second opinion of niet?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Adorable, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hey,

Ff in grote lijnen mijn verhaal: ik kreeg na mijn 2 e bevalling asherman syndroom, 3x geopereerd en nu kwam de fa met de conclusie dat ik waarschijnlijk niet meer spontaan zwanger zal worden, en dus ivf moet gaan doen.
    mijn vader zegt dat ik een second opinion moet gaan doen in een ander zh, Wat vinden jullie? Ik weet overigens niet echt hoe dat gaat zon second opinion dus als iemand mij dat uit kan leggen mssn?
    ik loop nu in het UZ jette (brussel)

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Een second opinion kun je overal laten doen.
    Afspraak maken bij een ander zh en erbij zeggen dat het om een second opinion gaat.
    Als je echte twijfels hebt bij de diagnose zou ik het zeker doen.

3. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Een second opinion kan nooit geen kwaad, normaal gezien kan je zelfs je dossier opvragen en meenemen naar een andere dokter...Maar Jette staat normaal gezien verder dan alle andere ziekenhuizen in België, misschien Leuven proberen, of Dusseldorf (daar weten ze ook superveel en knn ze ook heel veel)
    In ieder geval succes!

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als je twijfelt aan de diagnose en/of er tegenop ziet om IVF te doen dan zou ik een second opinion vragen. Dit kun je inderdaad overal doen waar je wilt. Artsen vinden dit doorgaans niet raar. Heel veel mensen willen een second opinion (ik ben zelfs wel eens voor een third opinion gegaan ;)). Je kunt gewoon de fertiliteitsafdeling (of kliniek) van jouw wens bellen en een afspraak maken.

5. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Fijn dat jullie hebben gereageerd meiden! Dankjewel voor de tips! Dan ga ik het gewoon doen! Xxx

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jette is toch eigenlijk wel het beste/ verste qua deze dingen.
    Ben je wel bij een fertiliteitsarts geweest?
    Dus niet je eigen gyn bedoel ik.
    Prof Tournaye is super en dr blockeel.

7. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Bij Jette zit je idd goed, over heel België (en Nederland?) denk ik dat je daar wel in de beste handen bent... Maar als je je niet goed voelt bij een diagnose kan een second opinion nooit kwaad hé... Wie weet kan je daarna met een beter gevoel doorgaan met de behandelingen die nodig zijn om alsnog zwanger te worden!
    veel succes!

Deel Deze Pagina