Hoi hoi.. de titel zegt het al ene beetje! Zoontjelief loopt! Maar hij loopt nu nog op puma's met van die stoffen zolen. Hoelang moet ie goed kunnen lopen, voordat ik andere schoentjes moet kopen.? moet ie eerst een beetje oefenen? Groetjes Sanne
Wij hebben schoenen gekocht ongeveer 6/7 weken na haar eerste stapjes, toen ze eenmaal echt stevig liep en ook buiten mee kon lopen (echt zeg maar "eindeloos" los kunnen lopen). Maar dan wel met echt hele flexibele zooltjes (wel waterdicht, maar heel flexibel).
Hoi! Mijn zoontje loopt nu sinds ongeveer een maandje. Ik nam hem al vaak lopend aan de hand mee in het winkelcentrum en op een gegeven moment werd het erg koud voor alleen leren slofjes (plus, ze slijten waar je bij staat). Ik heb toen Shoesme-schoentjes gekocht (babyproof-versie). Die zijn heeeeel erg soepel en bedoeld voor kindjes die net aan lopen. Dus nog geen hele kilometers, maar al wel lekker stapjes doen. Hij loopt nu buiten altijd op die schoentjes, maar binnenshuis op zijn leren slofjes om zo de ontwikkeling van het voetje niet tegen te gaan. Misschien kun je daar wat mee? Liefs!
We hebben de eerste schoentjes gekocht toen hij volledig losliep en niet meer kroop (en dus stabiel). Dat waren schoentjes van Oxxy met heel flexibele zool. We hebben vorige week de eerste echte schoenen met harde (en nog steeds flexibele) zool gekocht (hij loopt nu 2,5 maand volledig los). We hadden een beetje het probleem dat we geen schoenen met echt flexzolen konden vinden, omdat hij al maat 23 heeft.
Hier hebben we ze helaas nergens kunnen vinden in de winkel. En ik bestel liever niet via internet omdat ik ze wil kunnen passen omdat Aaron nogal een hoge wreef heeft en moeilijk doet met schoenen. We hebben nu Hush Puppies trouwens.
Daar kan ik helemaal in komen, ik zou schoentjes ook niet via internet bestellen denk ik! gelukkig zijn er veel goede schoentjes te vinden
Hier het probleem met kleine smalle voetjes maar heb iets gevonden hoor.. weet alleen het merk zo even niet uit mijn hoofd. Wij hebben schoentjes met een zooltje die goed is voor buiten maar wel flexibel zijn. De echt harde zooltjes mogen ze volgens mij pas als ze minimaal een half jaar écht goed kunnen lopen. Maar verbeter me even als het niet klopt hoor. We hebben trouwens eest die echte babyschoentjes gehad met stoffen zooltjes, daar heeft hij wel geteld 5 weken op gelopen, die slijten inderdaad waar je bij staat zoals iemand al zei
Zo, grote mannen bij jullie! Ik kan nu juist weinig schoenen vinden omdat ze nog zulke kleine voetjes heeft! Zelfs in maatje 20 heb je keuze uit een stuk of 5 verschillende schoentjes... 1 knalroze, 1 knalpaars, 1 saaie bruine, en dan hou je nog 2 leukere over... Lastig hoor! In jullie maatjes is veel meer keus! Wij hebben nu trouwens (nog steeds de eerste schoentjes, al bijna 4 mnd!) Nimkid schoentjes, huismerk van House of Shoes. Hele fijne, lieve schoentjes met een super soepele zool. Ik heb nu trouwens kleine (lichtgewicht) laarsjes gevonden in haar maat. Zou dat al kunnen? Ze loopt nu dus ongeveer 5 maanden, waarvan bijna 4 maanden op schoentjes. De zool was wel flexibel, maar je kon hem niet met 1 hand echt dubbel vouwen...
