Hahaha, ik zou het zo doen, effe die gyn met z'n neus op de verdrietige feiten drukken! Ben heel benieuwd wat je gaat doen Natas! Heb je het er al met je man over gehad?... Vind je niet erg he dat ik met je meeleef? Ik kan hier echt heel slecht tegen, als het idd zo is dat 4,6 miljoen een slecht aantal is dan begrijp ik echt niet waar die gyn mee bezig is. Kijk , ben je nou net 20 ofzo oke...wil niet zeggen dat je al oud bent maar je loopt toch echt al een tijdje mee, toch? Met zwanger worden bedoel ik he! Nou meis, ik hoop dat je er uit komt qua beslissing!
hihihi vind het juist heel fijn dat je zo mee leeft! we hebben hier al over gepraat vandaag.. heb mega zitten brullen aan de telefoon maar goed dat kon mijn mannetje wel begrijpen, hij stond zelfs om 15:15 voor de deur thuis om lekker met mij te knuffelen.. had hij gewoon vrij genomen de middag! hihihi ben 27.. en inmiddels maand 16 bezig.. zucht. aan de ene kant denk ik rationeel en zal het wel ok zijn omdat de bewegelijkheid en vorm goed zijn.. aan de andere kant denk ik.. waarom ben ik dan nog niet zwanger.. geef me dan in ieder geval wat advies mee.. om de hoeveel dagen kunnen we dan het beste vrijen.. iets in die trant.. maar niks.
http://www.proxeed.nl/ Dr zijn zelfs middelen om de vruchtbaarheid te verbeteren....ook als je weinig zaadcellen hebt.
ja hebben we naar gekeken.. kost 40 euro per 15 dagen geloof ik. pfff dan minimaal 3 maanden gebruiken
Ah wat een scheet die man van je!...Fijn dat je zoveel aan hem hebt! En idd, ze hebben je gewoon als een klein kind weggestuurd zo van, ga nog maar ff oefenen! Die gyn had op z'n minst wel info mee kunnen geven en tips etc. Zij zijn tenslotte de deskundige, toch? Ik heb het gevoel dat als je een andere mening vraagt of gaat informeren dat je nu ineens de goede kant op gestuurd word! Misschien die mmm in maar what the heck...je hebt het al zo te verduren gehad, dit kan er ook nog wel bij en de kans dat je dan wel snel zwanger bent is naar mijn idee tig keer zoveel groter dan!
Hoi Natasja, Mijn vriend heeft zwak zaad. De laatste keer was het 2,8 miljoen. De gyn zei dat er niet een ondergrens aan zat, en dat je ook met zwak zaad gewoon zwanger kan raken, alleen is de kans kleiner en duurt het langer. Bij mijn vriend zijn vorm, beweeglijkheid en aantal afwijkend. De gyn vertelde dat het bij ons ook nog op de natuurlijke manier kan lukken. Bij jou gaat het om het aantal, dus de zaadjes kunnen bij het eitje komen. Als je liever hulp krijgt, dan zou ik ook een second opinion aanvragen. Ik vind dat ze in ieder geval nog eens een semen-analyse kunnen doen (dit kan bij ons ook via de huisarts). Volgende week krijgen we alle uitslagen, en ik verwacht dat er dan ook een behandelplan opgesteld gaat worden. Ik hou je op de hoogte.
1000 mg vitamine c per dag zou dezelfde werking hebben... nou ja baat het niet dat schaad het zeker niet! ga morgen gelijk een potje halen! hhahahahaha Prinses, ok dat is dan wel weer gerusttellend om te horen, geen echt ondergrens. daarom zei ik al, ik denk dat het ook is omdat het bij ons alleen het aantal is.. ik ga nog wel vragen aan de huisarts of hij nog een keer sperma wil testen en de gyn eens vragen hoe het precies zit. * zet haar geduld petje weer op* hahahah die was afgevallen door de rondvliegende hormonen hahahahaha
De gyn zei verder dat je de dure pillen niet hoeft te kopen, die mensen willen er zelf beter van worden. Wat je wel kunt doen is selenium, zink en foliumzuur slikken (je man/vriend dan), dat schijnt de zaadkwaliteit van mannen te kunnen verbeteren. Niet duur en gewoon te koop bij de hema of het kruidvat. Verder vertelde mijn gyn dat het zaad van mijn vriend minder dan 48 uur blijft leven, dus dat betekent iedere dag vrijen in de vruchtbare periode, of precies uitpluizen met ovulatie-tests.
kon het voor het aantal dan geen kwaad wat vaker te vrijen? neemt het aantal dan niet af? daar ben ik zo bang voor. succes voor de uitslagen, let me know!
