Klinkt mij eerder als een allergische reactie in de oren (zo zag Kylian er ook uit na smeren met zonnebrandcreme) groetje sAnita
Wat naar, een kindje met zoveel jeuk. Ik weet er zelf alles van, ik heb zelf een eczeemhuid en nikkelallergie en mijn dochter van 14 maanden heeft ook aanleg voor eczeem. Voor haar gebruik ik Balneumolie in bad, lanette-vaseline creme om haar dagelijks mee in te smeren en een hormoonzalf als het heel erg is. Gelukkig zijn het bij haar - even afkloppen - maar een paar kleine plekjes. Kun je geen allergietest laten doen of zo? Een plaktest bijvoorbeeld, of een priktest? Dan ontdek je misschien waarvoor je kindje allergisch is. Heel veel verzorgings- en andere producten bevatten vaak toch iets van nikkel- of metaaldeeltjes. Autan bijvoorbeeld, en veel geparfumeerde producten. Soms zijn het ook dingen waar je niet bij nadenkt. Knopen, ritsen, riemsluitingen, enzovoorts. Of zelfs spijkerstof, daar zit ook nikkel in. Of bepaalde voedselwaren. Wat ik wil zeggen: het hoeft niet persé verband te houden met iets waarmee de huid direct in contact is gekomen. Hopelijk kunnen jullie ontdekken waar je kindje op reageert! Sterkte en groetjes, Wendy
ik heb het al eens aangekaart bij de huisarts maar ze doen erg moeilijk over testen bij baby s,omdat ze zo ergens weer overheen zijn.tja het blijft puzzelen wat je wel en niet kunt gebruiken.ik ga nog ff door met die roche posay creme misschien gaat het daarna beter.de tube koste me wel weer ff 18 euro,ik kijk het nog even aan een paar dagen
nog even over de balsem van roche posay lipikar, ik gebruik hem nu bijna een week en het gaat al beter,zijn lichaam is er nu een beetje aan gewend denk ik.bijna alle droge plekjes + gedeelte eczeem zijn bijna verdwenen.alleen helaas zijn gezichtje kan er niet tegen maar dat zou ook kunnen komen omdat ik s ochtends zijn gezicht was met water en wat neutral olie.gaat misschien niet samen waarschijnlijk.en jammer van de vieze geur van de balsem,maar dat kan ook niet anders want er zit niks in aan parfum enzo. maar al met al toch best nog tevreden ermee.groetjes