Spier verrekt in de hand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb vanmorgen iets gedaan (weet niet meer wat) en had ineens felle pijn in mijn hand. Tussen de 2 middenhandsbeentjes van de middelvinger en ringvinger.
    Nu doet het nog steeds pijn (typen doet zelfs pijn) en het is dik.

Kan het spiertje verrekt zijn?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Zo klinkt het wel ja. Ik heb het heel af en toe ook wel eens. Soms gaat het vanzelf over na een dag ofzo. Ik doe mn hand ook weleens forceren. Dus heel wild met je vingers bewegen of je hand echt in uitersten duwen. Soms schiet het dan terug.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet.
    Kan er ook echt niet aanzitten. :(

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Al gedacht aan een scheurtje...

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het doet nog altijd pijn. En als ik er voel is er een soort van bobbeltje wat gewoon meebeweegt. Bij de andere hand voel je helemaal niks.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoe herken je dat dan?

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb laatst met mijn hand heel hard tegen de sleutel in een kastdeur gemept. Man, ik dacht dat ik van mijn stokje zou gaan, werd echt niet goed. Dacht eerst dat ik wat gebroken had, maar na koelen werd het iets beter. Heb mijn hand een dag of 2 niet kunnen gebruiken en nu is het weer ok, alleen als ik druk op die plek is het nog pijnlijk. Kun jij niet ook gestoten hebben? Want als dat zo is kun je een onderhuidse blauwe plek hebben en dat kan dat bultje verklaren. Ik zou in dat geval even flink koelen en desnoods een drukverbandje erom heen doen tegen zwellen en dat geeft meteen wat steun. dat heeft mij goed geholpen.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee gestoten heb ik het niet. Ik weet nog dat het bij een beweging zeg maar erin schoot. Drukverbandje lees ik overal op internet, maar het zit precies tussen 2 kootjes (of eigenlijk heeel iets eronder) en helpt het dan ook? Het kan er dus zeg maar niet strak omheen omdat die kootjes hoger zijn.

9. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk dat je je hand gewoon een paar dagen zo weinig mogelijk moet belasten. Wat het ook is, ze kunnen er verder toch niets aan doen. (ja tenzij het gebroken is, maar dat lijkt me niet toch?)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee gebroken is het zeker niet.
    Het is wel lastig, want het is de hand die ik overal voor gebruik.
    Mijn linker hand is niet zo sterk.

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb 'n tijdje terug een peesontsteking gekregen in de aanhechting van m'n duim (dus in m'n pols). Regelmatig een scheut felle pijn... 'Knoep' deed mijn duim dan, heel irritant!

Ik heb weken met drukverband gelopen, de boel na zo'n scheut pijn elke keer goed gekoeld, heb dagelijks m'n handen ingesmeerd met voltaren-gel en heb ibuprofen geslikt. En rust nemen, rust nemen en nog eens rust nemen... (Niet makkelijk, aangezien ik overwegend rechtshandig ben en 't dus om mijn rechterpols/duim ging.)

Nu, een paar maanden later (een peesontsteking kan verrekte lang duren namelijk), is het bijna helemaal weg. Het is soms nog wat gevoelig, meer niet.

Deel Deze Pagina