Misschien kun je nog even bij je gyn vragen hoe lang het sperma bleef leven, dan kun je je vrij-schema een beetje aanpassen . Die grens van 20 miljoen die je overal zit, is een standaard. Die hebben mensen eraan gegeven. Als je daaronder zit, noemen ze je zaad zwak of minder goed. Zegt alleen niet alles over het bevruchtend vermogen. Het heeft meer te maken tussen de puzzel van man en vrouw. Als we nou maar zeker wisten dat het goed kwam, dan werd het wachten een stuk makkelijker......................
ik weet niet of ze dat getest hebben hihihi we hebben al vanalles geprobeerd, om de dag.. elke dag.. om de 2 dagen hahahha nou ja we hebben er tenminste nog een hoop lol in dat is belangrijk en we kunnen er goed met elkaar over praten, dat is wel heel fijn.. idd als we het maar wisten he, dan kon ik echt wel wat geduldiger zijn.. (ben ik meestal ook wel.. maar nu even niet! hhahahahah)
Hm zo zie je maar Natas, de één zegt dit de ander dat! Maar met die vitamine c beginnen is in elk geval al een stap in de goede richting. Een kleine bijdrage zeg maar Fijn dat je je zelf weer bij elkaar geraapt hebt in elk geval! Het komt helemaal goed meid!...Zolang je je girlspower houd! Enne dat je die houdt...daar zorgen wij wel voor !
Daar heb ik ook over na zitten denken, en waarschijnlijk is dat ook zo (dat het zaad zwakker wordt). Maar aangezien mijn ovu-test wel eens 2 dagen positief is, en ik niet mis wil schieten, doe ik het liever een keertje extra. Alle zwemmertjes extra is mooi meegenomen, denk ik maar. Ik ga volgende week ook even vragen, hoe en wanneer we het beste kunnen klussen. Helaas wordt het romantische plaatje zo wel een beetje zakelijk he.
Mijn vriend slikt vitaal-man van kruidvat, daar zit van alles in, ook vitamine C. Verder kun je natuurlijk de algemene maatregelen nemen: * losse boxershort * niet roken * met mate drinken * gezond eten Maar dat heb je vast al elders gelezen.
hihihi ja dat is zo prinses.. maar het romantische idee van een baby krijgen is er toch wel een beetje af.. het vrijen is nog wel leuk en romantisch..ik denk op dat moment gewoon niet aan babies hihihihi Ja Nies, met zo'n lieve man... ben ik snel weer blij... heb even alles er uitgebruld vandaag.. dat lucht op! echt zeg hahahahah heb nu al wel weer zin in weer proberen! hihihih vanmiddag lag ik nog te brullen dat het niet meer hoefde... hormonen.. wat een enge dingen zeg!
Losse boxers draagt hij al, hij heeft zelfs een burootje aangeschaft zodat hij niet met laptop op schoot hoeft, hij is 12 kilo afgevallen (niet dat hij dik was, maar we moesten wat gezonder) ik trouwens ook! en drinken doet hij sporadisch en dan is het maar 1 biertje! hihihi doen we tenminste wel iets goeds ervoor! owja roken doet hij ook niet!
Daar ben ik wel eens bang voor...mijn man drinkt elke avond twee biertjes en rookt Maar goed, aan de andere kant...ben natuurlijk al zwanger geweest....en toen deed ie dat ook al. En tja, de leeftijd gaat misschien ook een rol spelen...ikke 34 ...hij 40... Dussss...hopen op een goed verloop....ik ga denk ik ook maar effe een pot vitamine C halen morgen...kan geen kwaad