vruchtbaar slijm na eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door boannan, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Maandag had ik voor het eerst sinds ik erop let doorzichtige afscheiding en op die dag ook een positieve ovutest. Ik temp ook sinds deze cyclus en FF heeft mijn ovulatie op dinsdag gezet omdat mijn temp vanaf woensdag ging stijgen.

Maar toen ik net naar de wc ging had ik weer diezelfde doorzichtige afscheiding en ik heb daar al eens eerder over getwijfeld NA de eisprong.

Kan dat?

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb begrepen dat op het moment dat het volop aanwezig is bij het afvegen en zelfs in je slip dat dan de eisprong is geweest, en dat alles er uit wordt gewerkt zeg maar.

Althans dat hoop ik, want ik heb volgens FF waarschijnlijk woensdag de eisprong gehad en het is nu behoorlijk aanwezig. :p

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    NEE!
    Ik heb dit nagevraagd bij fertiliteitsarts; dat slijm geeft aan dat de eisprong nog moet komen!
    Het komt er na gebruik zeg maar niet nog eens uit.

4. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Dit heb ik dus ook gehoord want ik vroeg het mij ook af. Maar wil dat zeggen dat zodra de sructuur van het slijm veranderd is dat je sprong dan is geweest? Ik heb bijvoorbeeld meestal 2 dagen vruchtbaar slijm en de derde dag is het wit en dikkig.

5. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb gelezen dat het vruchtbare slijm vrij snel 'opdroogt' onder invloed van progesteron (het overheersende hormoon tijdens de luteale fase) dus dat je nog wel 1 dag na je eisprong kan hebben maar meestal is je eisprong op de laatste dag dat je vruchtbaar slijm waarneemt..

6. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    ik heb geen slijm gehad, en wel een eisprong ( via bloedtest uitgewezen) dus het hoeft niet altijd denk ik

7. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Dank voor jullie reacties! Maar zou dat kunnen betekenen dat er cyclus wise iets niet klopt?

Ik weet namelijk voor 99,9% zeker dat ik mijn eisprong heb gehad. Maandag positieve ovu test en sindsdien ook mijn temperatuur gestegen en FF heeft mijn ovulatie op dinsdag gezet en ik heb mijn ovulatie ook gevoeld. Zo gaat het overigens al maanden en ik word elke maand keurig 10-13 dagen later ongesteld. En heb ook al een paar keer gehad dat ik na mijn ovulatie doorzichtige afscheiding had.

Nu deze maand ook voor het eerst de dag ervoor maar gisteren ook weer op 3 dpo. Snap er niks van.

8. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Maar is het echt vruchtbaar slijm?

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb altijd tussen mijn eisprong en menstruatie doorzichtig slijm. (alleen nu niet, dus wie weet betekend dat wat ;) ).

Deel Deze Pagina