seats and sofas

Discussion in 'De lounge' started by julia6, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Het voordeel is als ze zo opdringerig zijn je er oook heel goed kan onderhandelen.

Wat wij gedaan hebben is gezegt dat we hem wilde als we 40 % korting kregen en eerst wilde ze er niet in mee gaan, maar toen we de winkel uit liepen kwam die man ons achterna en hebben we hem dus gekregen voor de prijs die we wilde ;)

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ok.. toch ook best wat positieve verhalen. Tja leolux.... zou wel willen, maar zit er echt niet in jammergenoeg! Hier ook 2 kleine koters, dus toch ook een beetje bang voor vlekken enzo, dan dus maar liever iets waar ik geen pijn in mijn hart van krijg na de eerste vlek ;)
    Ik laat de zon nog even het ijs van de ruiten van de auto ontdooien en dan rij ik er denk ik toch maar even naartoe. Vervelende verkopers schud ik van me af - heb daar ook zoooo'n hekel aan! Ben benieuwd.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland

Ja, daar zit inderdaad wat in! Heb een paar maanden 'azie- ervaring' toch maar weer eens wat proberen af te dingen als er iets moois tussenstaat 8)

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga trouwens naar die in Uden, daar nog iemand ervaring, juist goeie of slechte betreft verkopers?

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben vorige week een bank gekocht, in Sliedrecht. Qua opdringerigheid viel het erg mee. Toevallig was er net iemand aan voor ons, die geinteresseerd was in dezelfde prijs, dus we kregen gelijk te horen, wat de 'echte' prijs was -dus niet degene die in het boekje stond, want dat had hij net ook gegeven aan die mensen voor ons (die nog stonden te twijfelen) . Dus dat scheelde weer ;)
    We hebben nu een 2 + 3 zits voor 450 euro in nepleer. In de folder stond de bank voor 350 - maar dan met heel dun leer.
    De mensen die ook bij ons stonden, gaven al aan, dat ze vorige keer erg lang gedaan hadden met soortgelijk leer als wij nu kozen, dus dat gaf voor ons de doorslag.
    De bank die we nu hebben, was zo'n 800 euro, maar stof -slecht schoon te maken- en nu met een kleintje dus gewoon niet mooi meer. Dus nu moeten we ook na 5 jaar een andere.. Dus onze instelling is nu dan ook: Als we er weer 5 jaar mee vooruit kunnen, dan hebben we dan misschien wel budget om een kwalitatief betere bank te kopen....

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn ex-schoonmoeder had er 2 banken vandaan, een 2 zits en een 3 zits.
    Mijn god wat een vreselijke kwaliteit.
    Na anderhalf jaar waren beide banken helemaal versleten...en dat terwijl ze geen huisdieren heeft en erg zuinig is op haar spulletjes.
    Toen kwam er iemand van s&s langs, en die zei dat het haar eigen schuld was etc.
    Maar ze heeft aangedrongen en ze zouden de bank repareren.

Ze moest de bank zelf in een aanhanger wegbrengen.
    Ze heeft 8 weken!!! op tuinstoelen moeten zitten....een leenbank kreeg ze niet. En toen zeiden ze dat de bank niet meer gemaakt kon worden.
    En kreeg ze een andere bank die ze zelf weer moest ophalen, en die na 2 jaar ook weer in zeer slechte staat was.

Ze had de banken niet spotgoedkoop gekocht, was een normale prijs voor een leren bank. Maar helaas was dit echt hele slechte kwaliteit leer.
    Ik zou nog liever een bank bij de leenbakker kopen dan bij de seats en sofa's!
    Trouwens de ikea heeft ook banken te koop die niet zo duur zijn, maar wel beter zijn van kwaliteit.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben er 4 jaar geleden toen wij gingen samenwonen een 2+3 zits en een lounge achteruitklap luiwammes stoel gekocht.
    Van dat echte, dikke buffel leer ( of zoiets )
    Wij waren iets van € 1200 kwijt en hij staat nog steeds erg netjes.
    Wij hebben 3 katten, een hond die op de bank komt en een kind die tegenwoordig bij Al Qaida zit, kleinte terrorist.
    De katten hebben in de loop van de jaren wel wat krasjes veroorzaakt ( oppervlakkig ) maar nooit door het leer heen.
    1 keer per jaar poets ik het allemaal op met lederpoets en het ziet er uit als nieuw :D
    Hij is niet doorgezakt of i.d.

