Vraag aan puregon gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liz21, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vorige week vrijdag onze 9de IUI gehad. Deze keer voor de 1ste keer puregon gespoten en zoals altijd de pregnyl.

Nu heb ik vanaf zondag al ongestelheidskrampen, iets pijnlijker dan anders. Een erg opgezette buik, vooral in de avond. Ik kan hem niet meer inhouden.
    Vanaf maandag grotere borsten en een erg vervelende zeurderige pijn in mijn onderrug. Dinsdagmiddag een eetaanval die ik nog nooit zo erg heb gehad. Heb de hele snoeplade leeggegeten en daarna gewoon mijn warme maaltijd kunnen eten.
    Nu zijn de rugpijn en krampen wat minder maar wel mijn buik iets opgezet en mijn borsten zijn flink aanwezig. Ook gevoeliger dan anders maar niet pijnlijk.

Ik ben bekend met veel klachten na mijn eisprong. Meestal week voor NOD lage rugpijn, krampjes, slecht slapen en misselijk. Pijn aan mijn borsten een dag voor NOD.

Die lage rugpijn is voor mij altijd wel een teken dat het niet gelukt is.

Nu vraag ik me af of het door de puregon komt dat de klachten eerder zijn begonnen en heviger als normaal. Moet voor mijn gevoel wel want weet bijna zeker dat het ook deze maand niet gelukt is.
    Ik vindt hierover heel weinig informatie.
    Iemand ervaring?

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik heb eerst Clomid gebruikt en daarna Puregon. Met de Puregon heb ik eigenlijk niet zoveel last ervaren, zeg gaven ook aan dat dit natuurlijker werkt dan Clomid. Pregnyl maakt wel dat je de eerste dagen "zwangerig" voelt.
    Daarnaast voelen zwangerschapssymptomen ook vaak ook als menstruatieklachten. Na mijn positieve test voelde het eerst juist alsof ik ongesteld ging worden.
    Dus eigenlijk kan je best eens zwanger zijn :). Ik duim voor je!

3. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!

Had ik me wel gedacht. Er is niets te vinden over 'klachten' van puregon.
    De pregnyl ben ik mee bekend en normaal voel ik me inderdaad wel 'zwanger' . Nu helemaal niet.

Sinds 2 dagen de normale symptomen als anders. Rugpijn is minder en krampen in buik zoals anders ook. Alleen mijn borsten zijn dus iets voller en voelen iets beurs aan.
    Maar door het vele lezen weet ik ook dat je er helemaal niet van op aan kunt.
    Het enige wat we kunnen doen is afwachten...

Meer reacties en ervaringen met puregon "klachten' zijn welkom!

Deel Deze Pagina