Onze hond wordt binnenkort 2 jaar. Sinds een dag of twee is ze 'lusteloos'. Ze leeft buiten in de tuin en op de koer en als wij dan buiten komen is ze altijd heel levendig en chaotisch. Nu viel het ons op dat ze sinds een dag of twee gewoon naast je komt zitten en je triest aankijkt. Voor de rest zag ik vanmorgen dat haar eten van gisterenavond nog onaangeroerd in haar kom lag. Het water mindert ook niet erg veel. Iemand dit al meegemaakt? Wat was het bij jullie? Als het morgen niet betert, bel ik naar de dierenarts want dit vertrouw ik niet. Alvast bedankt om ervaringen te delen.
Zeker als ze niet drinkt, dat moet je streng in de gaten houden. Eten kan komen door wat buikpijn etc. Hoewel ik vind dat bij dieren er echt wel iets aan de hand moet zijn willen ze suf worden. (Vanwege dierlijk instinct, overleving, etc.) Ik zou morgen als het niet beter wordt zeker de dierenarts een belletje geven. Sterkte voor de hond
Klinkt inderdaad alsof hij zich niet lekker voelt! En dan is het lastig te bepalen wat er precies is. Het is wel belangrijk dat je in de gaten houd dat er genoeg wordt gegeten en gedronken, als het niet beter wordt toch even nara de DA voor controle!
Een hond kan best een paar dagen zonder eten. Maar als ze niet drinkt zou ik vandaag nog een afspraak maken bij de dierenarts!
Ik zou gewoon even bellen, wij hebben hetzelfde gehad met onze kat (spuugde en at en dronk niet meer). Moesten toen ook gelijk langskomen.Maar je kan vaak gewoon even bellen voor advies en dan geven zij wel aan of je langs moet komen of het nog een dagje aan kan kijken.
Bij niet drinken, altijd bellen!! Aldus de dierenarts hier... Beterschap voor je hondje, hopelijk is hij snel weer beter
Heb je de temperatuur al opgenomen? Dat zou het eerste zijn wat ik zou doen. Als die te hoog is dan is het verstandig om er wel even naar te laten kijken. En anders even bellen voor overleg.
Temperatuur opnemen en inderdaad vandaag nog de dierenarts bellen. Niet eten en drinken is vaak geen goed teken. Is het een vrouwtje? Moet ze loops worden? Kan ze schijnzwanger zijn? Onze hond eet en drinkt in die periodes ook slecht, maar ik weet altijd wanneer dit is en weet er dan dus rekening mee te houden. Wat je nog kan doen is kijken of de hond gekookte kip met witte rijst wil eten. Dit ligt erg licht op de maag en onze DA adviseert altijd om de hond dit te geven als ze niet wil eten. Gaat er altijd met veel plezier in!
Morgen pas bellen? Sorry maar dat is wel te ver weg vind ik. Neem de temp eens op, als die te hoog is kan ze weleens een infectie hebben.
Ik zou vandaag de da al bellen hoor, zeker als ze al twee dagen lusteloos is en niet eet of drinkt! Spuugt ze ook of dat niet?
Hoe is idd de temperatuur? Hoe is de ontlasting? Drinkt ze nog? Plast ze nog? Dat zijn dingen die een dierenarts ook zal willen weten. En zou ook zeker niet nog een dag wachten.
Bedankt voor de reacties. Dat niet drinken maakte me ook vooral zorgen. Heb over de middag al naar de DA gebeld en we kunnen straks gaan. Ik zou niet weten hoe je temp van een hond meet. Met een gewone thermometer voor mensen? Rectaal? Wat zou die dan moeten zijn bij een hond? Ze geeft niet over. Ik weet niet hoe de ontlasting is. Ons huis staat op een groot stuk grond en ik weet niet waar ze haar boodschap doet op welke dag. Ik doe dan eens in de zoveel tijd een rondje van het terrein met een emmer en schop. Voorlopig niks verdacht gemerkt. Ze is niet loops want is volledig gesteriliseerd (alles eruit). Vanmorgen heeft ze wel wat droge couscous gegeten, maar een vleesballetje of hondenbrokjes wil ze niet. Bedankt voor de reacties en straks zullen we wel meer weten na het bezoekje aan de DA.
Succes en meteen even bij de DA opletten hoe je de temperatuur neemt voor een volgende keer. (ja, rectaal) Misschien is het toch handig om je hond eens uit te laten en het ontlastingspatroon ook te weten