Hi allemaal, Ik ben deze zomer 38 geworden en ben single met een kinderwens. Afgelopen maand begonnen met het traject met een Cryos donor. Ik heb een cyclus tussen de 28 en 36 dagen, dit was volgens de gyn geen probleem. Ik heb enkele maanden ovulatietesten gedaan en ik had steeds precies 14 dagen nadat ik mijn eisprong had moeten hebben dat ik ongesteld werd. Nu heb ik in oktober verschillende keren een echo gehad. Op dag 14 de laatste echo gehad en ik moest op dag 15 in de avond laat Ovitrelle spuiten. Op dag 17 ben ik 's morgens geïnsemineerd. Ik had dus verwacht op dag 31 ongesteld te worden of niet. Helaas werd ik op dag 29 al ongesteld, wat een domper! De arts heeft me verteld dat ik maar 15% kans heb per maand gezien mijn leeftijd, maar stiekem hoop je toch dat het in 1x raak is.. Het gekke is wel dat op dag 21 (4 dagen na ovulatie) in de avond koorts heb gehad. Alleen koorts, meer niet, het was de volgende dag ook over. Ook ben ik voor mijn gevoel 2 dagen eerder ongesteld geworden. Ik weet nog dat ik bij de inseminatie het idee had dat mijn eisprong al geweest was. Ik heb m'n eisprong nog nooit in mijn leven gevoeld, dus ik weet niet goed waar dat gevoel vandaan komt. Om toch niet alleen maar af te wachten ben ik aan de slag gegaan met m'n voeding, ik heb me ingelezen en probeer heel veel groenten en fruit te eten en proteïne. Suiker en gluten heb ik geschrapt. Misschien verklaren jullie me voor gek, maar baadt het niet dan schaadt het ook niet. M'n dieet bestaat nu uit havermout met eiwitpoeder als ontbijt, ik las ergens dat een warm ontbijt goed is en toevallig ontbijt ik altijd al zo. Verder nog twee maaltijden, die bestaan uit: zilvervliesrijst, verschillende groenten (ruim 400 gram per dag) en proteïne. Waarvan 2x per week zalm, de andere dagen kip, rundvlees of normale vis. Daarnaast eet ik veel gezonde noten en 's avonds voor ik naar bed ga kwark met fruit. Geen frisdrank en veel groente of gemberthee. Dagelijks standaard multivitaminen, foliumzuur en tarwekiemolie.Ik las ergens iets over het binnenste van een ananas wat zou helpen rond de innesteling, maar kon er geen wetenschappelijke onderbouwing over vinden? Ook sport (zwem) ik fanatiek. De gyn adviseerde me de dag van de inseminatie niet te trainen, ik ben zelf na 2 dagen pas weer gegaan. Toch voelde het niet goed. Alsof het eitje eruit spoelde met schoolslag, iets wat absoluut tussen m'n oren zal zitten natuurlijk. Ik heb gesloten dat ik deze maand tussen inseminatie en NOD even niet ga zwemmen, al geeft het me maar een goed gevoel. Zijn er hier meer fanatieke zwemmers en hoe voelt dat voor jullie? Verder wilde ik vragen of jullie nog tips hebben qua voeding of andere dingen? Ik ben nogal een control freak en nu ik zo gezond eet ben ik veel relaxter. Ik heb vorige maand echt teveel gesnaaid en dat voelde achteraf gewoon niet goed. Zijn er nog dingen die ik kan eten of doen om meer kans te maken? Ik hoor het graag! In ieder geval fijn om even mijn verhaal kwijt te kunnen, ik kan niet bij iedereen in m'n omgeving alles kwijt. Het is toch spannend als je er alleen voor staat,
Ik vond het met een partner al heel spannend, dus ik kan me voorstellen dat het voor jou helemaal spannend moet zijn. Ik vind het heel dapper en moedig dat je er voor gaat en volgens mij ben je al heel goed bezig! Wat ik heb gedaan in de beide rondes dat het raak was (naast gezonde voeding, bewegen, niet roken, geen alcohol etc): elke dag 2 koppen frambozenbladthee drinken en dagelijks een glas granaatappelsap. Ook onder het mom van 'baat het niet..'. Of dat de reden is geweest dat het is gelukt, of dat we gewoon geluk hadden weet ik niet, maar ik vind (nog steeds) wel erg toevallig dat het in vijf jaar tijd, waarvan drie jaar MMM, in de rondes met frambozenbladthee en granaatappelsap raak is.. Ik wens je veel succes en geluk; dat het maar snel raak mag zijn!
