Eind okt moet ik een laporoscoop, kijkoperatie, en dit gebeurt onder narcose. Nu ben ik benieuwd hoe die narcose in zn werk gaat. Kan iemand me vertellen die ook laporoscoop heeft gehad hoe dit ging; krijg je een infuus? krijg je een kapje? krijg je beademingsslang in je keel? Krijg je de instrumenten in de vagina eerst en dan de narcose of brengen ze die in als je onder narcose bent? Alvast bedankt voor je antwoorden! Groetjes Maamaa (ben dit onderwerp begonnen omdat de andere topic gesloten is)
hoiii meid, ik kreeg gewoon een infuus en daardoorheen de narcose. daarna krijg je een beademingsbuisje in je keel en gaan ze ook pas de eendenbek en de andere instrumenten in je vagina doen. dus alles gebeurt als je slaapt en je merkt er dus niks van. heel veel succes meid met de operatie, ik heb ook een leo erbij gehad en een hsg onderzoek en mij is het meegevallen
dank je wel voor je antwoord.... Zie er verschrikkelijk tegenop dat ik niets meemaak, maar goed ook eigenlijk, maar toch vind ik dat een rot idee. Groetjes Maamaa
Maamaa heb geen ervaring met laparoscopie. Maar ben vaak genoeg onder het mes geweest en ben wat narcoses betreft wel beetje ervaringsdeskundige. Zoals al eerder werd gezegd zul je een infuus krijgen en daardoorheen krijg je het narcosemiddel toegediend. Dit kan een beetje een prikkelend/brandend gevoel door je arm geven. Verder zal de anesthesist je een zuurstofkapje voor geven en worden al je vitale functies in de gaten worden gehouden met een monitor. Langzaam zul je voelen dat je in slaap valt. Dit controleren ze goed of je echt weg bent en daarna krijg je pas beademingsbuisje ingebracht en ook zullen ze dan pas met de rest aan de slag gaan. Je zult hier dus niets van meekrijgen. Als ze klaar zijn zul je naar de verkoeverruimte worden gebracht en daar kom je langzaam bij. Ws heb je hier nog een zuurstofslangetje in je neus omdat je nog niet helemaal goed wakker bent en zelf nog niet diep genoeg kunt doorademen. Zo gauw je wakkerder bent en zelf weer voldoende kunt doorademen zul je teruggaan naar de verpleegafdeling. Ik had het gevoel dat ik echt maar heel kort mijn ogen dicht had gedaan en zo weer wakker was, je mist elk tijdsbesef op dat moment. Kan me voorstellen dat het erg spannend voor je is, maar je wordt echt goed in de gaten gehouden. Hoop dat de ingreep zelf je ook meevalt en duim ik voor goed nieuws, succes!
is inderdaad spannend, twee weken geleden heb ik ook een lapa gehad. Ik was al zo dus van het niet eten en drinken (ben pas rond 14.00h geholpen) en de prik maakt je ook erg moe. succes meid
Heb het vorige week gehad. Eerst naar de kamer waar ze alles scheren doen ze in het ziekenhuis. Daarna naar de operatiekamer. Narcose met een spuit. Daarna hebben ze een snede gemaakt boven de schaamstreek en 1 in de navel en ze zijn van ondseren erin geweest. Je wordt weer wakker met een iets zere keel van de beademing. Na de tijd kreeg ik meteen de uitslag en kon naar huis. Dat was s,middags s,morgens ben ik geopereerd. Ik had last van het gas dat erin ging door spierpijn te hebben in de schouder en nek rechterkant en de dag ernaar had ik pijn bij de ribben met uitstraling naar de rug. Ook heb ik hoofdpijn gehad maar ik was een uitzondering dat gebeurde bijna nooit. Na een week mochten de hechtingen er weer uit. Vanmorgen dus. Was niet pijnlijk. Al met al is het me niet tegen en niet mee gevallen dus gewoon wat ik ervan had verwacht. Sucses ermee.
Lieve meiden, dank je wel voor jullie berichtjes. Ik zie er niet zo heel erg meer tegenop. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs maamaa
suk6 . Ik had ook vorige week een lap gehad en is erg meegevallen maar ik denk dat reageer iederen anders over . Ik was ook heeeeeeeeeeeel erg nervus maar alles is goed gegaan .
He Maamaa, wat balen om te lezen dat je een laproscopie moet ondergaan! Wens je heel veel sterkte ! Is dit nav het hsg onderzoek? Of hebben ze iets ontdekt bij je? Meid ik hoop dat het meevalt en dat je goede uitslagen krijgt!
Ze willen alles bij mij uitsluiten en dit als laatste onderzoek doen. De HSG zag er heel goed uit gelkukkig, dus van de laproscopie verwacht ik ook alleen maar een positieve uitslag... Nog anderhalve week.... Groetjes Maamaa
Wat gek zeg, bij mij was dit niet een standaardonderzoek wat erna volgde... (was dan ook per toeval niet nodig). Kennelijk is beleid dus overal weer anders. Meid ik wens je heel veel succes en hoop dat het meevalt voor je!
