Nee, tuurlijk, maar wat cygnet bedoelt, is dat niet elke vreemdganger maatschappelijke kosten met zich meebrengt, want er zijn heeeeel veel vreemdgangers, waarbij het niet wordt ontdekt door de partner, of waarbij de partner er niet voor kiest om de relatie te verbreken. Zoals ik al zei: ik heb geen cijfers, maar ik denk dat je de kosten die vreemdgaan gemiddeld per vreemdganger met zich meebrengen ook niet moet onderschatten. En of die dan wel of niet vergelijkbaar zijn met de gemiddelde kosten per roker, dat wil ik in het midden laten.
Alsof het altijd op een vechtscheiding moet uitlopen. Als mijn man vreemdgaat ben ik echt niet blij, maar uberhaupt een scheiding is dan nog niet aan de orde, laat staan een vechtscheiding.
Ik vind het ook gewoon ergerlijk die reclames, maar ik vind jehova getuigen die aan mijn deur komen net zo ergerlijk, je kunt toch niet alles verbieden wat iemand ergerlijk vindt?
Die mag je wat mij betreft ook gewoon verbieden hoor! Net als collectanten, goede-doelen-lopers, deur-tot-deur-verkopers, voor-de-supermarkt-staan-verkopers voor de leesmap/telegraaf, telemarketeers en reclamemateriaal via de post of e-mail Alles gewoon opduvelen! Ik roep jullie wel als ik jullie nodig heb!
Je kan dat wel verbieden, door zo'n sticker op/naast je deur te plakken... Je kan geen sticker op je tv plakken. Nou ja dat kan wel, maar dat zal zulke reclames niet tegenhouden.
Echt? Wat staat er dan op zo'n sticker? Geen reli-colportage ofzo? Overigens vind ik de opmerking dat 'hoe vroeger je ermee in aanmerking komt hoe normaler je het later vindt' ook een beetje vergezocht... er zijn 10001 redenen waarom iemand vreemd kan gaan en die hebben heus niet te maken of je vroeger weleens een reclame hebt gezien . Het is nou eenmaal menselijk, en mensen zijn niet altijd mooi en verheven en goed.
Volgens mij zijn de mensen die hier hun tweede of derde, vierde etc liefje zoeken sowieso ontvankelijk voor vreemdgaan. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg open relaties. Die mensen zoeken misschien op deze manier ook hun scharrels.
Anti-reli-colportage, gheghe! Als ze alles maar zouden moeten verbieden waar ik me aan erger, zou ik in een fantastische wereld leven! Ik draag ook geen maandverband, heel hinderlijke reclames ook altijd. Tip 1: zeg je kabelabonnement op en ga selectief Uitzending Gemist of een film kijken, scheelt een hoop ergernis! (Ik ben betreffende reclame dan ook niet tegengekomen).
Ik vind dat t verboden moet worden, walgelijk. Heb tijdje terug petitie getekend. Jammer dat de pogingen van het SGP om deze site te verbieden niets hebben uitgehaald. :x
Ok. Vind ik best bijzonder. Als je het er samen mee eens bent ook je eigen keus als stel. Ben erg dankbaar dat mijn man en ik elkaar kunnen vertrouwen dat we trouw zijn. Moet er zelf niet aan denken nu ik zwanger ben dat er misschien nog iemand zwanger van mijn man is, misschien eerder als ik terwijl het bij mij niet lukt of dat mn man een ziekte mee naar huis zou brengen... En niet waar dat wat je continu van jongs af aan om je heen ziet makkelijker als normaal gaat vinden? Heb het niet over 1x... maar steeds om je heen. Kijk bv naar sex op tv... vind onze generatie normaal, zijn er mee opgegroeid, terwijl het vroeger taboe was. Als reclame niet zou werken, waarom zouden ze het dan zo veelvuldig toepassen? Mn man had verhaal over soldaten in de oorlog. Weet niet welke, weet weinig van geschiedenis... maar iets met dat ze in de eerste oorlog veel te weinig doeltreffers hadden ten opzichte van het aantal soldaten en aantal kogels wat afgevuurd werd, schijnbaar werd er veel opzettelijk naast geschoten om niet degene te zijn die iemand doodde. Volgende oorlog (vietnam?) lieten ze soldaten veel films zien van neerschieten van mensen en simulaties doen met beelden enzo. En toen schoten ze veel meer raak. Misschien rara vergelijking, maar denk weldegelijk dat onze mening van wat normaal is wordt beïnvloed door wat we om ons heen zien. Mensen die vreemd gaan zijn er altijd geweest ja, maar als er een taboe op rust en sociale druk dat t niet ok is, is er een deel dat zich daardoor laat tegenhouden. Als het als normaal wordt gebracht is de drempel weg.
