niet normaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door augurkjes, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Juf laat kinderen verhoren door politie - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

Juf laat kinderen verhoren door politie
    OUDENBURG - Juf Isabelle van een basisschool in Oudenburg verdenkt één van haar 9-jarige leerlingen van diefstal, dus laat ze de politie alle kinderen één voor één verhoren...

De juf is haar tas met mobiele telefoon, bankpas en 15 euro kwijt en denkt dat één van de kinderen daar verantwoordelijk voor is. Omdat een groepsgesprek in de klas niet leidde naar de mogelijke dader, schakelde de school de politie in.
    Maandag zijn de eerste acht kinderen verhoord. De politie spreekt van een 'normale procedure'. "Het gaat niet om een verhoor van verdachten zoals dat met volwassenen zou gebeuren. Het was een individueel gesprek op een educatief verantwoorde manier en met aandacht voor de minderjarige en het delicate onderwerp van een diefstal", meldt een politiewoordvoerder in Het Nieuwsblad.
    'Arrogant'
    De ouders van de leerlingen zijn echter woedend. Zij zijn niet te spreken over hoe met de kinderen werd omgegaan. "Arrogant was het. Mijn hart breekt als ik naar mijn dochter kijk", vertelt Kathleen Dewulf. Dochter Kaylee (9) begint te huilen als ze haar verhaal doet. "De politie vertelde mij dat ik een slaapzak zou moeten meenemen naar een instelling als ik blijf liegen", zegt ze.
    Ook een andere moeder, Annick Missiaen, is niet te spreken over de handelswijze van de politie. "Onze zoon Cedric (9) kreeg te horen dat hij loog omdat hij rood werd. Hoe moet een jongen van negen zich dan voelen als hij zo onder druk wordt gezet? De klas was een hechte groep vrienden, maar de gevolgen van dit alles zijn niet te overzien. De kinderen beginnen elkaar al te beschuldigen, zonder dat er ook maar één bewijs is dat iemand uit de klas de spullen gestolen heeft. Ook iemand anders van de school kan de dader zijn, of misschien is de juf gewoon haar tas verloren."

-----------------------------------------------------------------

Sorry hoor maar vind dit echt niet normaal. Echt absurd gewoon die kinderen allemaal een trauma te geven zeg. Als ik ome agent opbeld en meld dat me fiets gestolen is komen ze ook niet de buurt ondervragen zeg. Echt absurd dit gewoon!! Wat vinden jullie ervan?

2. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Niet normaal! wat een rare actie?
    Arme kids! maar ze komen er wel overheen :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik zou woest zijn als ouder.

Belachelijk.

Ik zou het ook niet toestaan. bah!!!!

Het zijn maar spullen die weg zijn, en die kinderen hebben gevoel.

Ik vind het natuurlijk ook erg voor de juf. Maar dat is toch eigen verantwoordelijkheid om op je spullen te letten.

Nu moet die hele klas boeten.

4. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wat een gedoe.. kinderen overstuur maken.. die is gek! Ze kan het wel perongeluk verloren zijn en als een kind dat heeft gedaan dan is dat niet express geweest, weet dat kind veel!

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    goeie actie van de juffrouw, haddat niet op een andere manier gekunt, kinderen beschuldigen nu elkaar en zijn hartstikke bang :S

Hoop dat de kids er niet te veel last van hebben

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wat een belachelijke actie...:$

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Had m,n kind meteen van die school afgehaald...wat een stom wijf!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Die juf was nog niet klaar geweest met mij, stom wijf.

Hoe vaak zijn er wel niet insluipers op school.

Ik had mijn kind ook direct van die school afgehaald

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Zou ik ook gedaan hebben direct van school af.. kom op zeg wat een aktie!

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Moeten ouders daar geen toestemming voor verlenen om hun kind te laten verhoren, en heeft de ouder dan niet de keus om erbij te blijven tijdens zo'n verhoor?

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

pff de arme kindjes zeg:( ik ken iemand die vorig jaar een leerling (was uit huis geplaatst en alles, erg zielig verhaal) had beschuldigd van het stelen van een tas.. politie erbij, leiding erbij van de instelling waar het meisje woonde(16 jaar oud) alles uit de kast getrokken. politie heeft het arme kind een half trauma aangepraat. eindstand? tas lag onder de passagiers stoel in de auto:x altijd makkelijk om direct met je vinger te gaan wijzen..

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland mag een kind niet verhoord worden zonder ouder of advocaat erbij.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het zal wel een kut klas zijn ;)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Nou lekker dan en dat moet nog een heel school jaar les krijgen van de juf waar ze dan (neem ik voor het gemak even aan) geen vertrouwen meer in hebben.

Ik zou in ieder geval even een gesprek aangaan met de schoolleiding en als die niet bevredigend zou zijn ging ik heel snel op zoek naar een andere school

Deel Deze Pagina