Slapen in de avonduren????

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mirna, 17 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik vraag me af of jullie weten wat dit is.
    Isa slaapt nu overdag vaak 3 en een half uur en 's nachts een periode van zo'n 5 uur. Maar het stuk 's avonds tussen 6 en 10 (ongeveer) slaapt ze heel onrustig. Ze wordt vaak wakker en huilt dan. We hebben al van alles geprobeerd, in het begin er maar uit halen en er weer in leggen wanneer ze sliep, maar dat hielp niet echt, dus dit doen we niet meer.
    We hebben nu al ontdekt dat ze rustiger wordt wanneer we een beetje rommelen op haar kamer boven en dan valt ze in slaap.
    Dat gaat best goed, maar dan wordt ze toch af en toe weer wakker.
    Soms valt ze dan na heel even jengelen weer in slaap.
    Lukt dit niet, dan drukken we dr een speentje in. Dan valt ze weer in slaap. De speen halen we er dan weer uit en dan slaapt ze weer rustig verder.
    Toch merken we dat ze toch heel vaak een beetje wakker wordt. Heel raar, want overdag(licht) en 's nachts(donker) gebeurt dit niet.
    Heeft iemand enig idee waarom ze toch vaker wakker wordt? Ik kan wel allerlei dingen bedenken, maar misschien is er wel een hele simpele verklaring voor. :rolleyes:
     
  2. malou

    malou Actief lid

    9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    hai hai

    yassin heeft dit precies het zelfde. Ik ben er achter gekomen dat dit gewoon zijn wakkere uurtjes zijn. Ik leg hem na de voeding van zes niet meer in bed en hij is dan vaak heel de tijd wakker. En dan slaapt hij van 23.00 tot 7 uur (meestal)
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja ik ken het mirna maar jasper had dat juist overdag en sliep altijd sávonds erg goed.misschien een muziek doosje of een cd opzetten waar ze rustig van wordt ik heb evt nog wel een vogeltjes concert hihi ik kan het je wel opsturen naar je email als je het iets vind bij jasper werkte het niet maar misschien wel bij jou.Het schijnt ook zo te zijn dat ze vaak huilen in de avond uren heb ik ergens gelezen (huiluurtje)

    Hopen dat ze straks beter slaapt,

    groetjes bianca
     
  4. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Milan heeft precies hetzelfde! Na de fles van 15.00 is hij ook onrustig, maar slaapt hij vaak toch nog even van 17.00-18.00, maar daarna is hij tot 23.00 praktisch wakker en erg onrustig. Overdag en vanaf 23.00 tot de volgende ochtend slaapt hij prima, maar zo 's avonds is hij zo onrustig. Vaak valt hij dan op de arm in slaap, maar we hebben hem nog niet in z'n bedje gelegd en zijn weer beneden of hij wordt wakker en begint te huilen. We hebben al van alles geprobeert, maar niks helpt: muziekje aan, liedje zingen, speen, over z'n buikje aaien.........

    Hij is wel moe, want je ziet hem vechten tegen de slaap, maar slapen ho maar. Nu las ik op de site van het consultatiebureau dat dit vaker voorkomt en vaak rond 3 maanden weer over gaat. Maar iemand toch nog tips?
     
  5. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Nynke doet dit ook s'avonds, wij hebben ook al van alles geprobeert maar niks lijkt te helpen. Ik vind het toch wel zielig om haar, die onrustige uurtjes, alleen boven te laten liggen, dus ik hou haar s'avonds ook beneden tot 22:00 uur.
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    goh wat heb ik een zoeterd dan :)

    cailtin slaapt gewoon lekker door ze is wel vaker wakker maar ik hoor der niet ligt ze heerlijk in der bedje te spelen

