Autostoel met veel eisen eraan

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Suusjeuh, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zoek een autostoel met een hoop eisen eraan, maar kan het niet vinden en vermoed dat ik weer eens iets wil wat niet kan. Namelijk:

- Groep 1-2-3 of in iedergeval tot voorbij de 18 kilo
    - Voorwaarts.
    - Isofix
    - En dan nog een slaapstand.

Ik ben overtuigd van de veiligheid van achterwaarts vervoeren maar de combinatie van een wagenzieke zoon, stoffen bekleding en in mn eentje regelmatig autoritten van 3 uur rijden kan ik met achterwaarts niet goed met hem communiceren en het niet in de spiegel aan zien komen als hij heel de auto onder spuugt.

Ivm lange kinderen passen ze gemiddeld met 2,5-3 niet meer in de groep 1 stoel en vind ik dan een groep 2 stoel al erg vroeg of past het qua gewicht nog niet eens.

Nu hebben we een romer king plus met autogordels die niemand anders als ikzelf goed in de auto vastgezet krijg. De bekleding zit niet meer netjes waardoor ZL laatst de bekleding opzij frummelde en zn vinger vast had zitten in een gat/inkeping in het plastic van de stoel. Wondje tot gevolg. Tijd voor wat nieuws dus, zoon is nog niet zo groot, 13 kilo en 90 cm maar om nu veel geld uit te geven voor een groep 1 autostoel vind ik ook zonde, vandaar liever een stoel die langer meekan.

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
  3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb de Maxi-Cosi Pearl.
    Die slaapstand is inderdaad heel handig en inderdaad, hij zit in de Familyfix. Vooral de het vastmaken is hij ideaal. Nooit meer gekloot met het zoeken van het riempje.

Ben er echt heel tevreden over

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Nahla, de maxi cosi pearl is alleen een groep 1 stoel wat wel fijn is met de leeftijd van jou meisje maar mijn zoon is al ruim 2 en zal dus geen jaren meer met zijn groep 1 stoel doen aangezien zn zus al voor haar 3e jaar niet meer in de maxi cosi tobi paste en nog wel in de romer king. Zo'n verschil in formaat helaas!

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

6. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook de Britax / Romer Evolva 1,2,3. Tot 18kg met 5puntsgordel te grbruiken en daarna als zitverhoger. Te koop by oa babypark.

7. XoXo

XoXo Niet meer actief

Die heeft toch geen isofix?

8. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    O nee dat klopt. Zag die eis pas later maar zullen maar heeeel weinig stoelen zij die aan die eisen voldoen. ALS ze er al zijn...

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
  10. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ziet er Nania/Hema/Kidsriver achtig uit. Zou ik dus nooit voor kiezen, omdat deze nog als eens niet veilig bevonden zijn!

Voor veiligheidsproducten zou ik zelf altijd kiezen voor genormeerde merken zoals oa Britax...

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dat gevoel heb ik idd ook bij zo'n stoel... Heb er ooit voor in het vliegtuig weleens een B merk gekocht maar durfde hem niet te gebruiken, zoals hij aanvoelde.

12. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welke achterwaartse stoel hadden jullie? Weet je trouwens zeker dat het wagenziek echt met de rijrichting te maken heeft??

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Een britax myway of zo iets, ik weet het niet pressies. De combinatie van spugen in de auto, niet te troosten gillen, hals over kop moeten stoppen met een kind wat krijst en kokhalst en dan in je eentje grote afstanden rijden was alles behalve prettig. Nu hij in de romer king zit is het gillen en spugen voorbij en kan ik hem tijdens de reis zien in de spiegel en kan ik hem makkelijk met simpele dingen bezig houden, een rijstwafel aangeven, dat soort dingen lukte achterwaarts niet.

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Met isofix bevestiging zit je aan een groep 1 stoel vast helaas.

Als ik je verhaal lees, dan zou ik eens kijken naar de Britax Romer Two Way Elite, welke zowel voor- als achterwaarts gebruikt kan worden tot 25 kg. of ca. 1.20 - 1.25 m. (Helaas niet in NL te koop maar in Zweden www.carseat.se. Maar veiligheid voor alles lijkt mij.)
    Als je verwacht dat je zoontje al op jonge leeftijd niet meer in een groep 1 stoel past, is dit de énige stoel waarin hij toch tot hij 4 (liever 4,5) jaar in een harnas kan zitten. Dit is vele malen veiliger dan voor het 4e jaar al op een verhoger in de gewone autogordel!
    De bekkenbotten van een kind jonger dan 4 jaar zijn nog niet ontwikkeld genoeg om de heupgordel op zijn plaats te houden bij een aanrijding namelijk. Wanneer je een aanrijding krijgt, schuift de heupgordel omhoog waardoor hij over de onderbuik loopt i.p.v. over de heupen. Organen kunnen daardoor beschadigd raken met alle gevolgen van dien.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dank je!

Ik heb inmiddels de Romer Evolva 123 besteld, een nette stoel en ik snap niet dat we die voor onze dochter niet gekocht hebben zeg! Daarmee kan hij in iedergeval tot 18 kilo in de harnasgordels en dat weegt dochter voorlopig ook nog niet. Ze zijn hier blijkbaar lang en licht. De evolva lijkt me nog wat meer zijdelingse bescherming te hebben als de two way. Ik weet ook niet wanneer een kind gemiddeld 25 kilo weegt maar dat lijkt me in ons geval ver voorbij de 5!

Deel Deze Pagina