Mijn dochter liep pas 1 maand voordat ze haar eerste schoentjes kreeg. Ik heb het niet breed maar ben wel naar een kinderschoenenwinkel gegaan. Haar voeten werden digitaal opgemeten en ze kreeg veel verschillende schoenen aan. Ze moest wel 20 rondjes lopen door de winkel. Ik was 70 euro kwijt maar ben wel heel tevreden. Haar volgende schoentjes worden niet zo duur hoor, maar nu weet ik wel hoe het allemaal werkt. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de voetjes door het lopen nog platter moeten worden, nooit bij stil gestaan! Alle informatie en goede service was het wel waard.
Oke dames! dank jullie wel! Finn loopt nu pas een weekje rond.. hij kruipt ook nog wel veel. En buiten laat ik hem nog niet lopen, omdat hij dus ook nog veel kruipt, vind ik met dit weer te koud op de grond. Ik ga over een maandje wel kijken naar leuke schoentjes..
@Gentle: Aaron's schoenen hebben dus ook geen dusdanige flexibele zool dat ik ze met 1 hand kan dubbel vouwen, maar hij loopt er prima op. Het was de eerste paar keer even wennen, maar hij loopt er goed op nu. We hebben ons laten vertellen dat het al kon (en bovendien hadden ze in zijn maat niks anders *zucht*).
Ze moeten idd ong. 6 weken voordat ze echte schoenen 'mogen'. Maar ik heb ze laatst ook gekocht voor Thijs terwijl hij nog niet loopt (hij heeft zondag voor het eerst 3 losse stappen gedaan!). Maar ik vond z'n leren slofjes te koud voor buiten. Hij heeft z'n schoenen alleen buiten aan en daar loopt ie toch niet zelf. Hij heeft overigens ook maat 23 (grote pootjes die kids!) Ik heb ze van Bardossa voor 42,95. Dat is de simpelste variant. Zijn echt superflexibele zolen.
Ik krijg hier straks ook een probleem. Mijn dochter loopt alleen aan de hand mee en steekt nu over van de bank naar de tafel, maar los zie ik nog niet gebeuren. Ze heeft nu al 22. Tegen de tijd dat ze echte schoenen aan mag heeft ze vast al 23 en dan zijn er bijna geen schoentjes met flexzooltjes te krijgen.
Lastig hoor, die grote voeten! Ik zou niet weten waar je zou kunnen kijken voor flexzolen in die maat, want idd, vaak is het 19/20/21/22... Boefjesmamma, oeh, dan ga ik misschien toch wel daarvoor. Ze waren zoooo schattig! En ik kan niet zo goed wat anders leuks vinden... Ik heb trouwens toch ook die schoentjes van Zara gekocht (voor erbij) en oehhh, die zijn echt superlief! En heel flexibel!
Wij hebben bij de eerste meteen schoentjes gekocht nadat ze ging lopen. Ze had eerst van die leren slofjes maar die waren al kapot.
Onze dochter loopt al tijden rondjes rond de tafel en draagt daarbij de gewone leren Oxxy slofjes. Ik heb nu 2 paar Oxxy eerste schoentjes besteld omdat dochterlief nu dan ook los gaat stappen.
Leuk dat ie loopt! Wij hebben voor beide kids schoenen gekocht toen ze ca. 2 weken goed los liepen en niet meer wilde kruipen. Bij hun ging dat ook echt meteen: eenmaal lopen, dan kruip ik toch niet meer... Maar wel lastig straks, de winterschoentjes in de maten 21-23 zijn al best wel weer behoorlijk uitverkocht. Altanhs, dat merkte wij in oktober al en we kregen te horen: ja, u moet in september eigenlijk al komen voor de wintercollectie hoor... Tsja, alsof je dat plant, met die snelgroeiende voetjes... Zoonlief had nog net keuze uit 2 paar (mt 25) en dochterlief kon kiezen uit meerdere, maar er was maar 1 schoentej geschikt voor een startende loper (mt 21). In een andere winkel precies hetzelfde... En ik zweer dus wel echt bij die dubbel te vouwen zooltjes als eerste schoentje hoor. Da's echt een goede start! Succes dus! Maar er zijn gelukkig winkels die altijd schoenen van shoesme hebben.