Ik zou sowieso stoppen met de tarwekiemolie. Dit maakt je celmembraam stugger waardoor een eicel minder goed te ‘doorboren’ is door een zaadcel. In plaats daarvan kan je een goede vitamine E nemen. Verder zou ik vooral zeggen: doe wat goed voelt! Voor alles wat iemand doet kan wat gezegd worden. Maar zolang je doet wat goed voelt, kan je in ieder geval achter jezelf staan Tijdens de iui rondes probeerde ik ook van alles. Zonder resultaat. Met de ivf dit losgelaten en vooral gevoel gevolgd. Voeten warm houden en fijne dingen doen/positieve mindset creëren. De ivf was wel raak. Al die extra dingen zeggen voor mij dus niet echt iets. Het gaf mij vooral onrust. Het moet maar net raak zijn die ronde en als je gewoon gezond leeft hebben al die extra dingen in mijn ogen weinig toegevoegde waarde. Maar wat ik al zei: doe vooral wat goed voelt! Wat voor mij werkte hoeft voor een ander niet te werken natuurlijk! heel veel succes!
En geen vitamines van kruidvat, etos oid. Beter is vitals bijvoorbeeld, die is minder synthetisch. Daarnaast ook omega 3 erbij. Ik weet niet wat beter is vloeibaar of capsules. Ik zou niet teveel zuivel nemen en dus de havermout maken met amandelmelk. Ik eet elke dag een ei voor de eiwitten En 2 kopjes groene thee per dag ivm de anti oxidanten. Glutenvtije pasta van grand italia is erg lekker. En bij de jumbo ook de rummo. Ik eet ook de glutenvrije crackers van de ah, afgewisseld met speltbrood, als lunch plus kom soep.
Ik heb inderdaad de foliumzuur van Kruidvat, had ergens gelezen dat gynaecologen die adviseren. Zou er echt zoveel verschil in zitten qua merk? Ik maak de havermout met een schep eiwitpoeder en dan kokend water. Smaakt als melk. Iets met te lui zijn om melk te koken Ik zal eens kijken hoeveel zuivel er zit in het eiwitpoeder In een ei zit maar 5,5 gram eiwit, dat is echt heel weinig helaas. Van de week mee begonnen Ga ik onthouden! Ik moet zeggen dat ik het echt moeilijk vind om genoeg calorieën binnen te krijgen met zo gezond eten. Ik moet veel meer eten dan eerst, daarom blij met de noten, dat tikt aan.
Thanks! Ik mis ook echt iemand met wie je het kan delen. Vriendinnen weten het wel hoor, maar je staat er toch alleen voor. Roken nooit gedaan en alcohol van de zomer voor het laatst op. Dat is echt een makkie gelukkig. De gerookte zalm laten staan is lastig, maar doe het braaf. Frambozenbladthee ga ik morgen halen, drink heel de dag thee op werk dus afwisselen kan geen kwaad. Waar haal ik granaatappelsap vandaan? Het warm houden van de voeten, is dat al voor ovulatie, of vanaf ovulatie?
Dat kan ik me wel voorstellen. Fijn dat je in ieder geval met vriendinnen kunt praten. Wellicht zijn hier op het forum meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Ik dronk altijd het sap van Pom, maar volgens mij heeft Zonnatura het ook wel. En ik denk dat je het ook wel bij de Gezondheidswinkel oid kunt kopen. Pom staat in ieder geval, als het goed is, in de koeling van de supermarkt (bij de pakken Coolbest ed).
Door de roerbakgroente een schep notenpasta van de bio winkel. Roomboter gebruiken is beter dan halverine/margerine. Ik lust ze niet, maar advocado’s zijn erg gezond.