaat het goed, hij wil ook afspreken met andere kindjes maar elke keer weer is het drama en ongezellig.. Hij wordt boos als ze niet precies willen doen wat hij wil, spelen ze samen wil hij precies alles hebben wat een ander heeft. Ik word er helemaal gek van en het verpest ook zo vaak de sfeer wat zooo jammer is.
Klinkt als nog vrij jong gedrag. Daarbij is hij na school misschien moe en kan het niet meer goed opbrengen om speelgoed te delen en zich aan te passen aan de wensen van een ander. Ik zie dat tenminste bij onze dochter van 4,5. Als zij moe is valt ze soms echt terug in peutergedrag en is samen spelen geen goed idee. Bij haar gaat het een stuk beter als ze bij iemand anders thuis speelt. En soms wil ze gewoon haar ding doen en niet met iemand samen.
Ja klopt inderdaad dat hij moet is. Dan iş samen spelen met vriendjes misschien stap 2. Maar met zijn broer en zusje kan hij het ook niet.. Dan iş 2 weken vakantie echt heel vermoeiend.. dus ik ben blij dat de school weer begonnen is vandaag..