Ik vind ook dat het verboden zou moeten worden. Vreselijk die reclames! En t loopt blijkbaar ook nog, want ze hebben geld zat om er reclame voor te maken. Bleghh:x
Maar er is een groot verschil tussen een open relatie hebben (dus met wederzijds goedvinden) en vreemdgaan. Met vreemdgaan doe je je partner verdriet, met een open relatie niet. Je hebt daar namelijk afspraken over gemaakt. Ik vind niet dat een derde persoon daar een oordeel over zou mogen hebben, dat is namelijk iets tussen dat stel en als dat voor hun werkt is dat prima. Ik zie eigenlijk niet zo goed in hoe reclame (zelfs niet zo'n tenenkrommend slechte als die van SecondLove) er voor kan zorgen dat je veelvuldig buiten de pot gaan piesen later. Zoals gezegd, er zijn 10001 redenen waarom iemand vreemd kan gaan. Bijvoorbeeld: -verliefd worden op een ander -gebrek aan karakter -je niet begrepen voelen door je partner -wraakactie/jaloezie -bindingsangst etc. etc... Hiermee praat ik 'de daad' niet goed want voor mij is vreemdgaan zo ongeveer het laagste dat je kan doen. Blijft het feit dat het mensen overkomt. De mensen die SecondLove gebruiken zitten misschien al op andere datingsites en hier vinden ze alles van hun 'gading'. Op datingsites zitten ook gewone singles op zoek naar een partner, niet naar een stiekeme vreemdganger.
Je wilt niet weten hoe goed die markt loopt. Vroeger waren het nog de '' vieze '' mannetjes die op van die profielen zouden reageren maar geloof mij dat juist tegenwoordig de gewone huisman/vader dit soort dingen doen. Ik denk dat verbieden weinig zin heeft, de man die vreemd wilt gaan of andere spanning zoekt gaat het toch wel vinden, met of zonder reclame.
Daar ben ik het mee eens! Als iemand bewust wil vreemdgaan (nu doel ik dan niet op het verliefd worden op iemand anders, want dat overkomt je eerder) dan lukt ze dat toch wel. Ergens zijn die 'profielen' een veiliger alternatief, want ik durf te wedden dat ook Second Love voor 80 procent bestaat uit fictieve profielen. Ik ben echter wel van mening dat het zo makkelijker wordt gemaakt. Ik hoef bij wijze van spreken maar op een streamingwebsite te gaan kijken om doodgegooid te worden met hitsige huisvrouwen etc. Hartstikke nep natuurlijk, maar dit gebeurd ook de gemiddelde, spanningsgeile man. Iets wat dus begint uit 'nieuwsgierigheid' kan uiteindelijk toch een serieuze zaak woorden en dat omdat het voor je neus gehangen wordt. Mannen blijven ook maar mannen en daar speelt de markt heel erg gewiekst op in.
Ik las ergens dat je het niet met tabak kan vergelijken om dat dat economische gevolgen geeft (hogere ziektekosten) Maar er veel ouders alleen worden kost dat de overheid ook een boel geld aan toeslagen,bijstand, schuldsanering ect ect. Ik vind dus echt dat die walgelijke reclames verboden moeten worden