Second love

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Tsja, het is triest. Maar de enige die hier fout zitten zijn diegene die vreemd gaan. Als het niet via second love gaat, dan gebeurd het wel via een andere weg. Ik denk dat veel mensen gewoon niet beseffen hoe vaak er wel niet wordt vreemdgegaan. Het wordt allemaal afgeschilderd als een soort van "ver van mijn bed show", terwijl dit soort reclames en sites het toch allemaal wat dichterbij brengen.

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Het is nog altijd je eigen partner die het doet. Deze wordt nergens toe gedwongen. Je kunt de schuld niet leggen bij die bedrijven. Je moet bij degene zijn die er een ander op na houdt. Ik kan mij er niet zo druk om maken. Als mijn partner de intentie zou hebben om vreemd te gaan kan hij dat net zo goed op straat doen.

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Laten we dan per direct ook weer reclame voor tabak en alcohol toestaan. Hoe meer er aan de zuip en aan het roken gaan, hoe beter voor de schatkist van het rijk! Kunnen onze accijnsinkomsten lekker omhoog.

En ja, dat is ook een kleine stijging in zorgkosten maar wat denk je dat alle gescheiden dames de staat kosten aan huurtoeslag, zorgtoeslag, bijstand, een ouder korting en ga nog maar even door.

Dit kopt gewoon van geen kant en het is een schande dat er niet wordt ingegrepen. Vreemdgaan kan overal, net als alcohol drinken als je nog geen 18 bent. Het gaat om het maatschappelijk signaal dat reklame maken hiervoor buiten proportioneel is!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zie elke dag wel een reclame over alcohol. Roken mag van mij ook wel, om de schatkist te spekken.
    Er zijn ook reclames betreffende loterijen/gokken. Of de 0909 reclames ' s avonds laat.
    Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de persoon, niet bij een overheid.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hm, ik ben het niet helemaal eens met sommige reacties. Sommige zeggen, als iemand wil vreemdgaan doen ze het wel, ook op een andere manier. Ik denk niet dat dit waar is (voor sommige wel natuurlijk). Deze sites maken het heel makkelijk en kan het laatste zetje zijn om die stap toch te maken. Ook weet diegene met wie je vreemdgaat dat je een relatie hebt. Zij zitten in dezelfde situatie namelijk. Het kan zijn dat een man, of vrouw, wel wil vreemdgaan maar het niet durft. Zo'n site maakt het allemaal wat makkelijker.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik verbaas me er ook iedere keer over en ik hoef ook niets te maken te hebben met mensen die zich aanmelden op dergelijke sites of op andere manieren vreemdgaan. Heb daar geen enkel respect voor.

7. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ach als je een open relatie hebt is zo'n site best handig lijkt me, kan me er niet zo aan storen. Persoonlijk vind ik monogamie toch maar zo zo. Dat wil niet zeggen dat ik vreemd zou gaan, want dan weet ik dat ik mn vriend daar erg pijn mee zou doen. Maar als ik vreemd zou willen gaan lukt me dat ook wel zonder zo'n site. Ik denk niet dat iemand die niet vreemd wil gaan, opeens wel vreemd zou gaan omdat hij of zij die reclame gehoord heeft. Als je in gaat op zo'n reclame loop je ook al langer rond met zulke gedachten en gevoelens. Als mijn vriend vreemd zou gaan, al dan niet via zo'n site zou dat voor mij absoluut niet het einde van onze relatie zijn, voor sommige mensen is het een verrijking.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Precies! En ik ben wél een Christen Unie-stemmer ;) en vind het maar raar dat alleen zij en SGP hier een verbod op willen hebben. Lijkt me veel beter, ik hoor het wel eens op de radio in de auto. Leuk, als je kinderen in de auto hebt zitten....Mijn oudste is bijna 18, kleintjes hebben het niet door, maar wat voor signaal geven ze hiermee af naar de wat oudere kinderen? dat het allemaal maar héél normaal is.......:x

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nah, zo makkelijk is het niet hoor, ik denk dat het in een kroeg veel makkelijker gaat. Maar goed, mensen die hier aan beginnen, zitten waarschijnlijk al langer met deze gedachtens, dus uiteindelijk komt het er toch wel van, of het nu via deze site is, een sportschool, in de kroeg of op het werk, dat maakt geen flikker uit. Mensen die vreemdgaan, die zijn al lang en breed over een grens heengegaan, daar kun je zo'n website niet verantwoordelijk voor houden.

