Hallo, Mijn dochter is nu 2,5 maand. Ik geef volledig borstvoeding. Ze slaapt sinds 3 weken 's nachts door (9u) en overdag voedt ik om de 4u. Ik ben nog niet weer ongesteld geworden na de bevalling. Anderhalf of twee weken terug heb ik onveilig gemeenschap gehad (weet niet meer precies wanneer) en nu heb ik bruin bloedverlies maar het zet (nog) niet door in een menstruatie. Het lijkt een innestelingsbloeding. Zou ik zwanger zijn?! Test negatief toch voorgevoel zwanger te zijn?! Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Als dat bruinverlies wat je nu hebt, een innestelbloeding is, dan zou je over een paar dagen toch echt een positieve zwangerschapstest moeten hebben. Maar bruinverlies hoeft niet automatisch op innestelbloed te duiden. Dat is niet iets wat standaard bij een zwangerschap hoort. (Hier nooit innestelbloed gehad in elk geval.) Bruinverlies kan het op gang komen van je cyclus zijn. Tussentijds oud bloedverlies dus. Het kan een voorbode zijn van je menstruatie. Het kan op een ovulatiebloeding duiden. Over een paar dagen nogmaals testen. Dan zou het positief moeten zijn mocht het wel een innesteling zijn. Temeer je dan twee weken na je onveilige sex en vermoedelijke eisprong zit!
Welke test heb je gedaan? Kv2v5 zijn vrij gevoelig en testen veel dames al voor NOD positief mee. Dat zou je kunnen proberen. En anders over een aantal dagen testen. Als die negatief is denk ik niet dat je zwanger bent