Recht op contact uren na verlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MissDonna, 10 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Goedendag

Ik ben een beetje aan het inlezen hoe het zit met terugkeer naar het werk na mijn zwangerschap verlof.

Ik heb een 24uur contract. En las dat je tot 6maanden na je verlof geen overuren ect mar draaien.

Nu is het vakantietijd als ik terug kom. En weet ik al wat ze gaan doen, mij veel meer uren inplannen. Wettelijk mag dit niet toch?

Kan ik hier tegen jn gaan dan? Tevens wil ik gaan afkolven op het werk, ze moeten mij deze tijd geven toch. Ongeacht of er genoeg personeel is. ( zetten zo min mogelijk mensen in, en nemen ook niemand aan)

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo :)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MissDonna,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Goed om nu vast na te gaan wat jouw rechten zijn als je straks na je verlof weer aan het werk gaat. Vanuit UWV kan ik je vragen alleen niet beantwoorden. De vragen die je stelt, gaan over de arbeidstijdenwet. UWV is hier geen partij in.

Op de website van de Rijksoverheid kan je meer informatie vinden over dit onderwerp. Deze informatie vind je hier. Heb je naar aanleiding daarvan nog vragen? Je kan de Rijksoverheid bereiken op telefoonnummer 1400.

Je werkgever is verplicht zich aan de arbeidstijdenwet te houden, maar mocht je er toch niet uitkomen met je werkgever, dan zou je advies kunnen inwinnen bij bijvoorbeeld een vakbond, rechtsbijstandsverzekering of het juridisch loket.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina