is mss dom om het hier te vragen maar heb het nergens op het net kunnen vinden. zijn de winkels in nl morgen 1-11 gewoon open? alvast bedankt. Edit mod: je onderwerp duidelijker gemaakt. Hier graag op letten
wij hebben een feestdag in belgie allerheiligen wist niet of ze da t in nederland ook hadden of niet blijkbaasr niet dus.
1/11 is Allerheiligen in België wat een Christelijke feestdag is die niet in alle landen wordt gevierd. Had een paar buitenlandse klanten over de vloer vandaag en het kwam erop neer dat de NL'er als enige morgen moet werken Dus geen domme vraag hoor! Alleen is NL meer een protestantse staat volgens mij waardoor de Chirstelijke feestdagen niet allemaal worden gevolgd!
En op 11-11 is ook alles dicht bij jullie heb ik vorig jaar mogen ondervinden. Ik dacht leuk een weekendje weg met mijn verjaardag samen met man , maar nee hoor ik kon naar NL om iets leuks te gaan doen
we hebben het hier wel gekend, maar de vrije dag is in, geloof ik, 1960 afgeschaft. er zijn nog heel veel landen die het wel als een feestdag zien.
Ja, hetzelfde geldt ook voor Maria-ten-Hemelopneming (ergens in augustus geloof ik). Dat wordt in de landen om ons heen ook gevierd en is in de meeste landen een vrije dag. In Nederland vieren we amper nog iets... Josien
Dag van de Arbeid is toch ook een veel landen nog een vrije dag? Maar in Belgie hebben ze toch geen 2e paas- en pinkster- en kerstdag? Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Hier hebben ze zowat voor bijwijze iedere scheet een vrije dag .... maar Duitsland spant de kroon dacht ik die heeft de meeste vrije dagen. nederland is een van de landen met de minste.