Second opinion of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Even een mening van mensen die er niet speciaal voor geleerd hebben.

Zie onderstaande foto. Dit is de linkervoet van mijn man. Ik hoef denk ik niet zijn rechtervoet erbij te zetten om te laten zien dat deze voet enorm dik en gezwollen is.
    De bloeduitstortingen zaten alleen bij zijn enkel, maar zijn inmiddels zijn hele voet doorgelopen, de 2 tenen naast zijn kleine teen zijn ook blauw en naast de grote teen begint het ook al.

Wat er gebeurd is? Mijn man werkt in een horeca groothandel, waar ze zware pallets verplaatsen met een elektrische pompwagen: Klik!
    Nu had hij dus al een keer een aanvaring met dat ding, toen was zijn kleine teen gebroken en die heeft 4 weken ingetaped gezeten.
    Dan heeft ie het toch geleerd zou je zeggen.. niet dus. Afgelopen maandag, vlak voor hij naar huis ging, wilde hij nog even snel een pallet verplaatsen en kwam zijn voet klem te zitten tussen de pompwagen en een stootpaaltje.
    In eerste instantie ging het wel, maar hij werd duizelig en moest gaan liggen, staan ging niet eens. Hij is bij de huisartsenpost geweest, die stuurden hem na een snel onderzoekje door naar de huisarts, want die kon het wel afhandelen. Onze eigen is met vakantie, dus de vervangende. Die had zoiets van "wacht het even af" en laat anders even een foto maken vrijdag als de pijn niet afneemt. Dat doet het dus niet, dus vandaag een foto gemaakt (nouja, 4). Het is niet gebroken. Toen mijn man dus vroeg wat het dan wel kon zijn was het "ik schrijf een brief naar uw huisarts" ok... het zal wel.

We weten nu dus nog steeds niet wat het is, maar de klachten worden erger. Het is alleen maar meer gezwollen, de bloeduitstortingen worden groter en verspreiden zich door de hele voet en hij kan niet eens zijn slippers normaal aan, laat staan schoenen. Lopen gaat met moeite binnenshuis, maar meer ook niet.

Ik heb zoiets van "Bel de HAP vanavond en laat die er met frisse ogen naar kijken" maar manlief twijfelt.
    Wat zouden jullie doen? Normaal ben ik ook wel het type "we zien wel waar het schip strand" maar ik vertrouw het ergens niet helemaal omdat het alleen maar toeneemt in plaats van afneemt...

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou zeker de HAP bellen!

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou ook bellen!

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo heb ik het ook eens gehad.
    Ook niet gebroken zeiden ze. Na 8 weken(!) was ik het zat.
    Verging van de pijn en de zwelling nog steeds niet weg.
    Bleek uiteindelijk het onderste stukje van mn kuitbeen gebroken...toen alsnog 8 weken in het gips gezeten...ik zou dus bellen.
    Ik was van de onderste 2 treden van de trap gevallen en mn voet helemaal naar binnen gezwikt. Zag er precies hetzelfde uit.
    Sterkte.

5. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    ja Bellen

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Absoluut bellen!
    Beterschap!

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik was trouwens ook meteen duizelig en heb zeker een kwartier op de grond gelegen.

8. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik zou ook bellen. Het is het werk van die mensen dus laat ze er gewoon even naar kijken. Dat de bloeduitstorting er steeds erger uit gaat zien is wel normaal, omdat het bloed wat "uitloopt" onder de huid. Maar als de pijn en zwelling erger worden dat is vreemd..

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Zeker bellen!

10. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ziet er zeer zeker niet gezond uit.. Ik zou toch wel meteen bellen..

11. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    ik zou ook belle!

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    #12 Mango26, 26 jul 2013
    Laatst bewerkt: 26 jul 2013
    Itt de rest zeg ik: niet persé nu bellen...
    De foto is gemaakt, het is dus niet gebroken, voor zover zichtbaar ivm alle zwellingen (als er nu weer een foto gemaakt wordt krijg je dezelfde uitslag, de zwelling is immers niet verminderd), wat je nu ziet is idd dat het hematoom (oftwel de blauwe plek) en het vocht gaan zakken waardoor het onder ook dikker wordt en er meer spanning op komt te staan en dus nog pijnlijker is.
    Zat het eerst gelokaliseerd op de plek waar hij klem heeft gezeten, ivm de zwaartekracht (voet hangt toch het grootste deel van de dag naar benden) gaat het nu naar beneden 'lopen' en ziet het er nog veel erger uit dan het is...
    Ik zou flink blijven koelen, goed hoog houden en vooral letten op evt. glimmende zwelling en roodheid, dan moet je wel aan de bel trekken!
    Hij kan hier echt nog een flinke tijd last van blijven houden... Naar... :(

13. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Absoluut HAP bellen!!!

14. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Mijn man heeft zijn voet een keer verzwikt/schop tegen gehad met een potje voetballen en toen zag het er precies zo uit. Nog dikker en zwarter zelfs. Ook niet gebroken maar wel heel goed ingetaped door de huisarts en voetje omhoog hé.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als hij hier al van maandag mee rond loopt en nog altijd zo'n last heeft en het niet betert, zou ik wel voor een second opinion gaan.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou niet bellen nu, heb dezelfde mening als Mango.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Ik sluit me hier bij aan als er vandaag foto's zijn genaakt en daar niks bijzonders op te zien was zou ik ook wachten

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Die ervaring heb ik ook.

En qua bloeduitstorting: als je op je neus gevallen bent trekt het enkele dagen later ook naar je oog. Zoals mango al zegt, de zwelling en bloeduitstorting zakt.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben verpleegkundige. Wat ik op de foto zie is een wegtrekkende/verdunnende blauwe plek. Lichte geelsige en groene kleuren. Dat de blauwe plek zich verspreid is logisch... de blauwe plek zakt uit naar beneden en verspeid zich zo. Als alles even knal blauw zou blijven betekend dat meer bloed, maar dat is hier niet het geval. De blauwe plek neemt dus niet toe.
    En dat het veel pijn doet is ook logisch... zwaar gekneusd. Dat doet nog een lange tijd pijn, zeker bij lopen.

Voet vaak hoog leggen. Heeft hij wel goed gekoeld?
    Als de voet nu nog veel dikker is geworden of de pijn onhoudbaar is, dan kun je evt bellen, maar mij lijken de symptomen erg logisch. Voor mij is dit een geval waarbij ik juist heel makkelijk af zou wachten.

20. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik zou bellen! Ziet er pijnlijk uit!

Deel Deze Pagina