secretaresse? waarom kunnen mannen zelf niks?

Discussie in 'De lounge' gestart door alecia, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    nou idd,zo'n kerel had ik allang het huis uitgejaagd.

2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Zo he, als mijn kerel mij zo zou behandelen stond hij gelijk buiten met zijn rugzakje en vishengel. Hij gebruikt jou gewoon als een of andere huissloof. Dit komt wellicht ook door jou. Als jij alles maar voor hem doet en alles maar accepteert, wordt het voor hem normaal..
    Ik zou persoonlijk ook een goed gesprek met hem aangaan.

3. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Ik heb ook zo'n man gehad. We zijn nu gescheiden. Moet er echt niet meer aan denken zo'n vent te hebben pfff, sorry voor mijn negatieve uitlating. Mijn huidige man is gelukkig heel anders. Hij gooit ook vanalles neer, wat bij mij ook wel es voor ergernis kan zorgen ;), maar hij zal nooit of te nimmer van mij verlangen dat ik het opruim. Het is toch zijn zooitje. Ik ruim regelmatig z'n rommeltjes op, maar als ik het doe, doe ik het omdat IK het wil en niet omdat hij het wil. Hij heeft zich aangepast door wat meer op te ruimen en ik heb me aangepast door hem (veel) meer tijd te gunnen.
    Als ik jou was zou ik erover praten, want strax lopen je frustraties zo hoog op dat er een grote ruzie van komt. Sterkte!

4. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Alecia, is het voor de rest wel fijn met je vriend samen?
    Zie je wel een gelukkige toekomst voor je?

Op je kop krijgen van je partner klinkt zo ongelijkwaardig, ik herken het wel hoor, ik heb ook eens zo'n type gehad vroeger.
    Maar nu ik een 'echte' partner heb snap ik wat een wereld van verschil het is, en het fijne moet echt véél meer zijn dan het niet fijne.
    Mijn man is mijn beste vriend, en die word ook niet boos als iets hem niet bevalt.

Hopelijk komen jullie er samen uit, want dit lijkt mij verre van gezellig voor je.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    euhm hier is het eigenlijk andersom :oops: maar hij wordt niet echt snel boos pas als ik na een week de was nog niet heb opgevouwen :oops:
    maar doe me best

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Sorry maar ben het met de meeste meiden hier eens, als ik zo een vent had kon ie oprotten!
    Tis hier geen hotel en ik ben geen slaaf (slavernij is al een tijdje afgeschaft hier).
    Dat jij dat pikt zeg, sorry maar dat zou ik niet pikken. Ik zou al zijn teeringzooi lekker een paar weken laten staan, zijn was niet doen helemaal niks voor hem en gewoon duidelijk zeggen waar het op staat.
    Mijn ventje vergeet ook vaak dingen in het huishouden (zoals veel mannen) maar als ik aan hem vraag samen de afwas te doen of dat hij wilt stofzuigen ofzo doet hij dat. En ook zijn was in de wasmand komt nu langzaam...
    Harder aan pakken die zogenaamde 'man' van jou

7. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik denk dat mijn vriend zijn ouders als voorbeeld pakt, mams doet alles, vader werkt, maarja vader is ook ziek, die is allang blij als het hem lukt om te werken.
    Zijn vader heeft goede dagen, dan werkt hij gewoon wel 3 a 4 dagen, en zijn vader heeft heleslechte dagen, dan kan het zijn dat hij gewoon een week eruit ligt.
    Maar zelfs hij neemt tijd vor zijn honden, en zijn vogeltjes, want daar draait zijn vrouw niet voor op, nou ja voor de honden wel 3 grote honden, ze geeft ze eten, maar ze lopen wel heel veel samen met de honden.

Mijn ventje heeft gister uit zichzelf besloten zijn visspullen in de bijkeuken te doen, alleen nu nog alles, dus die laat ik keurig liggen, trap het aleen zo wel even de hoek in, het ligt middn in de woonkamer.