Hoi, Ook ik heb begin van dit jaar een laperoscopie gehad en zag er ook vrezelijk tegen op, maar aan de eene kant viel het best mee en ben ik wel blij wat ze hadden gevonden. Ik kreeg ook infuus via mijn arm en daar merk je maar weinig van. Daarna maken ze een sneetje boven je schaambeen en in je navel en als er meer aan de hand is ook nog links en recht ter hoogte van je schaambeen nog kleine sneetjes. Ze hebben ook gelijk binnen in mijn baarmoeder gekeken dus een HSG en met blauwe contrastvloeistof gekeken als mijn eileiders nog toegangelijk waren. Verder had ik vee littekenweefsel en verklevingen die ze ook gelijk voor merendeel weg hebben gehaald. Toen ik wakker werd had ik wel heel veel pijn maar kreeg ook gelijk morfine toegediend en dan is alle pijn weg. De eenigste nadeel van deze operatie is dat ze een soort gas in je buik spuiten wat ze niet helemaal weg kunnen halen na de operatie en daardoor krijg je last van je schouders en en nek en dat duurd een paar daagjes tot je lichaam het zelf verwerkt heb. Ook had ik een dag last van mijn keel van de beademingsbuisje maar met alles is het heel goed uit te houden. Ik moest een dag bljven omdat ik wat zwaardere ingreep had maar de meeste vrouwen mogen toch vaak zelfde dag naar huis. Ik hoop dat je wat wijzer word van dei nformatie en wat je gerust te stellen. Groetjes Anna.
Dank je wel voor alle informatie..... Nog een weekje en dan is het zover. Het lijkt alsof ik het allemaal over me heen laat komen, maar ben er onbewust heel veel mee bezig. Ik heb die week aangegeven op mn werk dat ik ziektewet in ga, zodat mn lichaam alle tijd heeft om te herstellen. Hadden jullie na die tijd geen last van striemen op je buik, omdat ze je buik zoveel opblazen? Liefs Maamaa
Heel veel succes meid! Pfff blij dat ik dat soort dingen niet mee heb hoeven maken zeg! Goed dat je wat gerustgesteld bent, stress-loos is toch prettiger lijkt me Liefs Elmo
Mijn buik was onzettend opgeblazen en je kon nog precies zien waar een band om je buik had gezeten. Dus had wel flinke striemen en wat rode huis, maar dat trekt snel weg hoor. Echt binnen een week kun je gewoon weer van alles doen. Neem gewoon een week rust en dan denk je ook zelf nou was dit het. Dat vroeg ik mij toen af omdat ik zo onzettend veel stress heb gehad voor de operatie, maar dat is echt niet nodig. Gelukkig kun je wat wijzer worden uit de informatie en die je wat gerust steld. Is toch dan wel fijner he? Maar jij wel in ieder geval veel succes en sterkte. Groetjes Anna.
Heel erg bedankt, fijn dat het bij jou zo is meegevallen. Ben zeer gerustgesteld door je ervaring te horen. Groetjes Maamaa
Ik heb 2 keer een laparascopie gehad (eerste keer alleen kijken, 2e keer werden gelijk mijn eileiders weggehaald) en op zich vond ik het super meevallen! Je wordt waarschijnlijk dmv een infuus "onder zeil" gebracht. Ik vond dit niet pijnlijk, tis natuurlijk spannend maar je bent in goede handen. Naderhand heb ik beide keren amper last gehad van de wondjes (alleen in je navel en bij je schaambeen een kleine incissie, dit valt echt super mee) alleen doordat ze lucht in je lichaam stoppen (om alles goed te kunnen zien) heb je daar zeker nog wel een paar dagen last van... Het gaat vooral tussen je schouderbladen zitten. Het is zeer vervelend, maar zeker wel te doen. Ik had geen last van striemen op mijn buik van de lucht, wel was mijn buik meer opgezet dan normaal. Maar ze hebben er toch zitten "wroeten"... Kan me zooo goed voorstellen dat je nu best in de "stress" zit voor volgende week.. Kan wel zeggen niet doen, maar dat moet je uiteindelijk zelf ervaren! Hoop dat de verhalen hier je wat rustiger krijgen! En heel veel succes gewenst natuurlijk...!
Hoe is het gegaan maamaa? Ik hoop dat het is meegevallen en dat je nu weer kan herstellen, sterkte! En nu lees ik bij overzicht mmm dat je een goede uitslag had, gefeliciteerd! En nu maar snel zwanger worden!
Dank je wel voor je medeleven! Maandag idd het onderzoek en de uitslag gehad. Gelukkig was hij goed! Over 2 weken hebben we nu nieuwe afspraak en gaan we (volgens mij) het traject IUI starten. Het onderzoek is me meegevallen, had tot gisteren last van mn schouders (dus ong 24 uur) en mn wondjes en huid eromheen zijn wat gevoelig. Ben nu lekker aan het bijkomen met visites en filmpjes op de bank, word helemaal vertroeteld! Liefs Maamaa