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier ben ik het niet mee eens. In de gevolgen van vreemd gaan zitten ook enorme kostenposten, alleen die zijn wat meer verborgen. Denk aan kwijtschelden van restschulden hypotheek bij huizenverkoop (nhg), schuldhulpsanering, belastingtoeslagen waar alleenstaande ouders dan ineens recht op hebben wegens hun lagere inkomen, geestelijke gezondheidszorg voor veel kinderen die n.a.v. de scheiding met problemen te maken krijgen, BJZ bij lastigere scheidingen, enz.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    0900 reklames zijn inderdaad pas laat, dat lijkt me dan voor second love ook wel zo gepast.

Wat Mamabri zegt, zit je met de kleine kids in de auto...

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, meer met de oudste...... die snapt het wat beter ;) Maar goed, dan nog, ik heb er geen behoefte aan om met zulke dingen geconfronteerd te worden. Ook niet welk merk koffie of rijst ik moet kopen, maar dat vind ik weer wat anders. Ik vind dit immoreel!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Graag, laten we die reclame maar toestaan, die betutteling hier in Nederland komt me de strot uit, je bent en blijft zelf verantwoordelijk.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Makkelijker of niet, hij/zij doet het zelf.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Heb je zo weinig vetrouwen in je kind of in je opvoeding dat je bang bent dat je kind na het horen van die reclames denkt dat het normaal is?

16. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mij maakt het niets uit, mensen doen wat ze willen, en blijkbaar is hier behoefte aan anders zou het niet bestaan.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, ik maak me meer ongerust over de verloedering van de maatschappij (in het algemeen) die dit blijkbaar maar allemaal normaal vind, dat voor zulke immorele dingen domweg reclame mag worden gemaakt. En doordat iedereen het dan op een gegeven moment óók normaal vind, ipv de mening te hebben dat dit het gewoon niet is!

Ik probeer mijn kinderen normen en waarden te leren dat vreemdgaan fout is. Dat je je partner (en evt kinderen in de toekomst) hier veel pijn en schade mee berokkend. En dan komt er zo'n zwoele stem op de radio, die min of meer verkondigd dat dat "zomaar" kan. Dat je (eigenlijk) met niemand rekening hoeft te houden dan met je eigen ego. En zo werkt het in het echte leven natuurlijk niet.

Het gaat me dus niet om geen vertrouwen in mijn opvoeding of mijn kind hebben, maar om de onderliggende boodschap dat je vooral ALLES mag en kan doen, zonder aan anderen te denken die je lief hebt.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik denk niet dat vreemdgaan iets van nu is en dat dit jaren geleden net zo goed al gebeurde, dus ben het (wat dit gedeelte betreft dan) niet met je eens, dat het nu in het openbaar gebeurt vind ik minder schrikbarend dan dat dit al jaren gebeurt en men het maar verzwijgt. Mensen gaan vreemd, dat is een feit. Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar het gebeurt, dat het nu ook via internet gaat is alleen maar een ontwikkeling die met de tijd meegaat.
    Als jij die reclame hoort ga je toch ook niet meteen vreemd? De verloedering komt niet vanuit dit soort reclames, maar zit al in bepaalde mensen en het is ook niet bepaald een nieuw iets.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, natuurlijk is vreemdgaan iets van alle tijden. Maar ik vind niet dat het makkelijker gemaakt hoeft te worden dan het al is. Bovendien: IK WIL daar NIET mee geconfronteerd worden! Dat iemand daar voor kiest, prima. Maar laat hem/haar dat gewoon op de eeuwenoude manier doen. Zonder reclame van hoe makkelijk het allemaal wel niet gaat.

En nee, natuurlijk ga ik niet vreemd omdat ik die reclame hoor, maar ik vind niet dat ik en mijn kinderen met zulke (in mijn ogen echt immorele) zaken geconfronteerd hoef te worden.

20. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk... Ik stond een tijdje ingeschreven, als single.
    Als vrouw krijg je een gratis lidmaatschap.
    Als ik er nu op terug kijk....vreselijk.

Moet ECHT verboden worden want het maakt zo veel kapot.

Deel Deze Pagina