Second opinion? Lage AMH waarde i.c.m. laag AFC en IUI met Gonal F

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chococookie, 4 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chococookie

4 nov 2021
    66
    62
    18
    Vrouw
    Nou dames, wat een plottwist: het eitje van 11mm is doorgegroeid en morgenavond mag ik de Otrivelle injectie zetten, dinsdagochtend staat de inseminatie ingepland :)! Ik had dit keer weer een andere arts die de echo deed (nieuw voor ons) en in tegenstelling tot de mannelijke arts van woensdag stond zij er een stuk positiever in. Ze zei zelfs: als deze poging niet lukt, we hopen het wel natuurlijk, dan begint u de volgende keer meteen met een hogere dosering (100 eenheden). En dat terwijl haar collega van woensdag aangaf dat dat niets zou uitmaken. De arts van vandaag zei dat mijn voorraad wel laag was maar de eitjes die ik nog heb, dat die waarschijnlijk wel van goede kwaliteit zullen zijn gezien mijn relatief jonge leeftijd. Wat een verschil vandaag!

Mijn man en ik keken haar beduusd aan, dit hadden we niet verwacht! Van alle hoop weg naar weer vol goede hoop! We zijn ontzettend blij dat we een poging kunnen doen, niet wetende of het gaat lukken natuurlijk, maar alle hoop is in ieder geval niet weg. We wachten met spanning af tot dinsdag :). Dank voor jullie reacties en ervaringen die jullie gedeeld hebben!

Jiji, DR87, Asil en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wat super goed! Spannend!

3. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wat fijn! Maar ik vind de uitspraken van de vorige arts wel kwalijk zeg.. soms hebben ze echt niet door wat voor impact zoiets kan hebben.
    Maar fijn dat deze arts positief was, hopelijk lukt het snel voor jullie!

Asil vindt dit leuk.
  4. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Om met jouw amh in combi met je leeftijd nu al te spreken van eiceldonatie als enige optie gaat wel wat ver idd. Als stimuleren al moeilijk was dan hadden ze ook best paar keer IUI in natuurlijke cyclus kunnen proberen. Eicel kwantiteit is niet heel hoog, maar gezien je leeftijd zou de kwaliteit nog prima kunnen zijn.

Ik stond er slechter voor: 41 en met een amh van 0,23 en fsh van 21. Dus ik kwam wat de artsen betreft echt niet meer in aanmerking voor hormoon behandeling en eiceldonatie wilde ik zelf niet. Maar bij de 6e IUI in natuurlijke cyclus toch geheel onverwachts alsnog zwanger geraakt dus eicelkwaliteit toch nog net voldoende, gecombineerd met een flinke portie geluk ws.

Veel succes in jouw traject en ik duim dat het meteen deze keer raak is maar raak niet meteen ontmoedigd als dat niet het geval is!

5. Chococookie

4 nov 2021
    66
    62
    18
    Vrouw
    Wat fijn dat het bij jou in de natuurlijke cyclus gelukt is, goed dat je hebt doorgezet! Ik probeer inderdaad niet te veel te hopen...kans is klein dat het in één keer lukt. Maar ik ben allang blij dat we door kunnen. Dezelfde arts die ons het goede nieuws zaterdag gaf doet ook de inseminatie morgenochtend, ook heel blij mee!

Do1981 en SydneyGirl vinden dit leuk.
  6. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Spannend! Gewoon lekker hopen hoor, en die hoop niet verliezen!

Chococookie vindt dit leuk.
  7. Jiji

Jiji Actief lid

5 feb 2018
    269
    124
    43
    Vrouw
    Mijn dochter is alweer 7 maanden!!!

Deel Deze Pagina