Plopsaland al leuk met 22 mnd?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tupp, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man en ik hebben ons voorgenomen om elk jaar een uitje te organiseren met onze kleine vent en zijn grootouders. (Mijn ouders en schoonouders dus.) Gewoon omdat het leuk is, maar ook als bedankje omdat ze altijd voor ons klaar staan en geregeld om onze zoon passen.

Vorig jaar zijn we met zijn allen naar een dierentuin geweest. (En sindsdien nog wel vaker met mijn schoonouders.) Nu zit ik te denken om dit jaar met ze naar Plopsaland in Hasselt te gaan. Maar is dat al wel wat voor onze knul? Hij is dan zo'n 22 maanden oud.

Ik heb al op de site gekeken, maar ik vind het zo moeilijk om die attracties dan te beoordelen of het leuk voor hem is. En of hij samen met ons en zijn grootouders echt ergens in kan! Dus wie is er al eens geweest en kan me advies geven? Er zijn verder geen oudere kindjes bij, dus het moet echt voor hemzelf leuk zijn. (En wij als volwassenen genieten dan wel als we hem zien genieten. :))

Mijn schoonmoeder is bovendien wat slecht ter been. Zijn er ook attracties waar zij samen met hem in zou kunnen? Een klein trappetje op en af lukt wel, maar ze moet geen hoge opstap moeten maken of bijna op de grond zitten, want dat gaat helaas niet.

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik ben er nooit geweest, maar mijn zoon is 2,5 en ik vind hem er nog te jong voor.. ik denk dat ie het nu wel leuk zou vinden om bekende figuren van tv te zien enzo, maar ook nog wel eng. Ik denk dat het over een half jaar of jaar ofzo pas echt leuk is voor hem.

Bij de attracties op de website staat trouwens wel vanaf welke lengte je erin mag, en of je als je kleiner bent dan wel of niet onder begeleiding erin mag. De wat ruigere attracties zijn bijv. vanaf 96 cm of 85 cm.

Ik zou een ander uitje kiezen!

3. roosje77

roosje77 Lid

5 aug 2009
    44
    0
    6
    Ik weet niet of die parken op elkaar lijken,
    maar wij zijn met ons zoontje, toen 2,5,
    naar Plopsaland Coevorden geweest.
    Het was zonde van het geld!
    In de meeste attracties mocht hij nog niet. ( Meeste attracties gaan met lengte)
    Het is een vrij prijzig park, en aangezien hij bijna nergens in kon was het echt zonde van het geld!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lengte maak ik me niet zo'n zorgen over, hij is al 85 cm en mag al een heleboel attracties in, onder begeleiding. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze geschikt voor hem zijn, want hij is natuurlijk wel jong.

Ik dacht trouwens dat volwassenen er goedkoop in konden, maar dat is dus niet zo. Dat vind ik dan wel weer zonde, want wij gaan echt niet in die attraties (alleen eventueel als begeleider). Dus ik denk dat we inderdaad iets anders kiezen. Plopsaland is volgend jaar of het jaar daarna waarschijnlijk leuker!

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik zou gewoon nog een jaar voor het dierenpark gaan ;)

Wat ook leuk is, met mooi weer!, is de Linnaeushof.
    Of een zwembad, misschien een zwemparadijs. Beekse bergen misschien?!

Ik denk dat je kindje het nu juist erg leuk vindt om te kijken, voor attracties zou ik hem nog te jong vinden (als ik naar mijn dochter kijk, nu 19 mnd, dan doe je haar daar volgens mij nog geen plezier mee...)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Linnaeushof ziet er leuk uit, maar is voor ons iets te ver rijden. Kent iemand zoiets in de Zuidelijke helft van Nederland?

Wij gaan in de zomervakantie naar Drente en dan gaan we nog een keer naar dierentuin Emmen. Daar ben ik als kind voor het laatst geweest. En dan heb ik het denk ik wel weer even gehad met de dierentuinen. Afgelopen jaar zijn we al naar Blijdorp, Apenheul en 2x naar Beekse Bergen geweest. En dat terwijl er ook wel jaren voorbij zijn gegaan dat ik in niet één dierentuin ben geweest. ;)

Misschien moeten we het maar gewoon houden bij een middagje in een (grote) speeltuin en daarna uit eten. Ik vond in Den Hout (vlakbij Oosterhout) een pannenkoekenrestaurant waar ik ooit met een vriendin ben geweest. Als ik het me goed herinner, was daar ook een grote speeltuin bij. Misschien is zoiets ook wel gewoon leuk.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Linnaeushof is echt heel leuk! Ik kom uit het westen van NL en zou helaas niet weten of zoiets ook in het zuiden van het land bestaat... Misschien topic starten in de Lounge, even rondvragen!