Om jullie maar helemal te laten schrikken, en te laten zien dat ik ook een kreng ben, hij neemt naar zijn werk altijd zak brood mee, broodbeleg enzovoort, niks mis mee, maar de hondliep gister los, en vond toevallig een boodschappen tas met brood erin, het was al zo oud, het stond er al zo lang, dat de brood volledig donkergroen was geworden, zo erg is het geweest, zei tegen hem dat hij zich dood moest schamen, en tjas hij gaf me wel gelijk.
    Heb hem nu ook de hint gegeven, ik zet de open wasmand op de slaapkamer, als jij elke avond even vanaf de plek waar jij het uittrekt, in de wasmand probeert te gooien, neem ik het de volgende morgen mee naar beneden, dus gisteren gedaan, 1 sok ging er naast, nou ja ben de beroerdste ook niet, maar het is beter dan over de douche,overloop,slaapkamer en woonkamer verspreid.
    Hij zocht giste zijn pet, heb ik achter de bank gegooid, want hij lag op de bank.
    Beetje moeilijk om hem wat te leren maar het gaat lukken hoop ik .

Een toekomst met hem zie ik wel, ben al 6 jaar verliefd op hem., vroeger vond hij mij te jong was 13 en hij 17/18 dus hij hield me wat op afstand, toen ik 16 was, kwamen we steeds meer bij elkaar, want ook ik werd ouder, en toen ik 18 was, besloot ik me ex te dumpen en met hem verder te gaan, met de zelfde verlefdheid als toen ik 13 was.
    Soms dan ben ik met de hond buiten, zit ik met haar tegen een boom, en legt ze haar hoofd op me schoot, kriebel haar tussen haar ogen, en bij haar oren, dan valt ze half in slaap, vind dat heerlijk, en me vriend is er soms wat jaloers op, omdat ik met haar niet alleen een band heb van baasje-hond, maar ook een band van vriendin-vriendin.
    Heb onze hond nooit echt als een hond gezien, in het begin haatte ik haar, maar nu niet meer , ze weet precies wat ik voel, als ik buikpijn heb, komt ze een kusje geven op me buik, ongeacht of ze me trui nu een kus geeft of niet, als ik hoofdpijn heb komt ze ook bij me, dan leg ik me hoofd tegen haar hoofd aan, en dan zakt het.

Ze meldt zelf haar uitlaat tijden ,en haar eettijden, maar ze houd er altijd rekening mee, dat ik op dat moment niet met iets anders bezig ben.

Sommige mensen zeggen zelfs dat ze de uiterlijk heeft van een hond, maar het denken van een mens.

Hij baalt er van dat hij met geen enkel dier zon band heeft, heb hem al zvaak gezegt, denk aan vorige jaar, toen ze hier net was, ik had een hekel aan haar, en toen der tijd was jij haar lievelingetje omdat je met haar liep, met haar speelde en haar eten gaf, nu je dat zelfs al niet meer in het weekend doet, komt ze nu bij mij, zelfs met har loopsheid, dan moet me vriend zich gewoon gedeisd houden, ze moet niks van hem hebben,maar ik ga altijd achter haar liggen, kriebel haar tussen de oogjes, zodat ze gaat slapen, want als ze dan slaapt en ze wordt wakker zijn de krampen weg.

Maar mijn vriend heeft ook goede kanten hoor, zit hem nu wel af te kraken maar hij heeft ook goede kanten, samen skatne, samen vliegeren, samen spelletjs doen enzovoort.
    hij moet aleen wat meer in de toekomst leven, heb hem ook duidelijk gemaakt dat ook die hond tijd kost en dat ik werk, en dat alles wat ik voor hem moet regelen en doen ook tijd kost en ik dan niet even veel als normaal tijd overhoudvoor huishouding.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik zie dat je 5 dagen over tijd bent. Hoe gaat dat straks lopen als er een kleintje is?
    Doe jij dan ook alles en hij niks?
    Dat ga je niet eeuwig volhouden denk ik.
    En misschien kun je t hem voor de voeten gooien dat hij NU moet leren om zijn rommel op te ruimen zodat het tzt een gewoonte is als de kleine rond loopt. Loopt er straks een kleintje rond met zo'n angel in zn lip...

