Dag dames, Kan bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap ineens zomaar uit zichzelf over gaan of minder worden? En dat terwijl ik al een tijd geen fysio heb of oefeningen doe. Ik loop nml al sinds 25 weken met bekkeninstabiliteit en het werd met de week steeds erger. Ik liep vanaf 28 wk bij de fysio en kreeg oefeningen mee maar het werd alleen maar erger. Sinds 31 wk ben ik gestopt met de fysio en deed mijn oefeningen ook al niet meer (hielp toch echt niet, integendeel) Dus ik ben toen gewoon doorgegaan. Tanden op elkaar zeg maar. Maar sinds gisteren is de pijn ineens heel erg draagelijk. In vergelijking met de afgelopen weken zou je bijna denken dat het een eind over is. Ik voel het nog wel, maar sta helemaal niet meer krom van de pijn en roep het 's avonds niet meer uit van de pijn als ik beweeg Ik sta ervan te kijken. Ik dacht dat ik moest wachten tot na de bevalling Wie heeft dit nog meer ervaren?
Herkenbaar! Maar komt denk ook omdat ik nu meer rust neem. Werkte tot 27w volledig. Toen ik halve dagen ging werken merkte ik verschil. Misschien dat de kleine ook anders is gaan liggen?
Dat is het juist, Ik doe het nog niet echt rustiger aan Werk nu al sinds begin dec niet meer maar heb het nog altijd wel druk gehad de laatste weken. Afgelopen dinsdag ben ik met mijn zoon (en een grote groep vrindinnen met hun kinderen zodat zij voor mijn zoon konden zorgen) naar het zwembad geweest, gisteren boodschappen gedaan enzo. Maar toch........ bijna pijn vrij Wie weet ligt het eraan dat de kleine anders is gaan liggen ofzo. Geen idee maar vind het wel lekkerder zo
Hoi hoi! Weet niet of je echte bekkeninstabiliteit hebt of "gewoon" bekkenpijn? Ik heb namelijk tijdens beide zwangerschappen last gehad van bekkenpijn (niet te harden zo erg). Beide keren begon het al vanaf week 10. Bij de eerste zwangerschap stopte het met 33 weken, wat een heerlijk gevoel was dat! Ik denk dat het kwam doordat m'n kleine was ingedaald. Bij deze zwangerschap had ik een goeie fysio en ben ik veel meer bezig met m'n zoontje, ook lekker veel wandelen enzo, en nu ineens sinds een week ook helemaal nergens last meer van. Ik zou zeggen, geniet ervan! Ik heb bij de vorige zwangerschap nog zó ontzettend veel leuke dingen gedaan toen het over was!!!!! Dusse: veel plezier nog met de laatste loodjes!
Bij mij was het bij 35 weken een wereld van verschil, toen daalde mn kleine meisje in en stond de boel weer stabiel en recht!
Oh wat fijn om deze reacties te lezen. Het is (of was) echt wel bekkeninstabiliteit hoor. De fysio gaf het ook aan. Mijn bekken zijn (of waren) gedraaid en zaten vast. En oh oh wat een pijn heb ik de afgelopen weken gehad. Nu had ik de laatste week het gevoel dat de kleine echt bezig was in te dalen. Ik voelde ze volgens mij gewoon zakken en steken in mijn schaamgedeelte (anders dan de bi) Maar nu....... ineens is de pijn zo enorm verminderd (lees: niet helemaal over, maar wel heel wat beter zeg ) Dus wie weet kan dat het zijn. Ik vond het gewoon zo raar. Had echt gedacht dat ik zou moeten wachten tot na de bevalling. Ben blij dat het nu al beterder gaat. Maar durf toch niet helemaal hard te juigen (bang dat het maar tijdelijk is en dat de pijn terug komt) maar voorlopig gaat het ineens weer. (nu mijn rug nog)
Ja, vreemd he? Ik ben zelf de vorige zwangerschap met 22 weken de ziektewet in gegaan, werkte toen onbelast ( Werk in de zorg ) met 28 weken ben ik helemaal thuis komen te zitten omdat ik niet meer kon fietsen naar mn werk of lopen vanaf de parkeerplaats. Met 35 weken daalde ze in en kon ik weer normaal lopen, zelf boodschappen doen etc. Had toen echt het idee "Ik kan wel weer gaan werken" maarja door ziekte begon mn verlof met 34 weken. Geniet er maar van dat je de laatste weken fatsoenlijk door kan komen!!
Ja echt heel vreemd. Ik sta er echt nog met grote van te kijken. Ik bedoel, ik ben nu ondertussen 24 uur pijn vrij (nou ja, bijna dan) Heb het nu nog wel in mijn onderrug, maar dat is niets in vergelijking van de afgelopen weken. Ik kan eindelijk weer eens zp'en. De afgelopen weken kon ik niet eens op de stoel zitten voor de pc van de pijn, maar nu Het gaat goed. Nu was de kleine de afgelopen anderhalf week richting mijn bekken gaan liggen, maar nog net niet helemaal ingedaald. Volgens mij zit ze er nu dan toch goed in. Zou het anders niet kunnen verklaren. Woensdag ga ik weer naar de gyn. Dan hoor ik wel of het echt zo is. Hoe dan ook, mij hoor je niet klagen hoor Heerlijk even minder pijn
Ja dat kan zeker, ligt helemaal aan je houding, hoe je kindje ligt en waar het op drukt. Ik heb er kort wat last van gehad en wat tips van de fysio gekregen en nu bijna geen last meer!