Peuter elke ochtend sago

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suzzert, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Het maakt niet uit wat ik doe of hoe ze wakker word. Na een half uurtje wakker begint ze met zeuren. Met zo'n piep stemmetje praten en hele tijd huil geluiden maken. En ik vind het zo bloed iritant. Ze heeft ook geen geduld en als ze dan even moet wachten op haar boterham bijv is het helemaal huilen. Vaak is het na het eten ook wel iets beter, maar soms ook niet.

Iemand ideeën om dit te doorbreken? Ik kan er zo slecht tegen en moet echt vaak tot 20 tellen om niet uit te vallen tegen haar. Hele slechte eigenschap maar ik kan echt niet tegen dat semi huil/zeur geluid.

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik zeg tegenwoordig wie zeurt is moe en moet weer terug naar bed :p Dat werkt tot nu toe...

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    haha, denk dat weinig ouders er tegen kunnen, ik ook in ieder geval niet.

Onze zoon heeft het voornamelijk na zijn middagslaapje.

Hij heeft het dan echt even "nodig" om te huilen. ik doe dan weer extra overdreven, ach schatje heb je zo'n verdriet, jaaaa is ook allemaal heel ellendig, zwaar leven heb je toch en dan komt ie echt even bij mij uithuilen daarna wordt het snel minder. Ik merk dat hij gewoon echt verdrietig is, gewoon van het wakker worden.

Dus jaaaaa, niet grappig maar dan maar zo!

4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn dochter heeft echt een vreselijk ochtendhumeur. Die is ook niet te pruimen als ze net uit bed komt. Meestal neem ik haar eerst even op schoot en dan gaan we toch maar wassen en aankleden en eet ze bij mij op schoot haar ontbijt. Na het ontbijt gaat het altijd wel weer. Eigenlijk zou het meest ideaal zijn om haar in pyjama te laten ontbijten en dan pas aankleden, maar dat lukt door het tijdstip waarop ze 's morgens wordt opgehaald niet.

5. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Mijn zoon van 6 is ook heel sago elke ochtend nou de laatste tijd de hele dag ( zo gezellig not )
    Hij had dit eigenlijk al van heel klein en toen hielp het nog als ik hem bij me nam en gewoon even wakker liet worden maar tegenwoordig laat ik hem maar even alleen anders wordt het alleen maar gezeur.

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Onze zoon heeft ook van die buien en meestal gaat het inderdaad na het eten beter. Misschien hebben ze ook gewoon honger waardoor ze een korter lontje krijgen? Ik probeer altijd om dan maar snel brood te maken en dan is er meestal wel weer zaken mee te doen ;)

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, hier ook. En vaak ook na zijn middagslaapje. Dat gezeur vind ik ook zo irritant. Niet praten maar alleen zo'n zeurgeluid maken...zucht...

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Haha ja tara84 echt zo verschikkelijk. Het is niet echt huilen, ook geen praten. Wij noemen het piepen, maar dat doet het ook geen recht.

Meestal knuffelen we sochtends ook even. Samen wakker worden en dan boterham. Maar dan kan ze dus zo jammerend achter mij aanlopen... Echt heel naar. Soms wil tv kijken nog wel eens helpen

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind het ook echt niet leuk! Zo frustrerend..... zeg nou eens wat er is! haha. Gelukkig gaat het na een tijdje wel voorbij en is hij meestal de hele dag super vrolijk. Soms zit er een dag bij dat hij echt de hele ochtend in dat gezeur blijft hangen, dan ben ik echt kapot aan het einde van de ochtend.

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja heel herkenbaar dat je dan zo moe bent. En dan denk je het gevonden te hebben dat ze stoppen met zeuren en piepen en dan beginnen ze weer!

11. misa

misa Niet meer actief

Hier werkt het goed als we dan gewoon even lekker rustig gaan zitten en knuffelend uithuilen.

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wij hebben mensen aan de kant van mijn vriend zijn familie die onwijs chaggo worden van honger, en ja, zo ook onze dame ;)

Vast ritueel bij ons is dus wakker worden, met zijn allen in het grote bed kruipen, ontbijten op bed, en dan de dag beginnen.
    Wellicht zijn de kruimels niet zo geinig, maar voor ons de manier om de dag gewoon gezellig en leuk te beginnen.

Deel Deze Pagina