De service, tsjah je moet het zelf ophalen. Nu heeft mijn man een grote bedrijfsbus dus dat was geen probleem.
    Het was er eerder dan vermeld. Iets van 5 weken.
    De opdringerigheid vond ik wel fijn, kan je mooi mee lullen.
    We hebben die 3 zits als showroommodel gekocht. Er zat een kras op de achterkant. Maar die staat toch tegen de muur.
    Een hele nieuwe set stond voor € 2500 te koop.
    Wij hebben dus een mooie deal kunnen sluiten en genieten nog steeds van onze banken.

Oh en ze slapen heerlijk ;)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik ben er wel eens naar binnen gelopen, wat een afgrijselijke zaak en dito verkopers. Ben weer heel hard naar buiten gehold.
    Ze hebben ook een erg slechte reputatie, klantonvriendelijk, veel mankementen, garantie tot aan de deur etc. Heb er wel eens een aflevering over gezien in een consumentenprogramma.
    Mijn schoonmoeder heeft ook een bank van Seats & Sofa's, dat ding zag er na 2 jaar al niet meer uit. Dan had ze nog voor de duurdere leervariant gekozen.
    Ik heb zelf een Ikeabank, hiervoor ook, daar waren wat problemen mee, maar dat is keurig opgelost. De bank is opgehaald, ik kon het volledig aankoopbedrag terugkrijgen (ruim 2 jaar later!), net zo'n bank ter vervanging of een ander soort bank uitzoeken. Dat laatste hebben we gedaan en een klein beetje bijbetaald, omdat hij wat duurder was. Vond het heel netjes afgehandeld, snel en zonder gezeur.

9. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

zal hier onze ervaringen over deze zaak vertelllen ;)

Heb me eigen bank ervandaan. Uit Sliedrecht dan. En ben pas weer eens wezen kijken want ik zag in de folder een leuke bank staan. Echt geen geld. En precies hoe die afgebeeld stond in de folder zou wou ik hem hebben.

Eerst toen ik me eigen bank ging kopen. Zag de bank en dacht leuke bank. Dus komt zo opdringerige gezellige praatjesmaak verkoper naar ons toe. En echt waar een koppijn die avond gehad hij bleeft lullen en was hyper actief!!! niet normaal gewoon. Nou inderdaad voordeel is dat je kan afdingen en hebben we gedaan. Bank besteld is gelukkig zonder problemen gegaan. En hebben nu een bank. Bank is nu 3 jaar oud, en op sommige plekken al ingezakt, ben ik niet zo blij mee dus. Ook een stoffen bank en oh oh oh dat ding is niet schoon te krijgen. Dus leuk met kinderen zodra er een melk vlek op zit betekent het dus vlek in de bank.

Ook me schoonouders hebben de bank ervandaan. Hun hebben denk ruim een half jaar op plastic stoelen kunnen zitten in hun huis omdat de bank lekker netjes op tijd geleverd is :$ NIet dus... veel gezeur en gedoe en weet ik veel wat gehad.

Me eigen moeder heeft er ook de bank gekocht. Ook leuk zo opdirngerige verkopen gehad! Al met al die bank gelukkig ook op tijd, maar echt tevreden over de kwaliteit zijn ze niet. Het is een nep leren bank, en zitten allemaal lichte strepen in de bank. Zelfs als ze de bank schoonmaakt met een licht vochtig doekje (wat volgens mijt och mag) is het doekje helemaal donker omdat de verf lichtelijk afgeeft! niet echt fijn dus.

Wij zijn pas weer naar die zaak dus geweest, waarom i dont know :$ oh ja zag een mooie bank in de folder staan een hoek bank, met van dat juten stof zal maar zeggen. Normaal 2299 euro of iets nu voor 1000 euro. Nou ik dacht wat is het addertje onder het gras en zijn dus naar die zaak weer gegaan.