    9 uur smorgens hoor ik haar pas krijgt ze flesje
    dan 10.00, 10.30 gaat ze er weer in dan wordt ze meestal wakker tegen 12 uur dan hoor ik haar brabbelen

    dan krijgt ze flesje om 13.00 daarna ga ik meestal lekker even naar buiten met haar
    tegen 15.00 ligt ze dan weer in der bedje tot 17.00
    dan krijgt ze weer een flesje om een uur of 18.00 gaat ze in badje daarna naar bedje
    om 21.00 krijgt ze haar laatste flesje en dan horen we der niet meer tot plus minus 9 uur de volgende dag dus

    og wat ben ik een gezegende mama hihihi

    succes meisjes
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Gelukkig is het nu weer heel anders. Isa slaapt vanaf zo'n 8 uur 's avonds (half 8 laatste fles) tot 7 uur. Zonder rare dingen, tenzij ze niet in orde is (verkouden, ziek of groeistuipje)
    Na de eerste fles (7 uur) leg ik haar weer in bed en slaapt ze tot half 10/ 10 uur. Dan blijft ze wakker tot half 12 / 12 uur. Dan komt ze weer rond half 3 en gaat ze rond 5 uur weer naar bed tot 7 uur 's avonds.
    Zo zie je maar, dat naarmate ze ouder wordt alles telkens weer veranderd. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, wanneer ze weer naar het CB gaat, want dan zal dr wel weer van alles gaan veranderen. 6 mnd, dan zal ze wel weer een fles minder gaan drinken toch? Ze drinkt nu 4 flessen en eet zowel fruit- als een groentehapje elke dag. De laatste fles, daar zit trouwens pap in.
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja bij caitlin ook laatste flesje pap

    cailtin zit nog alleen op de flesje dus geen bijvoeding

    dit mag ze pas vanaf de 6 mnd dus moeten we nog even wachten :)

    lekker dat ze nu weer lekker doortukkerd , heerlijk he zo'n makkelijk kindje
     
  9. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ja, prettig dat ze zo makkelijk is.
    Gek eigenlijk hé? Dat ze bij elk consultatiebureau zo verschillend zijn? Isa mocht vanaf 4 mnd al beginnen met fruit en groente (eerst maar een klein beetje natuurlijk, maar vervolgens steeds ietsje meer)
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meis caitlin zit op speciaal dieet voeding lactose vrij (allergie care van friso)

    ivm astma en erge darmkrampen

    dus ik wacht liever even totdat haar darmpjes het beter aankan anders kweek ik alleen maar meer kans op allergien
    nog 3 weken te gaan :)
     
  11. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Technisch gezien gaat jouw CB in tegen hun eigen richtlijnen.
    Vanaf 1999 zouden ze bijvoeding pas vanaf 6 maanden mogen adviseren.
    In de praktijk blijkt dat heel veel CB's zich daar gewoon niet aan houden.
     
  12. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Nee, blijkbaar niet dan. Nou, gelukkig gaat het prima ;)
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    die richtlijnen waren er al bij mijn eerste kids hoor 13 jaar geleden :)
    zeker bij kinderen met een voedsel allergie
    ik heb mijn beide oudste ook pas bij gevoed met 6 mnd
     
  14. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Maar pas vanaf 1999 is het opgenomen in de richtlijnen.

    Ik persoonlijk vind het dan ook best jammer dat zoveel CB's zich er niet aan houden.
    Te vroeg bijvoeden kan zulke nare problemen geven.
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja idd

    ik snap wel is een spannende nieuwe stap om te gaan bijvoeden maar idd voor je kleine is het beter te wachten tot 6 mnd

    dus mama's wees verstandig en wacht tot die 6 mnd :)
     
  16. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Kan je die wakkere uurtjes ook verplaatsen want mijn zoon heeft dat tussen 22.00 en 2.00 en dat vind ik zelf niet erg prettig. Word zelf elke dag gebroken wakker.
     
  17. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :) tja dat valt soms niet mee
    elk kleintje heeft zijn eigen uurtjes
    caitlin heeft een tijdje gehad van 21.30 tot ???
    ik heb haar op een gegeven moment laten huilen
    dit heeft 2 tot 3 dagen geduurd en toen was het over
    nu slaapt ze van 21.00 tot 8 uur
    caitlin heeft nu geen huil uurtjes meer
    alleen als ze erg moe is dan huilt ze haarzelf nog wel eens in slaap maar dat duurt niet langers dan een paar minuutjes
    mevrouwtje wil gewoon wakker blijven terwijl haar lijfje wilt slapen ;)

    een gezelligheids mutsje is ze :)
     

Deel Deze Pagina