Hallo, 6 maanden geleden ben ik bevallen. Ik was er mentaal op voorbereid dat seks niet meteen hoog op mijn prioriteitenlijstje zou staan Vanaf ongeveer 6 weken na de bevalling, hebben we 'de draad terug opgenomen', maar dit was toen heel pijnlijk. Langzaamaan is het een beetje gebeterd, maar we zijn nu 6 maanden verder en ik zit nog met enkele klachten. Mijn gynaecoloog had wel aangegeven dat het nog een tijdje lastig kon zijn, maar dat het zou beteren. Mijn vraag is dus: is dit herkenbaar voor jullie? Is dat eerder normaal, of vraagt dit toch een check up? 1) Ik had een 3e graadsruptuur, maar volgens mijn huisarts en gynaecoloog na 5 weken supergoed genezen. Ik heb echter af en toe nog een trekkend gevoel. Zeker bij penetratie is het in het begin altijd pijnlijk. Sommige standjes doe ik zelfs liever niet omdat het niet fijn voelt. 2) Het lukt bijna niet meer om tot een hoogtepunt te komen. Het voelt allemaal heel anders en wat ik vroeger fijn vond, werkt precies niet meer. Of zou dat eerder iets mentaal zijn? Groetjes
Hier duurde het zeker een jaar! Maar nu nergens meer last van. Alles is zoals voor de zwangerschap had een subtotaal ruptuur
Hier heeft het ook lang geduurd, denk ook wel bijna een jaar voor het weer normaal voelde. Ik had een flinke knip gehad en ik heb het idee dat het precies bij de ingang strakker is gehecht. Dat stukje blijft gevoeliger.
Bij de 1e een knip en totaal ruptuur, pas na 3 maanden durfde ik weer enigszins en dat heeft echt lang geduurd voordat het weer was zoals vanouds, zeker een jaar. Bij de 2e alleen een totaal ruptuur waarvan ik bijna geen last heb gehad en ook met 3 weken weer super netjes was genezen. Wel gewacht tot 6 weken, de 1e paar keer was even vervelend, maar inmiddels gaat het weer prima, stuk sneller dus dan de vorige keer. Geef het nog even de tijd, is dus niet gek dat het wat langer duurt.
Bij de eerste had ik een subtotaal ruptuur en eigenlijk nooit geen last meer van gehad. Voelde ook gelijk weer normaal en nu na de tweede bevalling eigenlijk ook weer. Dus ik ken het totaal niet. Maar geef het lekker de tijd
Ik herken het wel en ben niet gescheurd of geknipt maar alles voelt, zelfs na de derde bevalling, veel strakker en stroever. Na de seks heb ik ook altijd wat last achteraf, dit verdwijnt dan na een paar dagen weer. We nemen echt de tijd en klaarkomen lukt ook dus daar ligt het niet aan. Ik herken het dus deels.
Ik vrees dat het bij ons na de geboorte van de oudste ook wel bijna een jaar geduurd heeft. Wat je schrijft dat het begin pijnlijk is, dat herken ik. Als we eenmaal 'bezig' waren, ging het wel. Maar de eerste keer naar binnen is nog lang pijnlijk geweest. Orgasme voelde in het begin wel vreemd, omdat ik het gevoel had dat een stukje van mijn lijf (waar het litteken van de knip zit) als het ware 'niet meedeed'. Maar dat was volgens mij eerder weer beter dan die pijnlijke steek in het begin. Dit is voor mij alweer een jaar of 7 geleden, dus ik weet het niet meer precies. Ik had trouwens in de kraamweek ook meer pijn aan de knip dan normaal is (uitbreiding kraamuren gehad omdat ik eigenlijk niks kon.) Bij de geboorte van de tweede trouwens weer een knip. Nauwelijks last van gehad. Het kan dus ook anders.
Ok, bedankt iedereen. Ik onthoud: geduld, normaal komt het goed! Ik begin luidop te denken aan een tweede kind, maar op deze manier kijk ik nog niet echt uit naar het geklus dat daarvoor nodig is... Hopelijk komt da snel weer..
Hier heeft het ook een hele tijd geduurd; de eerste 7 maanden was het bij mij nog pijnlijk, ook klaarkomen deed eerder pijn dan dat het fijn was (waarschijnlijk is mijn clitoris bij de bevalling inwendig gescheurd). Geleidelijkaan werd dat minder, na ongeveer een jaar was het eigenlijk weer zoals ervoor (maar dan in lagere frequentie haha). Misschien kan glijmiddel helpen, hoef je je iig geen zorgen te maken dat het stroef gaat.