De opdringerige verkopen die er nu al ruim 7 jaar werkt (zei hij) die ons toen ook de bank heb verkocht waar ik nu op zit, die liep weer hyperactief vrolijk nog net niet te huppelen door de winkel heen. En vraagt vrolijk kijk lekker rond willen jullie koffie. Nou nee bedankt en hij ging weer verder. Toen na 5 minuten kwam hij weer kan ik jullie helpen?? Nou vooruit okee dat kan. Ik zeg ik wil die bank in de folder zien voor die prijs. Nou uhmm mevrouw en hij begont te lachen. Ik zegt wat sta je nou te lachen zeg het eens? Hij zegt dat is deze bank mevrouw, en liet de bank zien. Alleen voor die prijs krijgt u niet de stof die u wilt zoals in de folder, maar deze. En liet de stof zien en voila dat is de stof die ik nu op me bank heb. Dus niks juten stof nee gewoon normale stof. Ik zeg oh, maar in de folder staat hij zo en zo wil ik de bank hebben.! Nee mevrouw zo kost de bank 2500 euro. Dus ik weer nou staat niet in de folder ik wil hem zo hebben. En toen zei die niks meer. Ik weer hij staat zo in de folder dus ik wil hem zo, en hij weer nee mevrouw met die stof is die veel duurder. En toen probeerde hij me een andere stof aan te smeren. Kwam 100 verschillende soorten voorbij waarop ik zeg wat denkt u wel niet?? mensen lekker maken met een folder aanbeiding die niet klopt? beetje een lokkertje is dat gewoon? ik zeg jullie weten het wel mooi te maken met die folders van jullie! Waarop hij niks zegt.. En toen heb ik gezegd dat ik het schandalig vind dat ze zo mensen naar hun zaak lokken, en banken voor meer verkopen! en ben zo de winkel uit gelopen.

Oftwel ik zal NOOIT meer een bank daar kopen. DE verkopers irriteer ik me al aan. Ze maken misleidende reclame, en de levertijden over het algemeen komen ze NIET na.. en dan over de kwaliteit van de banken nog maar niet te spreken.

Ouders vroeger ook een bank gekocht na 1 maand lieten de naden los en zat er mooi grote gaten in de bank!!

Dat ik er ooit een bank heb gekocht... alleen maar omdat ik voor 750 euro een bank had en niet zoveel geld had! en verwacht had na al die tijd dat ze vernaderd zouden zijn. Maar nee helaas...

volgens mij lang verhaal geworden :$ sorry... even me frustratie gelijk kwijt!

10. Wij hebben zo'n anderhalf jaar geleden een bankstel gekocht bij S&S.

Nou dat was eens, maar NOOIT meer.. Om te beginnen begon het gezeur al bij de winkel. Idd erg opdringerig. Tig keer vragen of wij eruit kwamen.. En zo gauw ze maar denken dat wij een bank hebben gevonden naar wat wij zoeken, staan ze bij je, en proberen ze je zo snel mogelijk de boel te verkopen..

Verder hebben wij echt een megadiscussie gehad over de aanbetaling. Ze eisen daar een aanbetaling. Nou als klant ben je niet verplicht om bij een bestelling een aanbetaling te doen. Wij hebben echt voet bij stuk gehouden, en hebben de banken besteld ZONDER aanbetaling..

Een nadeel is, dat het niet bezorgd kan worden, dus je moet zelf een aanhanger of busje regelen. Al dan niet huren.

En nu, ongeveer 1,5jaar later, beginnen bij zowel de 2 als de 3 zits, de naden uit te scheuren. Niet alleen in de zitting, maar ook in de rugleuning. HEt ziet er niet uit.. Ik heb al gebeld naar het filiaal hier in Assen. Maar ik kreeg als antwoord, dat het buiten de garantie valt, en dat ze er niets mee zouden doen. En dat het waarschijnlijk onze eigen schuld zou zijn.