Maar ik denk dat je jullie zoontje daar het meeste plezier mee doet, met een speeltuin (of dus dierentuin, maar ik snap je punt ;))

8. Linda86

Linda86 VIP lid

De Efteling natuurlijk!! Mijn dochtertje is nu 21 maanden en die geniet elke keer weer als we daarheen gaan! Zoontje overigens ook ;).

9. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ja mijn jongens vinden de efteling ook helemaal geweldig!!! Zijn we in april geweest en toen waren ze 19 maanden! Carnaval Festival en Droomvlucht waren hier de grootste successen!!! Ook de sprookjesboom in het sprookjesbos vonden ze erg interessant!

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maar natuurlijk, de Efteling! :D En volgens mij tot 3 jaar gratis, dus dat is alvast een mooie meevaller :)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toevallig ben ik pas nog in de Efteling geweest met schoolreis, was weer erg leuk. :) Ik heb ook wel dingen gezien die hij ook leuk zou vinden hoor, maar om nu ruim 180 euro neer te leggen (want daar heb je het toch over, met zes volwassenen) vind ik weer een beetje te veel van het goede, als hij vervolgens vooral de schommel leuk vindt. Ik geloof best dat hij ook zal genieten van carnaval festival, droomvlucht en de carousel. Maar de speeltuin vind hij waarschijnlijk net zo leuk. Dan ga ik daar liever naartoe als hij nog iets groter is en het allemaal zelf ook wat meer kan waarderen.
    Bovendien is het met de beperking van mijn schoonmoeder niet erg handig, zij moet dan steeds met één of twee begeleiders via de uitgang, terwijl de rest in de rij staat. Dat vind ik zo ongezellig.

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik weet niet precies waar je vandaan komt, maar dit is ook erg leuk:

Familiepark en attractiepark Rotterdam - speeltuinen en dierentuin - Plaswijckpark - Plaswijckpark

Is in Rotterdam, echt heel leuk voor kinderen! En betaalbaar :D Ook voor 'minder-validen' goed toegankelijk en je zou zelfs een gratis rolstoel kunnen reserveren.
    En wat je dan zou kunnen doen, is dit combineren met een rondvaart op de Maas met de Spido of een bezoekje aan de Euromast. En lekker eten of lunchen natuurlijk.

Maar ik weet niet of dit te ver bij jullie vandaan is...

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Plaswijck lijkt me perfect! Voor ons goed te rijden. Ik zag op de site ook een linkje naar een pannenkoekenboot: dat maakt de dag wel af! Dank je wel voor de tip!

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh top, fijn dat ik je geholpen heb!! Heel veel plezier, ik zal nu nog even duimen voor mooi weer ;)

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    In tegenstelling tot wat anderen hier vinden, zijn wij onlangs naar plopsa coevorden geweest met onze dochter van bijna 21 maanden. En wij hebben het echt ontzettend naar ons zin gehad!! Ze vond het fantastisch, de draaimolen, de kikkers die op en neer gingen, samen van de glijbaan, discodansen met K3 en de bumba show. En ze wilde alles heeeel vaak doen. Nee je kunt niet alles doen, maar wij hebben het wel ontzettend naar ons zin gehad met de dingen die we wel konden doen.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, goed om te horen Snowtje. We zijn namelijk in oktober daar in de buurt op vakantie. Hij is dan net twee jaar (25 mnd). Dus we zaten er al aan te denken om dan eventueel te gaan. Op deze leeftijd kunnen die paar maanden toch veel schelen!

17. tank

tank Lid

14 feb 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    De Efteling, zeker weten! Super leuk. Treintje rijden, bootje varen, draaimolens, glijbanen, carnaval festival en het sprookjesbos.
    Wij waren er gisteren en mijn kleine van 26 maanden vond het ook helemaal geweldig.

18. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Plopsaland is pas leuk als je kind boven 1.00 meter is. Ben blij dat wij gewacht hebben tot zoon boven de meter uitkwam....

Deel Deze Pagina