Heeft iemand enig idee of je als Hoofdbewoner iemand kan dwingen uit huis te zetten?? De medebewoner staat ook in het huis ingeschreven maar zegt al maanden om een andere woonruimte te zoeken. De emmer is vol en diegene moet er per direct gewoon uit! Kan dit eventueel met politie geregelt worden ?? Dat degene de huissleutels moet afgeven ofzo ?
Ik denk dat diegene net zoveel recht heeft om in het huis te blijven? Ik had destijds hetzelfde met mn exvriend. De woningstichting deed er niet aan mee. Diegene moest uit zichzelf het huis uit gaan.
nee denk idd ook niet dat je veel kan als ze daar ook ingeschreven staat. Denk dat je het dan via de wijkagent moet spelen. Daar klachten indienen, aantonen waarom ze er niet meer kan blijven en als het te gek wordt dat je dan een stok achter de deur hebt omdat het al een tijd speelt en er geen verbetering in de situatie zit.
Maatschappelijk werk is op de hoogte van de situatie. De woingbouw ook gedeeltelijk. Hetis geen veilige situatie meer, vandaar de drastische maatregelen die getroffen willen worden.
ik denk niet dat je daar iets mee kan jammer genoeg zie ik het nou in mijn omgeving heel dicht bij. een knappende situatie met ook kinderen en ze kunnen niks doen ja diegenen kan naar een blijf van mijn lijf huis en dan is het maar de vraag waar ze terecht komt.
Lekker makkelijk altijd. De vrouw moet maar naar een blijf van mijn lijf huis. Vertrekken uit eigen huis en vertrouwde situatie voor de kinderen pfff...
Rnate hoe kom je dan in zn situatie terecht? Woon je in een studentenhuis, gaat het om een ex, een bekende die je toch niet goed blijkt te kennen? Lijkt me wel heel vervelend hoor! Thuis moet je je wel veilig kunnen voelen! Zou verder niet weten wat voor actie je zou kunnen ondernemen...
Ikheb volgens mij niet gezegt dat het gericht op mij is bagheera Tsjah hoe kom je in zo'n situatie ?? Soms gebeuren die dingen gewoon
ik hoop voor beter maar helaas is het wel zo. nederland is in dat punt slecht met rechten. en hier zie je maar weer dat de kinderen de dupe zijn.
Staat hij op het huurcontract of alleen bij de gemeente? Als hij alleen bij de gemeente staat inschreven op het adres krijg je hem veel makkelijker weg. Staat hij op het huurcontract dan word het erg moeilijk. Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gehad tijdens het uitelkaar gaan van mij en ex. Omdat hij niet weg wilde en bleef dreigen, en de politie er niets aan kon doen dan een huisverbod van een aantal dagen. Was ik verplicht om zelf weg te gaan. ik heb daardoor langere tijd in een blijf gewoond. Mijn ex woont nu nog steeds in dat huis met alle spulletjes. Achteraf was het voor mij een bevrijding. En voor mijn vrijheid en gelukkig was het het allemaal waard. Natuurlijk ben ik heel lang kwaad geweest en vond ik het oneerlijk hoe het geregeld was allemaal.
Rnate daar ga ik gewoon van uit als iemand een topic opent en niet benoemd dat het om een ander gaat Is de hoofdbewoner in gevaar? Dan zou ik alsnog mijn spullen pakken namelijk. Zou veiligheid voor mijzelf en eventueel kinderen voorop stellen ipv gelijk-recht halen/woningruimte. Ten alle tijde.
Snap je wel hoor bagheera Tsjah, wat noem je gevaar. De politie is momenteel al op de hoogte. Mocht er iets gebeuren kan er 112 gebeld worden en komen ze eraan. Het is namelijk niet gezegt dat eventuele opvang wel veilig is..
Wat een rotsituatie rnate! Dat dit soort situaties voorkomen. Helaas kan niet iedereen terug vallen op familie of kenissen in dit soort noodgevallen.. Wens diegene sterkte!
Inderdaad een klote situatie. Familie is wel aanwezig maar er is altijd nog een stukje eer he. Niet alles wil weggooien wat je hebt voor een vent. Je kind niet willen weghalen uit de vertrouwde situatie en hopen dat het niet uit de hand loopt zodat er nog gepraat kan worden en een goeie afloop. Soms moet er gewoon rust, ruimte en stabiliteit gecreeert worden en met bemoeienis van familie/vrienden gaat dat vaak niet goed omdat er zoveel op je ingepraat word dat je niet in staat bent je eigen belangen voorop te stellen omdat je anders gelijk veroordeelt wordt.
Ook kan je advies via een blijf krijgen, het is niet alleen om mensen op te vangen maar ook om te bemiddelen. Ook als een blijf niet veilig genoeg is hebben ze meer.
Ik heb toen de tijd sloten laten vervangen, politie ingelicht en de woningbouw... Als je hoofdbewoner bent kunnen ze je niks maken... Had eindelijk mn rust omdat mn ex weigerde te vertrekken... Had ie wat toen ie thuis kwam...
Mijn schoonzusje had hetzelfde. Haar vriend was hoofdhuurder en zij stond als medehuurder. Bij de wOningbouw gaven ze aan dat ze beiden recht hadden op het huis. Uiteindelijk heeft zij de laatste adem gehad en is hij vertrokken. Er waren overigens geen kinderen in het spel.
Komt dus vaker voor dan gedacht zo'n situatie. Mishandeling tsjah, in het verleden is er wel eens wat voorgekomen maar van beide partijen, ook een kwestie van actie reactie. Er is geen aangifte oid gedaan. Maatschappelijk werk is op de hoogte gesteld en ze zijn er toen mee aan de gang gegaan. Er speelt een heel verleden bij de (ex)partner die er niet om liegt en ook een hoop met zijn gedrag/karakter van nu te maken heeft. Er is politie aan te pas geweest gisteravond om het rustig te laten verlopen. Partner heeft sleutels moeten afgeven en bewoner zijn kleding mee moeten geven. Vandaag wel wat contact geweest om de kleine te mogen zien. Hopen dat het rustig afgehandelt kan worden en rust helpt om beide partijen te helpen.