We zitten nu met 2 grand foulards over de banken heen, want ze zitten verder nog prima, maar die scheuren vind ik zo lelijk..

11. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Alleen doen als je idd denkt hem over 1-2 jaar weer te willen vervangen. Wij hadden ook een bank uit een folder, met dezelfde stof (wel zo'n €300 duurder dan uit de folder, maargoed) binnen 3 maanden zat hij vol met zwarte vlekken die er dus totaal niet uit te krijgen zijn. Geen idee waarvan de vlekken zijn want het komt niet van de kleding;)

Mijn oom daarentegen heeft een super bank, die stond in de folder voor €2600 en hij heeft hem, met die stof, voor €1400 meegenomen:D Hij heeft een grijze hoekbank, en die is echt super.
    Kwam daar ook binnen met zijn oude (schilders)kloffie aan, en vertelde direct dat hij die en die bank wilde met die stof, en maar zo weinig wilde betalen. De verkopers zeiden natuurlijk direct nee, hij gezegd dat hij dan ergens anders naartoe ging omdat hij hem daar ook had gezien en liep weg. Toen kwamen er een verkoper achter hem aan tot bij zijn auto om te zeggen dat ze wel even gingen kijken wat ze voor hem konden doen. Nou, dat dus whaha! 't is dan ook wel een diehard onderhandelaar:D

12. nicolevos21

nicolevos21 Actief lid

Aug 18, 2008
    307
    0
    0
    overijssel
    ik heb ook mijn bank daarvan daan 3 + 2 zits met buffelleer moet zeggen dat die tot nu toe nog goed is de hond springt erop en de kleine het is wel een nadeel dat je hem zelf moet ophalen voor de rest geen last gehad van opdringerige verkopers daar .

groetjes nicole

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij hebben ook een bank van Seats en Sofa's. Over de bank zelf zijn zijn wij zeer tevreden, we hebben 3 jaar geleden deze bank (3 zits in zwarte stof, hoe die stof heet weet ik niet) gekocht. De bank heeft al 2 kittens (lees: krabben en donderen) overleefd, geen enkele haal of vlek. Als er een vlek in zit, kan ik die gewoon schoonmaken met een doekje. Als we vocht knoeien, blijft het er zeg maar op liggen en trekt het er niet in. Wel moeten we de kussens af en toe verwisselen van plek, omdat ze iets inzakken, maar dat vind ik niet storend.

Maar de service....die vind ik verschrikkelijk. Zoals hier al genoemd, het opdringerige en aan het aansmeren van hun producten. Wij kwamen als 2 naieve kopers binnen en volgens mij hadden ze dat haar fijn door. Uiteindelijk hebben we deze bank (alleen 3 zits, maar wel met goede stof) voor 600 euro meegekregen. 2 maand later stond de zelfde bank met 2 en 3 zits voor 500 euro in het foldertje. En omdat we al zoveel "korting" hadden gehad, kregen we die startersset met pannen enzo, niet.
    Wat ik ook niet zo'n hele goede service vind is dat je de bank zelf op moet halen, nouja goed, dat was nog niet zo'n probleem. Alleen kwamen ze 2 weken eerder dan afgesproken (kwam slecht uit want we waren nog aan het klussen!) en we MOESTEN binnen 3 dagen die bank op gehaald hebben, anders kwamen er weer kosten bij.
    Dus ja.....het is wel iets waar je goed over na moet denken. Ik denk dat je beter af bent bij de IKEA of de Leenbakker. De service is daar in iedergeval beter en zo te lezen de kwaliteit af en toe ook, maar daar kan ik niet over mee praten.

14. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,085
    1,069
    113
    Als je de prijs betaalt, die staat aangegeven, dan betaal je mooi zo'n 40% te veel.

