Man, wat heb ik een hoofdpijn!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fuchsia, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Sinds ons 2e kindje op komst is, sta ik er mee op en ga ik er mee naar bed. Soms is het zo erg dat ik er helemaal misselijk van word, met spugen tot gevolg. (Vooral s'avonds komt dit voor)

Op alleen paracetamol is het niet echt te doen en de 25e ga ik weer naar de VK op controle.

Zou ik hiervoor moeten bellen?
    Mijn bloeddruk is verder ok, daar kan het toch niet aan liggen?

Zijn er nog meer meiden die zovee last hebben van hoofdpijn?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

je mag niets anders als 8 paracetamol op een dag. waarschijnlijk reageert je lichaam op de hormonen anders als de eerste keer.

ja kan natuurlijk wel even naar de vk bellen maar die kan er ook bar weinig mee helaas

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

ik heb de eerste 20 weken ook elke dag hoofdpijn gehad en dan vooral migraine :x Zoveel mogelijk rust houden. En paracetamol is het enige wat je mag hebben. Hoop voor je dat het snel over is

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier ook flinke koppijn, word er gek van! Mijn bloedddruk is wel verhoogd maar niet zo dat ik er ziek van zou moeten worden. Desondanks gister toch het advies gekregen te stoppen met werken.

Het hoort erbij inderdaad, drink je genoeg? Als je te weinig drinkt krijg je ook ontiegelijke hoofdpijn.

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Oh jeetje, nu al stoppen met werken marieke1983?
    En hoe was jouw bloeddruk gisteren?

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hey Truus, het kan ook vanuit je rug/bekken komen. Misschien is het goed een fysio eens te laten kijken of er iets scheef of vast zit want je rug heeft daar veel invloed op en onder invloed van je zwangerschapshormonen worden je banden weker.
    en echt veel meer drinken dan je gewend bent dus zeker wel 2-2,5L per dag.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

140/80 geloof ik. Normaal is voor mij 120/60, dus dat scheelt nogal. Ik ga stoppen met werken omdat ik me zo beroerd voel. Gelukkig zou ik met alke feestdagen nog maar 10 dagen werken de komende weken, dus dat verzacht het leed een beetje...

8. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey truuske wat vervelend van je hoofdpijn! Ik weet helaas hoe dit is, heb het in beide zwangerschappen gehad! Van week 6 tot 8. Stond er mee op en ging er mee naar bed kon geen licht verdragen en ging echt door de grond van de pijn. De dokter zij dat dit op migraine leek maar het niet was, kwam door de hormonen en hield veel slijm vast in me holtes door de hormonen. Ik heb er een kuurtje voor gehad en toen ging het veel beter!!! Hoop voor je dat het snel over gaat en ik zou naar de dokter gaan. Succes!

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zou 't even na laten kijken..
    Kan namelijk ook een teken zijn voor zwangerschapsvergiftiging.
    (Collega had 't ook..)

10. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik hoorde van de Vk dat het ook een ijzer tekort kan zijn.
    Daar kun je bloed voor laten prikken..
    Ik had ook continue hoofdpijn en heb liters water gedronken ( tip van de Vk) en dat hielp mij erg goed..
    Als ik nu weer hoofdpijn voel opkomen sjouw ik alweer met flesjes water.

11. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    Ik heb het tot 15 weken zwangerschap gehad. Echt heel vervelend joh! Maar inderdaad helpt veel (water) drinken wel. Het schijnt ook dat je beter niet op hakschoenen kan gaan lopen...

12. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Afschuwelijk he.. Normaal ben ik een migraine-lijder maar dit is niet te vergelijken met migraine hoor. Migraine heb ik trouwens niet meer. Ik heb het de afgelopen week gehad en nu (zaterdag) is het gelukkig gezakt. Paracetamol zetpillen hebben niet geholpen. IK slik multivitaminen dus een ijzertekort zal het denk ik niet zijn. Verder is mijn bloeddruk ronduit laag: 110/70. Als ik het volgende week weer krijg ga ik de gynaecoloog bellen want ik trek dit niet! Ik ben er volledig door verlamd geraakt; heb dagenlang niets anders gekund dan op bed liggen met de gordijnen dicht concentreren op 'niet overgeven'. En als ik dan wel overgaf werd de hoofdpijn ook nog eens erger.

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik had t deze zwangerschap ook vanaf 13 tot 21 weken bijna elke dag! Volgens de vk is t dan bijna nooit n teken v zwangerschapsvergiftiging hoor!! Dat is vaak later. Wel kan t door de verandering in hormonen komen, door te weinig drinken en door stress/spanning. Als je googled vind je de vraag over hoofdpijn rond jouw termijn heeeeel veel;)

Deel Deze Pagina