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jeetje niet te geloven :confused:
    Het lijkt wel of je de hele dag bezig bent om zijn zooi op te ruimen.
    Nou gelukkig heb ik hier dat probleem niet zo, mijn man is best opruimerig :)
    Hij laat wel eens wat schoenen slingeren en zo maar hij ruimt het wel weer netjes op.

Maar het lijkt me verschrikkelijk irritant.
    Jij bent gewoon zijn slaafje lijkt het wel :confused:
    Laat hem lekker zijn eigen troep opruimen.

10. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Als hij zich niet aan gaat passen, en er komt een kleine dan ben ik heel makkelijk, dan zeg ik gewoon, moet je eens luisteren jij werkt 40 uur in de week, ik werk parttime, draai een volledig huishouden en verzorg het kind, hoeveel uur denk je dat het is? sommige draaien met kids wel 100 uur in de week, dus niet zeuren ruim je rotzooi op of ik ben vertrokken.

Hij heeft ook kritiek op een gezin, ze hebben 2 dochters, de oudste slaapt in een kamer die volstaat met opgestapelde spullen, hun box voor de jongste, zit van alles in, kind kan er niet in, ze blowen op de bank terwijl de kleine lekker tussen hun in zit op de bank.
    HEt is daar niet echt fijn.
    Daar heeft hij kritiek op, heb hem gezegt dat is hun huishouding, zolang de kids gezond zijn tja.

Maar doe ik hier 1 dag minder in huishouding dan heb ik al gezeur.
    Ik vertelde meneer, dat als er een kleine was hij Buiten kon gaan blowen, maar stel je voor dat het regent?
    Heb gezegt dan maak je de schuur maar netjes, dat je daar kunt gaan staan, die zi tniet met een deur verbonden met het huis.
    Ook roken zal tabee zijn voor hem in huis, voor mij trouwens ook.
    Al ben ik wel zo, is iemand ziek en die komt bij ons om een sigaretje te roken, dan mag die persoon in de bijkeuken omdat die ook redelijk warm is.

Ik heb nu een nieuw project, ik heb een jaar geleden een mooie box gekregen, maar is te donker kwa kleur.
    Dus ben hem aan het opschuren, kam erachter dat er grenen onderzat, erg mooi maar toch niet helemaal wat ik wil.
    Dus besteed daar veel tijd aan, zodat ik hem straks kan verven met speciaal "kinderverf", en besluit ik toch om een andere box te kopen dan maak ik hem af, en geefik hem aan een moeder, die gewoon wat moeilijker heeft.
    Meneer snapt dan ook niet, dat als ik niet verder ga met schuren ik even de stofzuiger door de kamer heen haal, want er staat verder toch niks, nee dat misschien niet, maar lijkt wel netter.

11. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Persoonlijk lijkt me dit geen gelijkwaardige relatie. Misschien niet zo leuk om te horen. Vraag me ook af of dit te veranderen is. Het is zijn hele houding. Althans wat ik nu opmaak uit jouw berichten.
    Laat je niet op je kop zitten, en ga voor jezelf hoor! Maak een duidelijk standpunt naar hem.
    Succes.

12. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Liefde maakt blind in mijn geval helemaal, ik keek vroeger overal doorheen, nu niet meer want tja, maar ik hou van hem, vroeger kon ik bij niemand terecht, niemand begreep me ( borderline) maar hij wel, omdat hij veel mensen kende met deze probleem.
    Hij wist precies wat ik doormaakte, en dat was raar.
    Dankzij hem ben ik in contact gekomen met iemand die ook borderline had, en ook die begreep mij, door hem ging een hele wereld voor mij open.

Maar moet eerlijk zeggen, als we ruzie hebben en ik zeg dingen die hem niet aanstaan, gooit hij het direct op borderline, terwijl hij dondersgoed weet dat het niet de borderline is.