De bank was 1000 euro, we wilden hem voor max. 550. Hij lachtte ons uit.
    Maar toen we al buiten waren, kwam hij ons achterna: zijn bod was 600.
    Hebben we niet geaccepteerd. :)

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik lees nu positieve en negatieve reacties, maar het blijft denk ik altijd een kwestie van geluk.
    Qua levertijden heb ik in de familie meer negatieve dan positieve verhalen gehoord (o.a zuiderster, piet klerx) en ze hebben allemaal even mooie praatjes om je aan het lijntje te houden. Ook voor wat betreft problemen. Ze willen geen van allen weer kosten maken zelf en het liefst jouzelf de schuld geven. Met uitzondering misschien van ikea?

16. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Wij hebben ook daar onze banken gekocht. En echt geen enkele klacht. ze zien er nog prima uit, zitten lekker. Maar we hebben ze wel meteen meegenomen, dus over de service heb ik weinig te melden

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Daar heeft mijn vader gewerkt ;)
    Dus zie eerder dit topic!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Niet doen! Verkopers zijn opdringerig en misleidend. De doen alsof sommige banken hel goedkoop zijn, maar vertellen er niet bij dat dat alleen geldt voor de allergoedkoopste stof. Die is zo slecht dat je er na een paar weken al slijtageplekken of zelfs scheuren in hebt zitten. En daar zit geen garantie op. Ook als je meubels hebt die verstelbaar zijn, zoals van die leunstoelen, moet je uitkijken. De kwaliteit is teleurstellend en als er iets stuk gaat, kun je fluiten naar je centen. Dit was zo bij de ouders van een vriend van me. De verkopers wijzen je niet op de tekortkomingen van het meubel dat je wil aanschaffen. Behalve als ze je daardoor een duurder meubel kunnen aansmeren.

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind als je naar Seats and Sofas gaat dat je ook rekening moet houden met de prijs.
    Ik las net over een leren bankstel, 2+3 zits samen voor 900 euro??? Wat verwacht je daar dan in godsnaam van? Dat kan toch nooit super de super kwaliteit zijn? :)
    Ik heb mijn banken er vandaan, ze zijn geweldig mooi en luxe, zitten super lekker, heb de helft van de prijs betaald en ik heb de ene nu 2 jaar en de ander één jaar en ze zijn nog helemaal prima! Ik merk wel verschil tussen degene die ik 2 jaar heb en de andere.
    Maar ik heb er ook geen drol voor betaald (samen 900 euro, in een luxe stof overigens, normaal zou t op 2300 uitkomen maar de 1 is showmodel dus heel veel korting gekregen daarop) dus al zouden ze na 3/4 jaar niet meer mooi zijn dan koop ik wel weer nieuwe.

20. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Zou zeggen google maar eens op seats n sofa's. Denk dat je oa bij Kassa en Radar wel topics zal vinden. Heel veel mensen hebben klachten over deze winkel keten.
    Overigens is het haast normaal als je langer op je spullen moet wachten als dat ze in het begin aangaven.
    Dat is me bij alle zaken (duur, HEEL duur en spot goedkoop)nog gebeurt (de HEEL dure zaak spande trouwens de kroon). Behalve bij Leen bakker.
    Ik heb mijn bank bij een duurdere zaak in de aanbieding. Lederen 3 zits zonder electrische poespas en uitklap ellende voor 1000,-
    Paar weken langer moeten wachten door dat de fabriek waar de bank vandaan kwam HEEL erg achter liep door kers en oud en nieuw. Maar dat werd ruim van te voren aangegeven. En we hadden onze oude nog al zat die niet echt fantastisch.
    Seats&sofa's daar ga ik niet eens binnen kijken. En ben n echte Nederlander hoor...als t goedkoper kan ga ik. Maar moet er wel voor de prijs die ik er voor betaal lang genoeg plezier van hebben.
    Overigens heb ik met de bank van Leenbakker het langst gedaan. Enige wat er aan was aan t einde van de 7 jaar die we hem hadden; de leuning van de bank aan 1 kant was voort zo dun dat je het hout er onder voelde en er was een stiksel n beetje los maar als je er niet op lette zag je het niet eens.
    De bank ging weg omdat we gingen verhuizen en hij niet meer in de kamer paste bij de nieuwe kasten ed. En we na 7 jaar wel aan wat nieuws toe waren.

Share This Page