We houden gewoon nog zielsveel van elkaar, smorgens als hij weg gaat na het werk, blijf de laatste paar dagen liggen want ben bekaf, heel moe, dan kruipt hij nog even tegen me aan, soms hoor ik hem nog, soms slaap ik alweer, en dan zegt hij dingen zoals: ikwil je nooit meer kwijt je bent me meissie.
    Als hij thuis komt, dan krijg ik direct een knuff en een kus, als ik dit niet iwl, dan weet hij er is iets aan de hand.
    Vroger werd ik ook met bepaalde dingen niet echt ondersteunt, ik heb grote problemen met me vader, wil hem dan ook nooit weer zien, mijn moeder vond dat ik me aanstelde, en dat ook mijn vader recht had op eventuele kleinkids in de toekomst.
    Mijn vriend zegt : als je dat niet wil, en hij komt hier dan trap ik hem wel weg, want het zijn onze kids, maar het is jou vader, dus jij hebt de zeggenschap of hij de kleinkids mag zien.

Tja hoe zeg ik dit, we begrijpen elkaar af en toe iets te goed, hij houd enorm van vissen, in het weekend vind ik dat ook niet erg, ik ben er altijd veel op uit met de hond, dus gister een plug voor vissen voor hem gehaald,en toen ik die aan hem gaf, zij hij gelijk, hoe wist jij dat ik die nog wou halen?
    Nou heel simpel, wist het niet, deed maar wat.

13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Wil je er iets aan veranderen of accepteer je deze eigenschap van jouw vriend?

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    het enigste wat ik niet accepteer is het feit dat hij Zijn hond laat stikken en niks in het huishouding doet.
    Voor de rest is hij wel een schat, aleen layla, de hond, hij zegt iedere keer uitdrukkellijk het is MIJN hond, ja verzorg haar dan ook, want ik haa voer, geef haar voer, medicatie, laat haar uit, borstel haar, ga met haar sporten en ze kroelt altijd bij mij.

15. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    hey alicia irri het dat mensen het in een ruzie altijd op je borderline gooien dat heb ik dus ook terwijl ik er prima meekan leven.behalve als ik zwanger ben dan is het echt een hel maar verder ben ik gewoon net als iedereen alleen met een beetje heftigere gevoelens.Ik begrijp jou situatie heel goed mijn vriend is ook een schat maar hij doet geen moer ja nu in deze zwangerschap mag ik niet klagen want ik ben heel ziek geweest dus hij kookte deed booschappen zorgt voor mijn andere zoontjes maar zodra ik me beter begin te voelen valt hij weer in zijn oude patroon.Hij heeft dat geen hobbys ja zijn playstation(pfff smijt dat ding een van deze dagen nog is het raam uit)en verder kan ik altijd de troep die hij en zijn vrienden(die hier elke dag over de vloer komen)opruimen.Echt voor de rest mag ik niet klagen en hij heeft ook heel veel van mij moeten pikken kwa borderline.Maar ik ben geen sloofje

16. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier ook hetzelfde, alleen zijn vrienden ruimen het zelf op ! topmannen hoor, zeg regelmatig dat ik resepct oor ze heb, en dan is me vriend ineens ook in een goede bui en ruimt zijn rotzooi deels op.

Maar ben nu aok alweer aan het balen, stuurde hem een sms, "volgensmij komt me ongi eraan"belt hij op tja dan jammer dan, ik zo ja maar het is nog niet zoals het wezen moet, misschien is er nog een kans, tja we zien wel zegt hij.
    KWaad opgehangen had wel wat meer verwacht, iets in de trant, dat is niet fijn, hoe gaat het met je?

Maar af ijn, heb roze verlies, nijgt meer na oranje , geen buikkrampen, en me baarmoeder is hoog en dicht en hard, kei hard.
    dus we wachtem aar weer had net me banner aangepast.
    Nadeel is met borderline als je al zo onzeker bent dit de boel niet makkelijker maakt.

17. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    echt he ik weet precies wat je bedoelt met je onzekerheid ik heb daar ook heel erg last van.

Deel Deze Pagina